Lommepenge USA - hvor meget skal man regne med ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

bøllen

Janey skriver:

Jeg har været i USA mange gange efterhånden og yndlingsdestinationen er New York City. Jeg kan se, du skriver, at I skal bo i en ferielejlighed i New York i en uge og det hejser et lille rødt flag i min verden. Generelt er det nemlig ikke lovligt at udleje en lejlighed i New York for kortere tid end 30 dage medmindre der er tale om et hotel, hvor værelserne er indrettet som lejligheder, og der er desværre rigtig meget svindel med dette, da der ikke findes ret mange af den type godkendte hoteller. Du kan se mere om emnet her:

http://www.tripadvisor.com/Travel-g60763-c147344/New-York-City:New-York:Vacation.Apartment.Rentals.html

I New York City er det ofte billigere at gå ud at spise end at lave maden selv, da fødevarepriserne er ret høje, men de skulle være noget lavere i Florida. Når man køber ind (både fødevarer og andet) skal man dog huske, at man i USA ikke inkluderer skatten i prisen, så det man skal betale ved kassen er højere end den pris, der står på varen.

Da vi var på 3 ugers rundrejse i USA, tror jeg vi brugte omkring 15.000 pr mand i lommepenge, men vi shoppede så også ret meget. Her vil jeg da også lige nævne, at man kun må tage indkøb for 3250 kr med hjem til Danmark uden at skulle betale moms og told af indkøbene. Jeg ved dog, at der er mange, der har mere med og "glemmer" at fortolde det i lufthavnen.

Prisniveauet for de fleste museer vil jeg vurdere ligger på samme niveau som i Danmark, men de store forlystelsesparker er meget dyre. Vi gav ca. 500 kr. pr. person for at komme i Disneyland i Californien.

Nogle af entrebilletterne kan det være en fordel at købe hjemmefra. Bl.a. ville jeg bestille til 9/11 Memorial (Ground Zero) hjemmefra, da der kun er et vist antal billetter pr. dag og de sælges på deres hjemmeside og ellers efter først til mølle på selve dagen, hvor man vil besøge stedet. Da vi var der, var det gratis at bestille billetterne på nettet, men nu koster de $2 pr. person.

Det var lige de gode råd, jeg kunne komme på lige nu og her. Jeg har været i New York mange gange efterhånden og er i gang med at planlægge den næste tur . Florida kender jeg mest til gennem min veninde, som har været der sidste år med hendes lille søn

mange tak for svar. Måske jeg siger mere end jeg ved. I de papirer vi har modtaget står der Hospitality house Apartment. Der er igennem et selvskab, så satser da på der er styr på det  men vil da prøve at tjekke dit link.

Nu spørger jeg så blondine dumt, hvordan ved man så hvad prisen er for varen ?

Vi har undersøgt priserne på Disney og det er rimeligt dyrt men det må vi tage med. Vi har været i paris 2 gange. Og selvfølgelig skal det også opleves derover.

Viste ikke man skal have billet til ground Zero, det var en god ting at vide  det vil jeg notere ned.

Takker for dine meget fine råd. Dejligt at høre fra en med erfaring på området. Har nok hørt at man ofte bliver bidt af byen og skal afsted igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey
bøllen skriver:

mange tak for svar. Måske jeg siger mere end jeg ved. I de papirer vi har modtaget står der Hospitality house Apartment. Der er igennem et selvskab, så satser da på der er styr på det  men vil da prøve at tjekke dit link.

Nu spørger jeg så blondine dumt, hvordan ved man så hvad prisen er for varen ?

Vi har undersøgt priserne på Disney og det er rimeligt dyrt men det må vi tage med. Vi har været i paris 2 gange. Og selvfølgelig skal det også opleves derover.

Viste ikke man skal have billet til ground Zero, det var en god ting at vide  det vil jeg notere ned.

Takker for dine meget fine råd. Dejligt at høre fra en med erfaring på området. Har nok hørt at man ofte bliver bidt af byen og skal afsted igen

Det er ikke nemt at finde ud af, hvad tingene koster, da man selv skal regne skatten ud, hvis man vil vide det, og bare for at gøre det endnu sværere er skatteprocenten forskellig på forskellige varegrupper og i de forskellige stater og byer.

