En lille leg.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Jeg ser faktisk ret tit folk skrive "selvskab" istedet for "selskab" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Team Putte

Anonym skriver:

Da der den seneste tid har været en del omkring stavetest til de herlige lægesekretærelever, tænke jeg lidt over en lille leg eller, hvad man kan kalde det.

Men skriv eventuelt et ord, du altid har haft svært ved, at stave til eller bare et ord, som du flere gange er stødt, som andre skriver forkert.

Måske sidder der et par stykker derude som kan bruge ordende til lidt forberedelse.

Jeg kan nemlig bruge dem, da jeg er indkaldt til en ansættelsessamtale og skrivetest/stavetest i næste uge.

forskellen på ligge og lægge.. Det har jeg sjovt nok altid bøvlet med!

Anmeld

3. juni 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Da der den seneste tid har været en del omkring stavetest til de herlige lægesekretærelever, tænke jeg lidt over en lille leg eller, hvad man kan kalde det.

Men skriv eventuelt et ord, du altid har haft svært ved, at stave til eller bare et ord, som du flere gange er stødt, som andre skriver forkert.

Måske sidder der et par stykker derude som kan bruge ordende til lidt forberedelse.

Jeg kan nemlig bruge dem, da jeg er indkaldt til en ansættelsessamtale og skrivetest/stavetest i næste uge.

Ordet "niveau" har før givet mig problemer. Men nu tænker jeg altid på cremen "nivea" også får den lige et "u" i enden

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Team Putte skriver:

forskellen på ligge og lægge.. Det har jeg sjovt nok altid bøvlet med!

Ja, dem er der mange, der har problemer med, jeg har heller ikke selv altid været lige gode venner med dem.

Anmeld

3. juni 2013

Maja88

Interessant og konfirmation.. og JM de driller mig

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

Interessant og konfirmation.. og JM de driller mig

Opdagede tideligere, at en havde problemer irriteret, så den er måske også relevant.

Men hvis man skal op til en stavetest på enkelte ord, så kan det måske være ord som.

Diskussion
Servitrice
Røntgen
Korrektur
Fascineret
Irrelevant
Ajourfører
Hører
Niveau
Ærgerlig

Osv. tror nemlig de kører meget i endelserne, nutids r og dobbelt bogstaver.

Anmeld

3. juni 2013

CroQuis

Jeg har et problem med "desinfektion" - nu har jeg lige googlet det 

Men vil meget gerne stave og udtale det som "desinfiKAtion 

Jeg VED det er forkert og jeg ikke kan udtale/skrive det rigtigt, når jeg siger det i mig selv, og når jeg står i situationen, kan jeg bare ikke huske hvordan det udtales.. Hehe 

Anmeld

3. juni 2013

CaWi

Jeg har tit lagt mærke til at folk skriver "lagt", på steder hvor de egentlig burde skrive ligge/ligger/lå.

Anmeld

3. juni 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Opdagede tideligere, at en havde problemer irriteret, så den er måske også relevant.

Men hvis man skal op til en stavetest på enkelte ord, så kan det måske være ord som.

Diskussion
Servitrice
Røntgen
Korrektur
Fascineret
Irrelevant
Ajourfører
Hører
Niveau
Ærgerlig

Osv. tror nemlig de kører meget i endelserne, nutids r og dobbelt bogstaver.

Det er også nogle meget relevante ord, du nævner her. Mener dog, at ordet tidl. staves tidligere. Ligeledes ordet Ærgelig(t)

Anmeld

3. juni 2013

gonefishing

Anonym skriver:

ligge eller lægge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.