Anonym skriver:
Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år.
Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt?
Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig
Hejsa,
Jeg kan fuldt ud forstå dig..
Jeg har termin til september.. og jeg kunne godt tænke mig at komme tilbage til mit arbejde sådan rimelig hurtigt.. dog vil jeg minimum holde 6 måneders barsel. (Mange ting kan nå at ændre sig..i løbet af den tid, det ved jeg.. men det er stadig min plan..) 
Hvis du synes du og din baby kan "klare" det, så ser jeg ikke noget for at du kan starte på uddannelse til august..
Tænk på før i tiden, da var der meget kortere barsel..og det tror jeg ikke der er kommet dårligere mennesker ud af..
Jeg ved dog ikke om der er nogle steder, hvor de tager børn på den alder ind.. men du kan vel næppe være den eneste som har gjort det før.. 
Du skal gøre hvad du synes er bedst, både for dig og dit barn.
Det er sandt at den tid med dit barn aldrig kommer igen.. men på den anden side så er det da med at tage en uddannelse mens man stadig er topmotiveret til det..
Håber du finder en løsning 
D.
Anmeld