siger heller ikke alle gør, men der bliver spurgt ind til folk der har erfaring med at sende dem tideligt afsted, så det fair nok alle har en mening men mange skriver meget hårdt og tyder på det er egoistisk osv.
jeg siger bestemt heller ikke at jeg ville sende mit barn afsted så tideligt
men hvis ts har brug for at komme ud og i skole er der som regl mulighed for en vg / dp / eller noget familie passning de dage der er skule og det er 1 måned folk brokker sig over at barnet er for ungt. så kan virkelige ikke se hvor det er egoistisk, flere her inde skriver også selv de kom afsted som 5 måneder og at de bestemt ikke har taget skade ..
ville nok anbefale at få familie til at passe den 1 månede også se om man ikke kunne få lidt fære timer den første måned 
Personligt synes jeg ikke at det drejer sig om 1 mdr. Jeg synes også at 6 mdr. er alt for tidligt. Min søn går i en rigtig god vuggestue og jeg er superglad for den. Men fuck hvor ville jeg have ondt i maven af dårlig samvittighed hvis jeg skulle efterlade min baby på et halvt år dér hver dag. Pædagogerne har jo på ingen måder overskud til at tage sig af så lille et barn.
"Jeg har ikke taget skade" er bare ikke et argument. Der er også mange mennesker der siger at de ikke har taget skade af at blive vappet én over ørerne. Det kan man ikke objektivt vurdere selv.
Man kan jo ikke vide hvordan det har påvirket én, eller ens forhold til sine forældre, at være blevet adskilt fra dem tidligt. Man aner jo ikke hvordan man som menneske havde formet sig hvis situationen var anderledes.
At argumentere at barnet ikke tager skade fordi det ikke giver udtryk for ubehag ved at skrige, nægte at spise eller andet, er heller ikke holdbart. Et barn kan sagtens blive præget negativt af en situation uden nødvendigvis at give udtryk for det udadtil.
Der er ingen facit her, det er ikke en matematisk formel der kan gå op. Vi kan alle sammen kun give udtryk for vores subjektive holdninger. Og det kan TS så tage til sig eller ej.
Hvis man gør noget for sig selv fremfor for andre, så ER det egoistisk. Det er definitionen på ordet. Ikke at jeg kan huske at nogen har brugt det ord i denne tråd, udover dig.
Jeg synes ikke at der bliver talt hårdt til TS her i tråden, men stille og roligt og nøgternt.
Anmeld