Lommepenge USA - hvor meget skal man regne med ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2013

banana3

bøllen skriver:

Har ikke den store erfarring med udlandsrejser , så prøver lige herinde.

vi er ved at planlægge tur til USA , 1 uge i new York og 3 uger i Florida ( rundrejse ) vi er 2 voksne og 3 børn

hvor meget skal ca regne med pr dag ? Lommepengene skal dække , mad , indgang i parker , shopping mm

Jeg synes 30.000 vil være et godt bud. Det kan selvfølgelig sagtens gøres meget dyre, det kommer an på om man skal spise dyrt hverdag, eller om man også godt kan nøjes med en hot-dog til middag en enkelt dag. Hvor gamle er ungerne ?? har de selv lommepenge, ellers skal det også være en del af budgettet ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2013

FamilenStorm

bøllen skriver:

vi er ved at planlægge tur til USA , 1 uge i new York og 3 uger i Florida ( rundrejse ) vi er 2 voksne og 3 børn

hvor meget skal ca regne med pr dag ? Lommepengene skal dække , mad , indgang i parker , shopping mm

25-30.000kr vil jeg tro

I skal regne med ca. 500kr pr mand over 3 år til diverse parker.. Og så ryger der bare meget til shopping.. :-)

Anmeld

4. juni 2013

Liviana

bøllen skriver:

Jeg har været i USA mange gange, da min mand er derfra. Med hensyn til mad er det rigtigt, hvad en anden skriver, at det jo kommer an på hvad/hvor man vil spise. Om I vil spise på restaurant hver dag eller I bor et sted, hvor man kan tilbrede frokost eller aftensmad (nok mest relevant i Florida, da hoteller i New York sjældent har køkken)? Mad i supermarkeder er generelt billigere end i DK. Det samme gælder mad på restauranter, men her inkluderer prisen på menukortet ikke skat (moms) eller drikkepenge (ca. 15%), så det bliver altid dyrere end man lige tror. Forlystelsesparker koster vist ca. det samme som i DK, tror jeg. Andre ting (shopping) er generelt også billigere, men der er så mange ting, at man nemt bliver fristet til at bruge mange penge!

Anmeld

4. juni 2013

bøllen

banana3 skriver:

Jeg synes 30.000 vil være et godt bud. Det kan selvfølgelig sagtens gøres meget dyre, det kommer an på om man skal spise dyrt hverdag, eller om man også godt kan nøjes med en hot-dog til middag en enkelt dag. Hvor gamle er ungerne ?? har de selv lommepenge, ellers skal det også være en del af budgettet ??

Vi skal bo i ferie lejlighed i new York ( med mulighed for at lave mad mener jeg ) og de 3 uger er mobilhome , også med mulighed for at lave mad .  Vi havde selv snakket om 50000 til lommepenge . Som skal række til os alle . De er 12,12 og 3 år. Tror vi skal spise All round 

Anmeld

4. juni 2013

bøllen

FamilenStorm skriver:

25-30.000kr vil jeg tro

I skal regne med ca. 500kr pr mand over 3 år til diverse parker.. Og så ryger der bare meget til shopping.. :-)

Ok tak rejse selvskabet sagde 1000 kr pr dag og vi har selv snakket om 50000 men ved ikke om det er helt ved siden af.

Anmeld

4. juni 2013

Lotus86

bøllen skriver:

Ok tak rejse selvskabet sagde 1000 kr pr dag og vi har selv snakket om 50000 men ved ikke om det er helt ved siden af.

Jeg tror ikke 50.000 kr. er helt skævt, det ville jeg nok satse på, tror i hvert fald ikke man bruger mere, og det gør jo ikke noget hvis man har lidt med hjem igen

Jeg var i USA i 9 dage med min kæreste, vi brugte 16.000 kr. i lommepenge.

Anmeld

4. juni 2013

FamilenStorm

bøllen skriver:

Vil

Anmeld

4. juni 2013

FamilenStorm

bøllen skriver:

Vil sige det sådan.. Man kan ikke have for mange penge med.. Vi har selv præsterer at bruge 30.000 på 10 dage, bare to voksne :-)

Hvis i kommer forbi Orlando vil jeg anbefale jer at finde primium outlet, det er billigt mærkevare..

Ved ikke om i tænker i vil ud at se alligator? Kan anbefale et lille sted i byen Christmas, hvor de sejler med airboat ud i den rigtige natur og ser dem, er meeeget bedre end alligatorparkerne, men skriv hvis det er noget, så kan jeg finde den præcise adresse..

Hvis i kommer ned af ved key largo kan jeg anbefale et sted der hedder Dolphin cove, hvor man kan svømme med delfiner.. Det gode er at det ikke er et bassin de er i, men i det rigtige hav..

Hvornår skal i afsted?

Anmeld

4. juni 2013

bøllen

Liviana skriver:

Jeg har været i USA mange gange, da min mand er derfra. Med hensyn til mad er det rigtigt, hvad en anden skriver, at det jo kommer an på hvad/hvor man vil spise. Om I vil spise på restaurant hver dag eller I bor et sted, hvor man kan tilbrede frokost eller aftensmad (nok mest relevant i Florida, da hoteller i New York sjældent har køkken)? Mad i supermarkeder er generelt billigere end i DK. Det samme gælder mad på restauranter, men her inkluderer prisen på menukortet ikke skat (moms) eller drikkepenge (ca. 15%), så det bliver altid dyrere end man lige tror. Forlystelsesparker koster vist ca. det samme som i DK, tror jeg. Andre ting (shopping) er generelt også billigere, men der er så mange ting, at man nemt bliver fristet til at bruge mange penge!

Vi skal bo i lejlighed i new York mener der skulle være køkken. Turen rundt i Florida foregår i mobilhome. Så der vil vi nok for det meste spise hjemme om aftnen, og spise let frokost på tur. Så spisning vil nok være meget blandet. Ok det var jo meget rart at vide, med spisning på resturant .

Anmeld

4. juni 2013

bøllen

Lotus86 skriver:

Jeg tror ikke 50.000 kr. er helt skævt, det ville jeg nok satse på, tror i hvert fald ikke man bruger mere, og det gør jo ikke noget hvis man har lidt med hjem igen

Jeg var i USA i 9 dage med min kæreste, vi brugte 16.000 kr. i lommepenge.

Det var ihvertilfald Mit bud.. penge kan man jo altid bruge  Hi hi. Jo flere man har jo flere bruger man. Jeg gider ikke mangler 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.