pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg har aldrig sagt at man er doven på kh. Ja du skal arbejde ekstra for at få fri en anden dag, lige som alle andre! Min su ryger da også hvis jeg vælger at "holde fri" når jeg skal passe mit studie! Ja sandt nok du må tjene penge ved siden af su, MEN der er også nogle uddannelser hvor det simpelhen ikke er mulig fx højere gymnasiel som jeg er i gang med, jo jeg har da godt nok fri kl. 14 eller 15 hver dag, men afleveringer og lektier, tja jeg har MEGET mere end 37 timer pr. Uge.
Desuden kan jeg ikke se hvad samfundet får ud af mennesker på kh. Dermed ikke sagt at det er et godt sikkerhedsnet i en begrænset periode.
Som du sikkert kan høre er min holdning meget liberal og det står jeg sku ved. Man må yde for at nyde. Og ALLE kan klare en for for uddannelse, efteruddannelse eller et kursus.
Jeg er så skide træt af dem der sidder og hyler over at de har det hårdt og er på kontanthjælp, for det er jo et valg! Hvis det er så godt at være studerende i Danmark så kan vi da bare lukke alt KH og få folk op i omdrejninger.
Jeg synes som minimum skal KH og SU have de samme satser. Det er alligevel de færreste der kan klare studie, børn, hjem og et arbejde!
Vi har et massivt problem i Danmark og det skal der altså føres en stram finanspolitik for at løse.
hvad er en højere gymnasial uddannelse?
Jeg har læst på universitet og det var da ikke et problem at arbejde ved siden af.
Har du svært ved at studere og arbejde, er der jo mulighed for su-lån.
der er mulighed for at tjene flere penge end su, derfor er den sat til de 5000kr. Og det synes jeg er udmærket.
Kontanthjælp er lavet til dem der af en eller anden årsag ikke er i stand til at arbejde/tage en uddannelse i øjeblikket. Skal de ikke hjælpes? De har jo ikke mulighed for at supplere deres indtægt.
Hvorfor have ondt i røven over folk som allerede har det svært. Det er trods alt ikke flertallet der nasser på systemet.
du har både sommerferie og vinterferie som studerende, hvor vi får su for ikke at lave noget.
Anmeld