Får enlige for mange penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

Sandt nok.. Men forklar mig så hvorfor man skal have mere på KH som forsøger end på SU.. Man bliver ganske enkelt straffet for at tage en uddannelse, frem for at lave ingenting eller latterlig aktivering..

Synes ikk man blir straffet, man får penge for at tage en uddannelse..... Tror tanken bag er at man kan tage lån eller arbejde ved siden af.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2013

TNBC

pcoramt skriver:

Sandt nok.. Men forklar mig så hvorfor man skal have mere på KH som forsøger end på SU.. Man bliver ganske enkelt straffet for at tage en uddannelse, frem for at lave ingenting eller latterlig aktivering..

Ja, for vi gør ikke noget for samfundet. Fordi at nogen idioter lever som det er luksus eller har snydt samfundet, er vi bare dovne idioter der ikke gider at lave noget.
Ja man får mere, men må heller ikke tjene ekstra, bliver nærmest.tjekket i hoved og r.. På su kan du tage lån, arbejde(skoledage er jo ike altid fra otte til 16)
Laver man en fejl mister man sine penge.
Hvorfor må os der arbejder mens vi er kontanthjælp ikke holde ferie?? jeg skal arbejde over, for at tage hjem for at besøge min familie i mere en weekend, ellers tager de penge fra mens jeg er der.
Hvorfor ike bare være glad for at vi får penge for at uddanne os, at så meget er gratis?? Hvorfor skal ALT handle om penge?

Anmeld

27. april 2013

pcoramt

Yurie skriver:

Ja, for vi gør ikke noget for samfundet. Fordi at nogen idioter lever som det er luksus eller har snydt samfundet, er vi bare dovne idioter der ikke gider at lave noget.
Ja man får mere, men må heller ikke tjene ekstra, bliver nærmest.tjekket i hoved og r.. På su kan du tage lån, arbejde(skoledage er jo ike altid fra otte til 16)
Hvorfor må os der arbejder mens vi er kontanthjælp ikke holde ferie?? jeg skal arbejde over, for at tage hjem for at besøge min familie i mere en weekend, ellers tager de penge fra mens jeg er der.
Hvorfor ike bare være glad for at vi får penge for at uddanne os, at så meget er gratis?? Hvorfor skal ALT handle om penge?

Jeg har aldrig sagt at man er doven på kh. Ja du skal arbejde ekstra for at få fri en anden dag, lige som alle andre! Min su ryger da også hvis jeg vælger at "holde fri" når jeg skal passe mit studie! Ja sandt nok du må tjene penge ved siden af su, MEN der er også nogle uddannelser hvor det simpelhen ikke er mulig fx højere gymnasiel som jeg er i gang med, jo jeg har da godt nok fri kl. 14 eller 15 hver dag, men afleveringer og lektier, tja jeg har MEGET mere end 37 timer pr. Uge.

Desuden kan jeg ikke se hvad samfundet får ud af mennesker på kh. Dermed ikke sagt at det er et godt sikkerhedsnet i en begrænset periode.

Som du sikkert kan høre er min holdning meget liberal og det står jeg sku ved. Man må yde for at nyde. Og ALLE kan klare en for for uddannelse, efteruddannelse eller et kursus.

Jeg er så skide træt af dem der sidder og hyler over at de har det hårdt og er på kontanthjælp, for det er jo et valg! Hvis det er så godt at være studerende i Danmark så kan vi da bare lukke alt KH og få folk op i omdrejninger.

Jeg synes som minimum skal KH og SU have de samme satser. Det er alligevel de færreste der kan klare studie, børn, hjem og et arbejde!

Vi har et massivt problem i Danmark og det skal der altså føres en stram finanspolitik for at løse.

Anmeld

27. april 2013

SHERO

Nu er jeg lige gået fra enlig forsøger til ikke at være det... Jeg er uden tvivl bedre stillet økonomisk end før. Jeg er på SU så mister jo halvdelen af min indkomst, men min kærstes indkomst opvejer da. Selvfølgelig falder vores boligstøtte lidt, og skal betale en lille smule i børnehave. Men vi får stadig som par en god potion boligstøtte og tilskud. Så det eneste jeg egentlig mister er den kvartalvise tilskud, og su.. Havde jeg været i arbejde, var jeg da endnu bedre stillet...

