En lille leg.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Det er også nogle meget relevante ord, du nævner her. Mener dog, at ordet tidl. staves tidligere. Ligeledes ordet Ærgelig(t)

Du har ret med hensyn til, det staves tidligt  Men ærgerligt er rigtigt, googlede det lige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Du har ret med hensyn til, det staves tidligt  Men ærgerligt er rigtigt, googlede det lige

Arrghh damn it Jeg kan godt nøjes med at få ret i halvdelen af det hehe Så lærte jeg også lige noget nyt i dag

Anmeld

3. juni 2013

FrkZier

Elias2010<3 skriver:

har aldrig forstået når folk skriver "gravilitet" i stedet for "graviditet" .. Syntes tit og ofte jeg støder ind i det ord "gravilitet"??

har jeg også lagt mærke til - men da jeg så var på fra Ipad en dag fandt jeg ud af hvorfor... lorte autocorrect

Anmeld

3. juni 2013

FrkZier

CAWI skriver:

Jeg har tit lagt mærke til at folk skriver "lagt", på steder hvor de egentlig burde skrive ligge/ligger/lå.

DET ER EN JYDE TING!! og jeg får røde knopper af det - min familie i aalborg siger altid lagt i stedet for ligge og lå

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Ayasmor skriver:

Arrghh damn it Jeg kan godt nøjes med at få ret i halvdelen af det hehe Så lærte jeg også lige noget nyt i dag

Hi hi 

Anmeld

3. juni 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

interesse har værfet svært ord for mig igennem mange år... i alle dets former f.eks. interesser og interessant...

Har altid haft svært ved at huske hvor mange r og s'er der skulle i de forskellige bøjninger...

Indtil jeg mødte min kæreste... han sagde: inter-esse og lagde trykket og nu glemmer jeg det aldrig mere

ved at der er mange der har svært ved synes og syntes Man skal bare huske at synes er i nutid og syntes er i datid

Anmeld

3. juni 2013

onlyme

Anonym skriver:

Da der den seneste tid har været en del omkring stavetest til de herlige lægesekretærelever, tænke jeg lidt over en lille leg eller, hvad man kan kalde det.

Men skriv eventuelt et ord, du altid har haft svært ved, at stave til eller bare et ord, som du flere gange er stødt, som andre skriver forkert.

Måske sidder der et par stykker derude som kan bruge ordende til lidt forberedelse.

Jeg kan nemlig bruge dem, da jeg er indkaldt til en ansættelsessamtale og skrivetest/stavetest i næste uge.

Jeg har altid haft svært med igennem og gennem,.!

Anmeld

3. juni 2013

onlyme

imod og mod

Anmeld

3. juni 2013

Christina89

Synes også, at folk ofte skriver "i nu" frem for "endnu"

Angående stavetesten så skal du ikke frygte den - jeg er selv uddannet lægesekretær (for snart 4 år siden), og stavetesten var MEGET nemmere end jeg lige havde regnet med!! Hvis du bare kan de grundlæggende regler med komma og så stave "almindelige" ord, kommer du ret langt  

Pøj-pøj med det

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Christina89 skriver:

Synes også, at folk ofte skriver "i nu" frem for "endnu"

Angående stavetesten så skal du ikke frygte den - jeg er selv uddannet lægesekretær (for snart 4 år siden), og stavetesten var MEGET nemmere end jeg lige havde regnet med!! Hvis du bare kan de grundlæggende regler med komma og så stave "almindelige" ord, kommer du ret langt  

Pøj-pøj med det

Altså jeg havde ikke problemer med det, da jeg gik i skole i sin tid, men det er ved, at være et par dage siden, så kan ikke garantere, at det ikke glipper lidt til tider. 

Åh, jeg er meget nervøs, det er virkelig drømme udddannelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.