Lommepenge USA - hvor meget skal man regne med ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2013

bøllen

LilleChelle skriver:

Min mor og stedfar var på rejse derovre i 3 uger. 
De kørte rundt derovre, og havde betalt alt på nær mad og sjov hjemmefra. De brugte 20.000 kr. derovre. 

Ok tak for svar mon 50000 er helt ved siden af for 5 i 4 uger de skal dække mad, fornøjelser , benzin , shopping mm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2013

(august)

bøllen skriver:

Det var ihvertilfald min tanke, rejse selskabet sagde 1000 om dagen, men gider ikke mangle . Så tænkte 50000 må være der omkring. Men ved ikke om det række for det er jo lang tid.

vi skal køre i aotucamper i Florida så der vil vi lave mad for det meste selv . Men vil selvfølgelig også spise ude. Men overvejende selv.

tak kan se en anden anbefalede det også så det vil jeg skrive ned.

mange tak 

Det er fint i gerne vil lave mad selv, men oftest er det lige så billigt eller billigere at gå ud og spise i USA, det er i hvert fald min erfaring.

Anmeld

5. juni 2013

L&V

bøllen skriver:

Ok tak for svar - hvor lang tid har de været afsted ?

ja der ryger jo nok en del ... 

I 3uger

Anmeld

5. juni 2013

1990h

bøllen skriver:

Har ikke den store erfarring med udlandsrejser , så prøver lige herinde.

vi er ved at planlægge tur til USA , 1 uge i new York og 3 uger i Florida ( rundrejse ) vi er 2 voksne og 3 børn

hvor meget skal ca regne med pr dag ? Lommepengene skal dække , mad , indgang i parker , shopping mm

har ingen ide til hvad du skal bruge i lommepenge.

men hvis du har tid og lyst til at svare på hvad man kan opleve i new york og florida?

Anmeld

5. juni 2013

bøllen

(august) skriver:

Det er fint i gerne vil lave mad selv, men oftest er det lige så billigt eller billigere at gå ud og spise i USA, det er i hvert fald min erfaring.

Nå ok . Vil da tro vi laver mad selv også . Også selv om det er lige så billigt at spise ude

Anmeld

5. juni 2013

bøllen

1990h skriver:

har ingen ide til hvad du skal bruge i lommepenge.

men hvis du har tid og lyst til at svare på hvad man kan opleve i new york og florida?

I new York har vi snakket om Ground zoro , central park , china town, times sguare, ungerne vil gerne opleve de kæmpe legetøjs butikker samt M&M butik . Brooklyn, Empire State building , grand central stadion nogle af de ting vi har snakket om 

florida er mandens ønske at komme på rundfart , og ved faktisk ikke helt hvad vi skal opleve på den tur . Dog skal vi i Disney land , sea World , se alligator , key West. Men vi er endnu ved planlægningen 

Anmeld

5. juni 2013

bøllen

Månsson skriver:

I 3uger

Ok takker 

Anmeld

5. juni 2013

Nemesis

New york circle line og der er også Intrepid Sea, Air & Space Museum..da vi var der, var der også en ubåd man kunne komme ned i.

Madame thussauds.

I florida spacecenter ud over alt det i selv har planlagt :-)

vil tro at 50.000 kan i sagtens få brugt, men man shopper også godt igennem og får som regl børnenes garderober helt fornyet. så husk..ikke så meget i kufferterne derover :-D

I skal huske at selvom i har autocamper koster det jo også at overnatte på div. pladser, benzin.

Anmeld

5. juni 2013

bøllen

New york circle line og der er også Intrepid Sea, Air & Space Museum..da vi var der, var der også en ubåd man kunne komme ned i.

Madame thussauds.

I florida spacecenter ud over alt det i selv har planlagt :-)

vil tro at 50.000 kan i sagtens få brugt, men man shopper også godt igennem og får som regl børnenes garderober helt fornyet. så husk..ikke så meget i kufferterne derover :-D

I skal huske at selvom i har autocamper koster det jo også at overnatte på div. pladser, benzin.

Tak for forslag dem vil jeg notere ned.

Space center er med , havde bare glemt det  det har manden snakket om.

hi hi ja har godt hørt det før

Ja det ved jeg godt kommer ved siden af , benzin har jeg skrevet med men ikke overnatning på pladser pladser, men regner med det er billigere en f.eks hotel ophold  

Anmeld

6. juni 2013

Janey

Profilbillede for Janey
bøllen skriver:

Vi skal bo i ferie lejlighed i new York ( med mulighed for at lave mad mener jeg ) og de 3 uger er mobilhome , også med mulighed for at lave mad .  Vi havde selv snakket om 50000 til lommepenge . Som skal række til os alle . De er 12,12 og 3 år. Tror vi skal spise All round 

Jeg har været i USA mange gange efterhånden og yndlingsdestinationen er New York City. Jeg kan se, du skriver, at I skal bo i en ferielejlighed i New York i en uge og det hejser et lille rødt flag i min verden. Generelt er det nemlig ikke lovligt at udleje en lejlighed i New York for kortere tid end 30 dage medmindre der er tale om et hotel, hvor værelserne er indrettet som lejligheder, og der er desværre rigtig meget svindel med dette, da der ikke findes ret mange af den type godkendte hoteller. Du kan se mere om emnet her:

http://www.tripadvisor.com/Travel-g60763-c147344/New-York-City:New-York:Vacation.Apartment.Rentals.html

I New York City er det ofte billigere at gå ud at spise end at lave maden selv, da fødevarepriserne er ret høje, men de skulle være noget lavere i Florida. Når man køber ind (både fødevarer og andet) skal man dog huske, at man i USA ikke inkluderer skatten i prisen, så det man skal betale ved kassen er højere end den pris, der står på varen.

Da vi var på 3 ugers rundrejse i USA, tror jeg vi brugte omkring 15.000 pr mand i lommepenge, men vi shoppede så også ret meget. Her vil jeg da også lige nævne, at man kun må tage indkøb for 3250 kr med hjem til Danmark uden at skulle betale moms og told af indkøbene. Jeg ved dog, at der er mange, der har mere med og "glemmer" at fortolde det i lufthavnen.

Prisniveauet for de fleste museer vil jeg vurdere ligger på samme niveau som i Danmark, men de store forlystelsesparker er meget dyre. Vi gav ca. 500 kr. pr. person for at komme i Disneyland i Californien.

Nogle af entrebilletterne kan det være en fordel at købe hjemmefra. Bl.a. ville jeg bestille til 9/11 Memorial (Ground Zero) hjemmefra, da der kun er et vist antal billetter pr. dag og de sælges på deres hjemmeside og ellers efter først til mølle på selve dagen, hvor man vil besøge stedet. Da vi var der, var det gratis at bestille billetterne på nettet, men nu koster de $2 pr. person.

Det var lige de gode råd, jeg kunne komme på lige nu og her. Jeg har været i New York mange gange efterhånden og er i gang med at planlægge den næste tur . Florida kender jeg mest til gennem min veninde, som har været der sidste år med hendes lille søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.