vuggestue 5 måneder gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2013

gædde/gitte

MorDk skriver:

Det ER egoistisk at FÅ børn. Barnet har ikke selv valgt at komme til verden.

EGOistisk=tænker på sig selv. Og det mener jeg da man gør hvis man sætter sit barn i inst. så tidligt fordi man trænger til at komme i skole igen eller noget andet for den sags skyld. HEr kommer den voksnes behov før barnets og det hænger i MIN verden ikke sammen. Måske det gør i andres... og dem om det. Selvfølgelig er det godt med en udd. men man kan uddanne sige HELE livet igennem. Det løber INGEN vejne. Men tiden med de små går så stærkt. Jeg personligt har svært ved at sætte mig ind i folks valg omkring at sætte sine børn så tidligt i inst. Hvad folk gør kommer ikke mig ved.

Hvis TS KUN vil have at det er FOLK som bakker det at sætte sine unger i inst. tidligt så må TS melde det klart ud.

Jeg sys ikke folk her i tråden er grove, hakker på TS eller lign.

nå... her er vi ikke enige

sker eller sjældent

Man kan uddanne sig hele liver HVIS (jeg vil også bruge store ord!!)  man har råd til det..... når man bliver ældre binder man sig jo på hus osv. og det koster.... jeg ville ikke ha råd til en uddannelse nu... eller de næste 30 år... og nok heller ikke at holde barsel i mere end 6 mrd. hvis jeg skal være realistisk  men jeg har så allerede nu en super vs i baghånden som er vant til spædbørn .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2013

Savannah

Jeg ville aldrig sende så lille et barn i vuggestue. Jeg mener - som pædagogmedhjælper i en vuggestue - IKKE at der er ressourcer til at tage sig af sådan en lille baby.
De andre børn er mellem 1 og 2,9 år og altså meget store, voldsomme og støjende i forhold til sådan en lille en.
Jeg vil som pædagogmedhjælper have svært ved at der var en baby på stuen, da jeg slet, slet ikke tror det ville være godt for barnet. Jeg mener ikke det er i barnets tarv og jeg tror ikke det vil være godt for hende.

Med det sagt så kan jeg godt forstå du gerne vil starte uddannelse - Kan hendes far evt. tage resten af barslen eller er der mulighed for at i kan få en ung pige i huset eller lignende?

Anmeld

22. april 2013

Anonym trådstarter

Synes debatten er løbet helt er sporet. 
Jeg ville blot høre erfaringre og have lidt råd, det er bestemt ikke fordi jeg ikke vil min datters bedste! Jeg elsker hende over alt på jorden.
Som jeg tidligere har skrevet ville hendes far ikke kunne tage barslen pga uddannelse også. 

Men vil prøve at snakke med uddannelses stedet og se om vi ville kunne finde en løsning i starten måske, også snakke med familien omkring pasning hvis jeg kan få færre timer, og evt mere hjememarbejdede i stedet for nogle timer. Ellers må jeg jo vente det ekstra år ... 

Håber debatten så slutter her for synes det er forfærdeligt at se hvordan den har udviklet sig! 
Men tak for de få råd jeg kunne bruge 

Anmeld

22. april 2013

L&V

Sally-Slingshot skriver:

Jeg ville aldrig sende så lille et barn i vuggestue. Jeg mener - som pædagogmedhjælper i en vuggestue - IKKE at der er ressourcer til at tage sig af sådan en lille baby.
De andre børn er mellem 1 og 2,9 år og altså meget store, voldsomme og støjende i forhold til sådan en lille en.
Jeg vil som pædagogmedhjælper have svært ved at der var en baby på stuen, da jeg slet, slet ikke tror det ville være godt for barnet. Jeg mener ikke det er i barnets tarv og jeg tror ikke det vil være godt for hende.

Med det sagt så kan jeg godt forstå du gerne vil starte uddannelse - Kan hendes far evt. tage resten af barslen eller er der mulighed for at i kan få en ung pige i huset eller lignende?

Det er os det jeg oplever igennem mit job.. Tænker sagtens vi ka varetage barnet og drage den fornødne omsorg men det er bare ik optimalt og med al hva jeg har i mig af pædagogisk/psykologisk viden ville jeg ik anbefale det

Anmeld

22. april 2013

Ellie79

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år. 

Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt? 

Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig

Kære dig

Jeg synes det er fint du tager ansvar for dig og dit barn, ja uddannelse kan man altid få, men det kræver tid og overskud så hvis du er klar til at starte nu her til august synes jeg da bestemt du skal gøre det. Men jeg tænker du skal få en ordning med noget bedsteforældre til dit barn er 6 mdr. Jeg arbejder i vuggestue og vi kører engang imellem børn ind når de er 6 mdr. og det går altid godt. Er mor klar skal baby nok klare det. 

Og når nu du begynder at læse, så mon ikke der er tid til at hente tidligt og stadig få en masse kvalitetstid sammen med dit barn.

Kram til dig og held og lykke med beslutningen

Anmeld

22. april 2013

MorDk

gædde/gitte skriver:

nå... her er vi ikke enige

sker eller sjældent

Man kan uddanne sig hele liver HVIS (jeg vil også bruge store ord!!)  man har råd til det..... når man bliver ældre binder man sig jo på hus osv. og det koster.... jeg ville ikke ha råd til en uddannelse nu... eller de næste 30 år... og nok heller ikke at holde barsel i mere end 6 mrd. hvis jeg skal være realistisk  men jeg har så allerede nu en super vs i baghånden som er vant til spædbørn .

Griner ja jeg gik liiige amok med CAPS LOCK'en sorry

og ja vi kan jo ikke altid være enige... men du har sgu ret i noget af det du siger, men for mig er mine børn bare vigtigere end noget andet i denne verden. Derfor min mening/holdning.

Anmeld

22. april 2013

raca

l.b. skriver:

Men sjov nok er antallet af børn med ADHD og andre relaterede sygdomme eksploderet selvom vi holder børnene hjemme meget længe nu om dage. Man kan altid tolke på tingene som man gerne vil 

Men lad den ligge - vi er meget forskellige vi to i vores holdning til børn, opdragelse, osv ,har jeg flere gange konstateret. 

nej.. nu er det at sende børn ud et forholdsvis nyt fenomen. det er først omkring 1950-1970 det blev normalt.

ADHD er en forholdsvis ny dianose.  så nej det har intet med at børn er kommet sener i ins. for dianosen var der også i 1970-1980 hvor barselsorloven var 3 mdr.

men ja antallet er steget, men meget af det er nok almindlig dårlig opdragelse kulrede forældre osv... også en lille rigtig del der har ADHD men der er beviseligt en stor del der er fejldianostiseret.

Anmeld

22. april 2013

FrkDitte

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år. 

Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt? 

Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig

Hejsa,

Jeg kan fuldt ud forstå dig..

Jeg har termin til september.. og jeg kunne godt tænke mig at komme tilbage til mit arbejde sådan rimelig hurtigt.. dog vil jeg minimum holde 6 måneders barsel. (Mange ting kan nå at ændre sig..i løbet af den tid, det ved jeg.. men det er stadig min plan..) 

Hvis du synes du og din baby kan "klare" det, så ser jeg ikke noget for at du kan starte på uddannelse til august..

Tænk på før i tiden, da var der meget kortere barsel..og det tror jeg ikke der er kommet dårligere mennesker ud af..

Jeg ved dog ikke om der er nogle steder, hvor de tager børn på den alder ind.. men du kan vel næppe være den eneste som har gjort det før.. 

Du skal gøre hvad du synes er bedst, både for dig og dit barn. 

Det er sandt at den tid med dit barn aldrig kommer igen.. men på den anden side så er det da med at tage en uddannelse mens man stadig er topmotiveret til det.. 

Håber du finder en løsning 

D.

Anmeld

22. april 2013

Simon Isaksen

MorDk skriver:

Griner ja jeg gik liiige amok med CAPS LOCK'en sorry

og ja vi kan jo ikke altid være enige... men du har sgu ret i noget af det du siger, men for mig er mine børn bare vigtigere end noget andet i denne verden. Derfor min mening/holdning.

så enig!

Anmeld

22. april 2013

raca

LillepigensFar skriver:

for mig lyder det bare som at i/du synes det er totalt forkert og sende sit barn ud allerede som 5 mdr.. og at det bare er fordi TS vil havde en uddannelse!

der hakkes så vidt jeg kan se ikke. vi pointere bare at ins. ikke er et sted for 5mdr babyer, at uddannelse ligger der om 1 år også, vi fraråderhende ikke uddannelse så sandelig ikke men at sende barnet ud mens det er spædt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.