Kan simpelthen ikke se hvordan man kan mene enlige får for mange penge... Hvor bliver soledariteten af... :/
Jeg ville sgu til en hver til hellere være i et par, end enlig, økonomiske fordele eller ej...

Anmeld

27. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

WWaWau

Jeg har aldrig sagt at man er doven på kh. Ja du skal arbejde ekstra for at få fri en anden dag, lige som alle andre! Min su ryger da også hvis jeg vælger at "holde fri" når jeg skal passe mit studie! Ja sandt nok du må tjene penge ved siden af su, MEN der er også nogle uddannelser hvor det simpelhen ikke er mulig fx højere gymnasiel som jeg er i gang med, jo jeg har da godt nok fri kl. 14 eller 15 hver dag, men afleveringer og lektier, tja jeg har MEGET mere end 37 timer pr. Uge.

Desuden kan jeg ikke se hvad samfundet får ud af mennesker på kh. Dermed ikke sagt at det er et godt sikkerhedsnet i en begrænset periode.

Som du sikkert kan høre er min holdning meget liberal og det står jeg sku ved. Man må yde for at nyde. Og ALLE kan klare en for for uddannelse, efteruddannelse eller et kursus.

Jeg er så skide træt af dem der sidder og hyler over at de har det hårdt og er på kontanthjælp, for det er jo et valg! Hvis det er så godt at være studerende i Danmark så kan vi da bare lukke alt KH og få folk op i omdrejninger.

Jeg synes som minimum skal KH og SU have de samme satser. Det er alligevel de færreste der kan klare studie, børn, hjem og et arbejde!

Vi har et massivt problem i Danmark og det skal der altså føres en stram finanspolitik for at løse.

Wauw... :-S

Anmeld

27. april 2013

wamse

pcoramt skriver:

Du tager da helt fejl, hvis du mener at ALLE kan tage en eller anden form for uddannelse

Jeg er da blevet 39 uden det endnu er lykkedes mig, og det er saft susme også et ringe samfund, med nogle lousy værdier, hvis der ikke er den indsigt, at ikke ALLE har de nødvendige ressourcer, der skal til. Der er masser af grunde til, at nogle ikke magter at varetage job/uddannelse eller lign.

Og jeg mener at vi et samfund som vores, skal løfte i samlet flok, hvilket inkluderer, at de ressource stærke er med til at bære, de som ikke har samme ressourcer. Ja det er vist ingen hemmelighed at jeg så er ræverød, og tror på fællesskabet, sammenhold og et ansvar for de laveste i samfundet også.et er bare slet ikke så lukrativ, at være på kh, og/eller enlig forsørger, som mange her inde tror.

Det er tydeligt, at vi ligger lagt fra hinanden ideologisk, for jeg mener bestemt godt, at et menneske har en værdi/rolle i samfundet, også selvom man er på kh. Vi har alle en funktion, men gør man kun mennesker op i om de er en økonomisk plus i samfundet, så får man ikke øje på de værdier, et menneske også har.

Anmeld

27. april 2013

TNBC

pcoramt skriver:

Du får sku da ferie når du er på su, sommerferie. Det gør jeg ikke, det skal jeg selv betale for.
Der er mange der klare afleveringer, lektier og arbejde ved siden af. Det

NEJ.. Alle kan ike klare en uddannelse. Jeg kan ikke koncentrere mig i længere tid. Jeg ville ikke bare kunne tage hvilken som helst uddannelse, fordi det ville være spild af tid, hvis jeg bare ender med lave karakter som jeg ikke kan bruge til noget. Så jeg må knokle, for det jeg drømer om, hvilket er svært, men jeg gør det ved siden af mit arbejde.

Ja, for jeg kom hjem og sagde: jeg vil da være på kontanthjælp.. Fordi jeg elsker de blikke man får når man er på kh.

Anmeld

27. april 2013

Anonym

Yurie skriver:

Jeg får heller ikke penge for at holde fri fra arbejde....

Anmeld

27. april 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg får heller ikke penge for at holde fri fra arbejde....

Siger ikke at man får penge for at holde ferie, men at.man ikke betaler for at holde ferie.

Anmeld

27. april 2013

Anonym

Yurie skriver:

Siger ikke at man får penge for at holde ferie, men at.man ikke betaler for at holde ferie.

Det gør du jo heller ikke.

Du får ingen penge imens du holder ferie,det gør jeg heller ikke.

De trækker en uge af din kh,her udbetaler de ikke for den uge.

Potato -potato

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.