vuggestue 5 måneder gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

gædde/gitte

Simon Isaksen skriver:

KÆFT DET GODT SKREVET!!!

100 % respekt her fra!

tak... tænk at få ros for sine meninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

Ellie79

Sally-Slingshot skriver:

Jeg ville aldrig sende så lille et barn i vuggestue. Jeg mener - som pædagogmedhjælper i en vuggestue - IKKE at der er ressourcer til at tage sig af sådan en lille baby.
De andre børn er mellem 1 og 2,9 år og altså meget store, voldsomme og støjende i forhold til sådan en lille en.
Jeg vil som pædagogmedhjælper have svært ved at der var en baby på stuen, da jeg slet, slet ikke tror det ville være godt for barnet. Jeg mener ikke det er i barnets tarv og jeg tror ikke det vil være godt for hende.

Med det sagt så kan jeg godt forstå du gerne vil starte uddannelse - Kan hendes far evt. tage resten af barslen eller er der mulighed for at i kan få en ung pige i huset eller lignende?

Jeg arbejder også i en vuggestue og vi har da til tider små børn/babyer på stuen og det går da altid godt. Det handler da om at skabe rammerne for barnet og lærer de andre børn at der er et barn der er mindre end dem og de skal passe på det. På min stue har vi ingen problemer og de andre børn går fint i spænd med det mindre barn. Bare af ren nysgerrighed, hvordan kan du så vurdere hvad der er det enkelte barns tarv?. Børn er vel individer og har vidt forskellige grænser i en alder af 6 mdr. Det handler vel om at favne bredt og rumme mange forskellige forældre og holdninger når man arbejder i en daginstitution.

Og i bund og grund handler det vel om at have forældre med overskud og får ts det af at starte i skole så må det vel være i barnets tarv

Anmeld

22. april 2013

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år. 

Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt? 

Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig

Må de ikke først komme ud når de er 6 mdr? Når det så er sagt, så sys jeg du skal gøre. Jeg startede da min pige var blevet 7 mdr (hun er 9 mdr nu) og der er så mange fordele ved tidlig start!!

Anmeld

22. april 2013

IngenKoPåIsen

Månsson skriver:

Det er langt fra optimalt og ik i barnets tarv må jeg sige.. Er der ik en far der ku ta noget barsel? Hvis der ik er anden mulighed så vælg en dp hvor der ik er så mange børn

En lidt tarvelig kommentar, synes jeg. Ikke i barnets tarv? For år tilbage havde mødre 6 måneders barsel, færdig slut.. Det er vel til stor diskussion hvad der i barnets tarv.. Mange børn starter op når de er omkring 9 måneder- lige midt i den periode der for mange børn er forbundet med stor angst for netop at blive forladt.. Er det så i barnets tarv at starte pasning dér? Jeg synes slet ikke 5 måneder er SÅ galt, hvis det bare kommer til at fungere for jer! Når barnet er 5 måneder vil det hurtigt blive tryg så længe de basale behov er opfyldt men jeg må dog sige som de andre: måske en dagpleje er bedre til sådan en lille purk? Personligt ville jeg ikke sende mit barn på 5 måneder afsted- men jeg kan godt sætte mig ind i dine tanker- og ligefrem at det ikke er barnets tarv.... Det tror jeg faktisk kan diskuteres og sættes op imod alternativer.

Anmeld

22. april 2013

Mama1304

Hej Ts.

Jeg er selv mor men er også dagplejer, så vil gerne komme med mit råd/mening.

Man kan GODT, få passet sit barn som er 5mdr, jeg skulle selv ha' passet en på samme alder. Jeg ved ikke om vuggestuer/kommunale dagplejer må, men jeg måtte gerne som privat dagplejer 

Hvis din barn skal passes som 5 mdr, vil jeg helt klart vælge en dagplejer, hvor der er mere tid til hver enkelte barn end i en vuggestue. Og jeg vil nok anbefale dig at vælge en privat dagplejer, da mange af dem faktisk kun køre med 3 børn. Dvs det vil ikke være så hårdt for dit barn  Og der vil være mere ro på.

Jeg vil faktisk ikke komme med min egen mening, da det jo ikke er det du har spurgt efter 

Hvis du har mulighed for at have nogle dage, som ikke er så lange vil det være et plus. Hvis du har et familiemedlem som fast vil kunne passe hende, i stedet for dagplejde, kan du jo vælge det. Men hvis det er dit barn skal være hos forskelligfamiliemedlemmer vil jeg helt klart vælge en dagplejer. Da jeg tror det vil være for meget med så mange forskellige mennesker og steder. Så er det bedre det er et fast sted 

Held og lykke 

Anmeld

22. april 2013

L&V

Malunsesmutti skriver:

En lidt tarvelig kommentar, synes jeg. Ikke i barnets tarv? For år tilbage havde mødre 6 måneders barsel, færdig slut.. Det er vel til stor diskussion hvad der i barnets tarv.. Mange børn starter op når de er omkring 9 måneder- lige midt i den periode der for mange børn er forbundet med stor angst for netop at blive forladt.. Er det så i barnets tarv at starte pasning dér? Jeg synes slet ikke 5 måneder er SÅ galt, hvis det bare kommer til at fungere for jer! Når barnet er 5 måneder vil det hurtigt blive tryg så længe de basale behov er opfyldt men jeg må dog sige som de andre: måske en dagpleje er bedre til sådan en lille purk? Personligt ville jeg ikke sende mit barn på 5 måneder afsted- men jeg kan godt sætte mig ind i dine tanker- og ligefrem at det ikke er barnets tarv.... Det tror jeg faktisk kan diskuteres og sættes op imod alternativer.

Nej jeg mener ikke det er i barnets tarv og før i tiden hed det så hvis 3måneder i hvert fald indtil 80'erne engang. Ved 5måneder er man stadig så bund afhængig af sine primære og de fleste børn er ret pasive i den alder så institution er bare ik optimal..

Anmeld

22. april 2013

IngenKoPåIsen

Månsson skriver:

Nej jeg mener ikke det er i barnets tarv og før i tiden hed det så hvis 3måneder i hvert fald indtil 80'erne engang. Ved 5måneder er man stadig så bund afhængig af sine primære og de fleste børn er ret pasive i den alder så institution er bare ik optimal..

3 måneder var endnu længere tilbage, 6 måneder efter der

Anmeld

22. april 2013

L&V

Malunsesmutti skriver:

3 måneder var endnu længere tilbage, 6 måneder efter der

Nej 3måneders barsel hed det indtil engang i starten af 80'erne men la nu det ligge Sådan var det i hvert fald her i kommunen

Anmeld

22. april 2013

LillepigensFar

Malunsesmutti skriver:

Jeg er så meget enig!!!!

Anmeld

22. april 2013

LilleChelle

Jeg synes det er noget underligt noget at bringe fortiden op i denne debat. I og med at barslen er ændret siden da, er nok fordi man idag ved bedre end dengang. 

Faktum er at du ikke kan få passet din barn kommunalt før det er 6 måneder gammelt. Og det er der jo nok en grund til. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.