F.eks. ved jeg, at der ikke er skat på tøj og sko, der koster under $100 pr. stk. i New York City, mens skatten på mad/drikke på restauranter ligger vist på ca. 9%. I butikkerne er der forskellig skat alt efter om der er tale om frisk mad eller tilberedt mad, så for os europæer, der er vant til at skatten er ens på alt og, at det er regnet ud for os, er det et helt uoverskueligt system. Vi plejer at regne med ca. 10% oveni på mad og drikke og så plejer det som regel at passe nogenlunde.

Jeg har aldrig hørt om det sted I skal bo i New York, så det er ikke et af dem, de lokale anbefaler som værende lovlige. Men hvis det er et lejlighedshotel er der formentlig ikke nogen problemer, og når det er booket gennem et selskab, er der da nogen at klage til, hvis der skulle gå noget galt. Jeg bruger som regel de lokale på tripadvisor til at vurdere mit valg af bolig i New York, da en af dem, der skriver derinde hver dag har styr på at slå boligen op i det offentlige register og se om stedet er godkendt. Er det ikke en lovlig udlejning skal myndighederne jo også opdage det, før de kommer og spærrer lejligheden af.

Anmeld

7. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey
Janey skriver:

Det er ikke nemt at finde ud af, hvad tingene koster, da man selv skal regne skatten ud, hvis man vil vide det, og bare for at gøre det endnu sværere er skatteprocenten forskellig på forskellige varegrupper og i de forskellige stater og byer.

F.eks. ved jeg, at der ikke er skat på tøj og sko, der koster under $100 pr. stk. i New York City, mens skatten på mad/drikke på restauranter ligger vist på ca. 9%. I butikkerne er der forskellig skat alt efter om der er tale om frisk mad eller tilberedt mad, så for os europæer, der er vant til at skatten er ens på alt og, at det er regnet ud for os, er det et helt uoverskueligt system. Vi plejer at regne med ca. 10% oveni på mad og drikke og så plejer det som regel at passe nogenlunde.

Jeg har aldrig hørt om det sted I skal bo i New York, så det er ikke et af dem, de lokale anbefaler som værende lovlige. Men hvis det er et lejlighedshotel er der formentlig ikke nogen problemer, og når det er booket gennem et selskab, er der da nogen at klage til, hvis der skulle gå noget galt. Jeg bruger som regel de lokale på tripadvisor til at vurdere mit valg af bolig i New York, da en af dem, der skriver derinde hver dag har styr på at slå boligen op i det offentlige register og se om stedet er godkendt. Er det ikke en lovlig udlejning skal myndighederne jo også opdage det, før de kommer og spærrer lejligheden af.

Jeg lavede lige et hurtigt tjek på Tripadvisor og er det fulde navn på stedet i skal bo Best Western Hospitality House, så er det et af de godkendte og anbefalede steder.

Og ja man kan blive meget afhængig af New York City. Jeg har været der 1-2 gange om året siden vi var der første gang på vores bryllupsrejse.

Anmeld

10. juni 2013

bøllen

Janey skriver:

Det er jo en hel jungle at finde ud af så 

og hvor er det mystisk butikker osv ikke beregner det med når de skriver priserne . Ellers er vi bare forvente herhjemme. Vil skrive de 10 % bag øret ... Det er jo en ret væsenlig ting at vide. Gælder det også i butikker osv ?? Nu skriver du godt nok det med tøjet ..

jeg håber ski det er et lovligt sted nu det er igennem et selskab l.. Regner med de har styr på deres sager.

du må endelige skrive hvis du har flere gode råd , ting der er gode at vide

Anmeld

10. juni 2013

bøllen

Janey skriver:

Jeg lavede lige et hurtigt tjek på Tripadvisor og er det fulde navn på stedet i skal bo Best Western Hospitality House, så er det et af de godkendte og anbefalede steder.

Og ja man kan blive meget afhængig af New York City. Jeg har været der 1-2 gange om året siden vi var der første gang på vores bryllupsrejse.

Åh det var sørme godt ( takker ) 

1-2 gange om året - wauuuu .. Det er da rimeligt dyrt , er det ikke ...

