En lille leg.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.167 visninger
89 svar
60 synes godt om
3. juni 2013

Anonym trådstarter

Da der den seneste tid har været en del omkring stavetest til de herlige lægesekretærelever, tænke jeg lidt over en lille leg eller, hvad man kan kalde det.

Men skriv eventuelt et ord, du altid har haft svært ved, at stave til eller bare et ord, som du flere gange er stødt, som andre skriver forkert.

Måske sidder der et par stykker derude som kan bruge ordende til lidt forberedelse.

Jeg kan nemlig bruge dem, da jeg er indkaldt til en ansættelsessamtale og skrivetest/stavetest i næste uge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2013

Bassemor<3

Da der den seneste tid har været en del omkring stavetest til de herlige lægesekretærelever, tænke jeg lidt over en lille leg eller, hvad man kan kalde det.

Men skriv eventuelt et ord, du altid har haft svært ved, at stave til eller bare et ord, som du flere gange er stødt, som andre skriver forkert.

Måske sidder der et par stykker derude som kan bruge ordende til lidt forberedelse.

Jeg kan nemlig bruge dem, da jeg er indkaldt til en ansættelsessamtale og skrivetest/stavetest i næste uge.

Jeg ser oftest, at folk staver ordet "yndling" "yngling" og det er altså en helt anden ting!

Det er virkelig også en øjebæ, for mig, når folk skriver "sku" i stedet for "sgu" !!

Anmeld

3. juni 2013

Bassemor<3

Anonym skriver:

eller "ihvertfald" eller "hvertfald" Det hedder altså enten "i hvert tilfælde" Selvom "i hvert fald" ofte også er brugt, dog ikke i 1 ord !

Anmeld

3. juni 2013

nielsen80

Anonym skriver:

For mig er det ikke så meget stavningen af et ord, som er svær, men grammatikken...f.eks kæmper jeg tit med nutids "r"' og om man skriver "ede" eller "ende" efter et ord.

Desuden synes jeg restaurant er et svært ord at stave til, men ved ikke lige hvornår man ville bruge det i en ansøgning til lægesekretær

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

For mig er det ikke så meget stavningen af et ord, som er svær, men grammatikken...f.eks kæmper jeg tit med nutids "r"' og om man skriver "ede" eller "ende" efter et ord.

Desuden synes jeg restaurant er et svært ord at stave til, men ved ikke lige hvornår man ville bruge det i en ansøgning til lægesekretær

Det er faktisk også lige præcis det med nutids r osv. der er min største  udfordring.

men tænker der sagtens kan forekomme et par snyde ord også. 

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Ingen andre, der har lyst til at dele et par eller viden?

Anmeld

3. juni 2013

Swerg

har aldrig forstået når folk skriver "gravilitet" i stedet for "graviditet" .. Syntes tit og ofte jeg støder ind i det ord "gravilitet"??

Anmeld

3. juni 2013

Hullabullabulla

Ser meget tit egentlig skrevet enlig 

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Elias2010<3 skriver:

har aldrig forstået når folk skriver "gravilitet" i stedet for "graviditet" .. Syntes tit og ofte jeg støder ind i det ord "gravilitet"??

Ej, hvor sjovt, det har jeg aldrig lagt mærke til, at nogen har skrevet. 

Anmeld

3. juni 2013

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Ser meget tit egentlig skrevet enlig 

Ja, det er faktisk rigtigt. Og det er jo to vidt forskellige ord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.