En lille leg.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

Papillon

Bassemor<3 skriver:

eller "ihvertfald" eller "hvertfald" Det hedder altså enten "i hvert tilfælde" Selvom "i hvert fald" ofte også er brugt, dog ikke i 1 ord !

Udtrykkene "i hvert fald", "i hvert tilfælde" og "i alle tilfælde" er alle korrekte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

TbCp

Elias2010<3 skriver:

har aldrig forstået når folk skriver "gravilitet" i stedet for "graviditet" .. Syntes tit og ofte jeg støder ind i det ord "gravilitet"??

JA!
Den giver mig simpelthen tics!
Altså man er jo ikke gravil.....

Anmeld

3. juni 2013

TbCp

Team Putte skriver:

forskellen på ligge og lægge.. Det har jeg sjovt nok altid bøvlet med!

Ligge er når det ligger stille (der er I i både lIgge og i stIlle) - min pung ligger på bordet.
Lægge er med bevægelse (der er Æ i både lÆgge og bevÆgelse) - f.eks. jeg lægger min pung på bordet.

Jeg har LANGT OM LÆNGE lært det

Anmeld

3. juni 2013

Isabella_mor

Bassemor<3 skriver:

eller "ihvertfald" eller "hvertfald" Det hedder altså enten "i hvert tilfælde" Selvom "i hvert fald" ofte også er brugt, dog ikke i 1 ord !

ihvertfald er faktisk et rigtigt ord... believe it or not.

jeg er generelt træt af når folk ikke kan finde ud af at skrive AT VIDE... "jeg fik afvide/af vide" It's SOOO WRONG..! det hedder "Jeg fik AT VIDE..!"

normalt er jeg ikke en grammatikrytter. men jeg synes bare det er så let at stave til AT VIDE.. 

Anmeld

3. juni 2013

Isabella_mor

TbCp skriver:

Ligge er når det ligger stille (der er I i både lIgge og i stIlle) - min pung ligger på bordet.
Lægge er med bevægelse (der er Æ i både lÆgge og bevÆgelse) - f.eks. jeg lægger min pung på bordet.

Jeg har LANGT OM LÆNGE lært det

Den må jeg huske, for den har jeg ALDRIG lært... 

Jeg har til gængæld lige lært synes og syntes..

Synes = nutid.

Syntes = Datid.

Anmeld

3. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg ser faktisk ret tit folk skrive "selvskab" istedet for "selskab" 

Hé hé det tror jeg måske nok at jeg gør ind i mellem! Vh stine

Anmeld

3. juni 2013

Isabella_mor

nielsen80 skriver:

For mig er det ikke så meget stavningen af et ord, som er svær, men grammatikken...f.eks kæmper jeg tit med nutids "r"' og om man skriver "ede" eller "ende" efter et ord.

Desuden synes jeg restaurant er et svært ord at stave til, men ved ikke lige hvornår man ville bruge det i en ansøgning til lægesekretær

det er let at lære det med nutids r... du skal bare indsætte ordet Spise eller danse, og så kan du høre om der skal R på....

Anmeld

3. juni 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Guitar er et svært ord!! Vh stine

Anmeld

3. juni 2013

Papillon

Isabella_mor skriver:

ihvertfald er faktisk et rigtigt ord... believe it or not.

jeg er generelt træt af når folk ikke kan finde ud af at skrive AT VIDE... "jeg fik afvide/af vide" It's SOOO WRONG..! det hedder "Jeg fik AT VIDE..!"

normalt er jeg ikke en grammatikrytter. men jeg synes bare det er så let at stave til AT VIDE.. 

Det skrives dog stadig i tre ord: i hvert fald. Jeg tror, det er gammel stavemåde i et ord, men er ikke sikker. Ligesom igår, idag og imorgen nu hedder i går, i dag og i morgen

Anmeld

3. juni 2013

Isabella_mor

Charliepar skriver:

Det skrives dog stadig i tre ord: i hvert fald. Jeg tror, det er gammel stavemåde i et ord, men er ikke sikker. Ligesom igår, idag og imorgen nu hedder i går, i dag og i morgen

åh ja.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.