Anmeld

11. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Så vidt jeg har forstået, er skatten ikke med i priserne for, at man kan sammenligne priserne mellem de forskellige byer og stater, da skatterne ikke er ens. Vi er jo vant til at betale en moms på 25% uanset om vi handler i Århus eller København, men i USA er det ikke sikkert, at skatten er den samme i Miami og Orlando selv om, det er samme stat.

Der er heller ikke ens regler for, hvilke varer der er skat på som f.eks. New York City, hvor man ikke betaler skat på tøj under $110, men det gør man f.eks. i Las Vegas (jeg mener det var omkring 5% da vi var der). Ud over tøj og sko og entréer, mener jeg, at vi har betalt 8-10% i skat på alt andet vi har købt i butikkerne i New York City.

Det er forskelligt hvad vores ture til New York har kostet, da vi flere gange har haft held til at finde nogle gode tilbud, men det løber da selvfølgelig lidt op med fly, hotel og lommepenge.

Anmeld

1. juli 2013

bøllen

FamilenStorm skriver:

Vil sige det sådan.. Man kan ikke have for mange penge med.. Vi har selv præsterer at bruge 30.000 på 10 dage, bare to voksne :-)

Hvis i kommer forbi Orlando vil jeg anbefale jer at finde primium outlet, det er billigt mærkevare..

Ved ikke om i tænker i vil ud at se alligator? Kan anbefale et lille sted i byen Christmas, hvor de sejler med airboat ud i den rigtige natur og ser dem, er meeeget bedre end alligatorparkerne, men skriv hvis det er noget, så kan jeg finde den præcise adresse..

Hvis i kommer ned af ved key largo kan jeg anbefale et sted der hedder Dolphin cove, hvor man kan svømme med delfiner.. Det gode er at det ikke er et bassin de er i, men i det rigtige hav..

Hvornår skal i afsted?

Hej igen

så begynder planlægningen så småt af vores tur . Kunne du være behjælpelig med adresser ? 

Anmeld

1. juli 2013

FamilenStorm

bøllen skriver:

Hej igen

så begynder planlægningen så småt af vores tur . Kunne du være behjælpelig med adresser ? 

Jeps, min mand fandt adressen på airboat, hører ham lige ad, ville i have til prime outlet også? :-)

Vi har bestilt fly derover til september.. Og jeg glæder mig :-)

Anmeld

1. juli 2013

bøllen

FamilenStorm skriver:

Jeps, min mand fandt adressen på airboat, hører ham lige ad, ville i have til prime outlet også? :-)

Vi har bestilt fly derover til september.. Og jeg glæder mig :-)

Meget gerne og evt der hvor man kan svømme med delfiner

ej hvor godt :-) fortæl 

Anmeld

2. juli 2013

FamilenStorm

bøllen skriver:

Meget gerne og evt der hvor man kan svømme med delfiner

ej hvor godt :-) fortæl 

I kan svømme delfiner her: http://dolphincove.com

Primium outlet er der nogle stykker af, vi har brugt den der ligger på
951 International Dr
Orlando
(407) 352-9600

Men i kan evt google primium oultet florida, så kommer der 2 andre op, så kan i evt tage den der ligger tættes på der hvor i skal være Og HUSK den store pengepung ;D

Airboats hedder Midway airboat rides og ligger på
28501 E Colonial Dr
Christmas, FL
(407) 568-6790

De har også en hjemme side som er
http://www.airboatridesatmidway.com

Kan virkelig kun anbefale dette sted.. Det er ude i naturen og de kender de alligatorer der holder til i området, og nogle af dem har nogle gode historier... VI er altid den vej forbi når vi er derovre.. Virkelig godt

VI tager derover i 10 dage i starten af september. Min mands barndomsven er gift og bor derovre, så ham er vi gerne ovre at besøge når vi har mulighed for det I år blive første gang med små børn, så det er vi lidt spændte på

Men har i nogle spørgsmål er i velkommen til at spørge og hvis jeg ikke selv kan svare på dem, kan jeg altid høre vores kammerat Det er et fantastisk land

Hov husk forresten at hvis i skal køre bil derovre, er det vigtig at jeres kørekort er up to date med jeres navne og efternavne.. Det er de meget strikse med.. Min Mand skal selv ud og have et nyt kørerkort inden vi skal afsted, da vi er blevet gift...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.