En lille leg.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2013

Christina89

Anonym skriver:

Det skal jeg på onsdag  

Spændende! Held og lykke

HUSK en opdatering, når du ved noget!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Da der den seneste tid har været en del omkring stavetest til de herlige lægesekretærelever, tænke jeg lidt over en lille leg eller, hvad man kan kalde det.

Men skriv eventuelt et ord, du altid har haft svært ved, at stave til eller bare et ord, som du flere gange er stødt, som andre skriver forkert.

Måske sidder der et par stykker derude som kan bruge ordende til lidt forberedelse.

Jeg kan nemlig bruge dem, da jeg er indkaldt til en ansættelsessamtale og skrivetest/stavetest i næste uge.

Jeg kan slet ikke have, når Avocado/Avokado staves Advocado/Advokado... ARHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Anmeld

10. juni 2013

MorDk

Elias2010<3 skriver:

har aldrig forstået når folk skriver "gravilitet" i stedet for "graviditet" .. Syntes tit og ofte jeg støder ind i det ord "gravilitet"??

Det har jeg også undret mig over, men måske "De" er ordblinde... så er det svært med alt

Anmeld

10. juni 2013

Anonym trådstarter

Christina89 skriver:

Spændende! Held og lykke

HUSK en opdatering, når du ved noget!!

Åh tak :-) Jeg håber bare, at jeg formår, at holde hovedet koldt under testen, så de ligesom får den rigtige "mig" at se

Anmeld

10. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg kan slet ikke have, når Avocado/Avokado staves Advocado/Advokado... ARHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Eller når hasselback-kartofler bliver til "hasselbagte" kartofler... 

Anmeld

11. juni 2013

Swerg

MorDk skriver:

Det har jeg også undret mig over, men måske "De" er ordblinde... så er det svært med alt

Det har jeg også tænkt.. Men begyndte at tro på at det faktisk var noget der betød noget. For har lagt mærke til at når nogen skriver det, så står alt andet i tråden korrekt .. Hmm..

Anmeld

11. juni 2013

LykkeB

Elias2010<3 skriver:

Det har jeg også tænkt.. Men begyndte at tro på at det faktisk var noget der betød noget. For har lagt mærke til at når nogen skriver det, så står alt andet i tråden korrekt .. Hmm..

Ellers er det måske bare autocorrect, hvis man skriver fra smartphone eller tablet, der kan ordene jo tit godt skrive noget andet. 

Anmeld

11. juni 2013

Swerg

LykkeB skriver:

Ellers er det måske bare autocorrect, hvis man skriver fra smartphone eller tablet, der kan ordene jo tit godt skrive noget andet. 

Men hvis det er på autocorrect så nå det jo også betyde noget

Anmeld

11. juni 2013

LykkeB

Elias2010<3 skriver:

Men hvis det er på autocorrect så nå det jo også betyde noget

Jeg mener bare at der nok ofte skal stå graviditet og ikke gravilitet. 

Anmeld

11. juni 2013

Anonym trådstarter

LykkeB skriver:

Jeg mener bare at der nok ofte skal stå graviditet og ikke gravilitet. 

Det tror jeg også. Men jeg oplever faktisk også jævnligt, at folk siger gravilitet fremfor graviditet, måske det kommerfra?? Har nu ikke bidt mærke i, at nogle skriver det på den måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.