vuggestue 5 måneder gammel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2013

Amagerpigen

Hej !

Muligheden for at undgå at skulle sende sine små i vuggestuen for tidligt er evt. at annoncere i lokalbladene efter en reservebedste som evt. kan komme hjem i dit hjem og passe den lille, så hun/han ikke skal ud så tidligt om morgenen. Den mulighed benyttede jeg selv, da mine børn var så små.

Merle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2013

Mum33

raca skriver:

nej.. nu er det at sende børn ud et forholdsvis nyt fenomen. det er først omkring 1950-1970 det blev normalt.

ADHD er en forholdsvis ny dianose.  så nej det har intet med at børn er kommet sener i ins. for dianosen var der også i 1970-1980 hvor barselsorloven var 3 mdr.

men ja antallet er steget, men meget af det er nok almindlig dårlig opdragelse kulrede forældre osv... også en lille rigtig del der har ADHD men der er beviseligt en stor del der er fejldianostiseret.

Det er et nyt fÆnomen  Kan ikke se din sammenhæng og den lyder også temmeligt hjemmebrygget må jeg sige. Så fordi vi kom tidligt ud og blev passet er vi stressede allesammen ? så skulle alle folk i alderen 30-60 jo gå rundt med stress og diverse andre lidelser. Den holder desværre ikke. Hvadend ts vælger at gøre, så er det ok, og barnet skal nok klare det. 

Anmeld

24. april 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at jeg har en skøn datter, som er født her sidst i marts, men jeg vil rigtig gerne starte på skole til august, men der er hun kun 5 måneder, og er i tvivl omkring hvordan hun vil håndtere det. Jeg har gået hjemme siden oktober sidste år og har brug for at komme ud og igang med noget uddannelse, og hvis jeg ikke starter til august ville jeg skulle vente helt til august næste år for at komme igang, så ville gå hjemme i næsten to år. 

Andre der har erfaring med at sende børn afsted så tidligt? 

Jeg elsker virkelig min datter, men vil også gerne have min uddannelse hurtigst muligt så hun kan få de bedste rammer omkring sig

jeg ville nok finde en ung pige eller en ældre dame, så din datter kan blive passet hjemme.
Som nogen siger er det første år af et barns liv vigtigt med knytning til mpr og far. Nogen så små børn kan være længe væk fra mor og far, andre kan ikke. Men de tager ikke skade. Men vent med at send hende af sted.

Anmeld

24. april 2013

Carina:-)

l.b. skriver:

Det er et nyt fÆnomen  Kan ikke se din sammenhæng og den lyder også temmeligt hjemmebrygget må jeg sige. Så fordi vi kom tidligt ud og blev passet er vi stressede allesammen ? så skulle alle folk i alderen 30-60 jo gå rundt med stress og diverse andre lidelser. Den holder desværre ikke. Hvadend ts vælger at gøre, så er det ok, og barnet skal nok klare det. 

Hun skriver for det første ikke at alle går rundt med stress,men at det er steget.

Erhverspsykologerne har aldrig haft mere at lave ,hvorfor mon??

Der er rigtig mange der går rundt med stress ,men undertrykker det for at overleve,og en af grundende er vores hverdag.

At sende et 5 mdr gammelt barn i vuggestue er absolut ikke optimalt, bruges normalt kun hvis barnet er i en ikke velfungerende fam. og derfor har brug for anden stimuli.

Men du har ret i at barnet skal nok klare det,børn tilpasser sig -Men det gør børn i krigshærgede lande også,og det vil du vel ikke påstå ikke er stressende?

Anmeld

24. april 2013

Gittemor09

sådan når jeg lige læser 5 måneder synes jeg det lyder rigtig tidligt...

men på den anden side hvis barnet er klar, og ellers fungerer fint synes jeg som sådan det er okay...

men jeg ville ikke bare gøre det for og gøre det...

havde selv en datter der havde brug for nye udfordringer, og løsrive sig lidt fra sin mor... dog var hun næsten 8 mdr. da hun startede alligevel....

ps. mener faktisk børn skal være 6 mdr. før man må sende dem afsted, men hæng mig ikke op på det, da jeg ikke er helt sikker...

Anmeld

24. april 2013

Mum33

Carina:-) skriver:

Hun skriver for det første ikke at alle går rundt med stress,men at det er steget.

Erhverspsykologerne har aldrig haft mere at lave ,hvorfor mon??

Der er rigtig mange der går rundt med stress ,men undertrykker det for at overleve,og en af grundende er vores hverdag.

At sende et 5 mdr gammelt barn i vuggestue er absolut ikke optimalt, bruges normalt kun hvis barnet er i en ikke velfungerende fam. og derfor har brug for anden stimuli.

Men du har ret i at barnet skal nok klare det,børn tilpasser sig -Men det gør børn i krigshærgede lande også,og det vil du vel ikke påstå ikke er stressende?

Der er 100 andre grunde til stress, end at vi er blevet sendt i dp for tidligt. Det er simpelthen noget pjat. Og så synes jeg i øvrigt at det er lidt provokerende at skrive, at børn der er blevet sendt tidligt at sted er fra ikke velfungerende familier. Tror da ofte netop, at de mødre der har gode stillinger og noget at komme tilbage til, begynder Tidligere end dem der ikke har noget specielt spændende job. 

Jeg ville heller ikke begynde på arbejde efter 5 mdr, men at tude ts ørene fulde om stress osv synes jeg er misvisende. 

Anmeld

24. april 2013

SjeBets

jeg tror ikke på det har en sammenhæng med om man er sendt tidlig ud, og man har stress, men nærmere det meget størrere pres der er på arbejdes markedet end der var for år tilbage. 

jeg har været syg med stress, og jeg var hjemme til jeg blev 5 år da vi havde ung i huset, min søster kom ud da hun kun var , ramaskrig, 3 mdr. og hun er måske det mindst stresset menneske der findes. 

Mine egne kom ud da de var henholdsvis 6 og 7 mdr.  jeg havde kun 6 mdr med den store, det blev forlænget året efter jeg have fået hende, og med den bette skulle jeg starte i skole igen da han var 7 mdr. til gengæld har jeg aldrig oplevet det som mange af mine veninder har oplevet med deres næsten 1 årige der skulle afsted, at det var et helvede at aflevere. jeg har stort set aldrig haft et ulykkeligt barn hængene efter mig når jeg skulle afsted. 

Hvad jeg selv ville gøre i den situation, har jeg ingen anelse om ,komme også helt an på barnet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.