hvad sker der lige for os danskere..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

Elgaard73

raca skriver:

vacsine er et TILBUD... dette syntes jeg er vigtigt at holde sig for øje. også kan modspørgsmålet så være.. 

hvor mange af jer har tænkt mere over vacsinene end, det er selv bare noget man gør forde lægen siger det?  er jeres børn vacsineret efter i som forældre har reflekteret over vacsinesns fordel og ulemper og søgt oplysning om det?

når forældre fravælger vaciner gør de på et meget vel undersøgt grundlag.. langt hovdeparten.. de er ikke uansvarlige, men har et andet syn på sygdomme og det at vacsinere..

nogle fravælger vacsinen eller får den delt op, da de ikke mener det er rimligt at smide 1-3 gange levende dog svækket virus ind i kroppen på et lille barn

nogle fravælger forde deres første barn var alergisk over for hjælpestofferne og døden nær af vacinene.. så derfor udskyder eller fravælger de den til de efterfølgende børn..

mine børn er vacineret, men det er et tilvalg efter jeg har undersøgt sagen og forholdt mig kritisk og vudret at jeg godt kunne forsvare at lade dem vacinere..

Sikke da en fordom, du lige fik givet udtryk for der... Med fed skrift og det hele. Du får det til at lyde som om at langt de fleste forældre bare er nogle dumme "nikkedukker" der bare gør som lægen siger...??? 

Det er bestemt ikke tilfældet, hverken for mig selv eller min omgangskreds. Vi har alle sat os grundigt ind i hvad det vil sige at blive vaccineret kontra ikke blive vaccineret... Og har derefter alle valgt at lade vores børn vaccinere... Og det tror jeg gør sig gældende for langt de fleste forældre i DK... Se bare på alle de debatter der bliver oprettet herinde omkring vacciner.

Forøvrigt skrev pressen i samme ombæring at det oftest ikke var et bevidst fravalg af vaccinerne, men simpelthen en forglemmelse fra forældrene's side...!!! ( Hvad fanden sker der lige der???)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

raca

modesty skriver:

Vaccinen dækker ikke 100% så man kan sagtens blive syg selvom man er vaccineret. Det er derfor at det er risikabelt at flere og flere ikke vaccinerer deres børn - det går nemlig ikke kun ud over deres egne, men også vores andres.

ja men typisk vil det på vacsinerede ikke ramme nær så hårdt.. så nej det er IKKE et problem for dit barn.. det er måske et problem for de kronisk sygebørn der ikke kan tåle en vacsine..

og nu er der ikke tvang i vacine... måske er vacine programmet et forsøg fra statens side af og begrænse forældre fraværet på arbejde, og medicinal firmaeres lobbie virksomhed.. hvor mege børn ville idag få men af disse sygdomme? og hvorfor ikke bare vente med rødehunde og forårsyge til børne eks blev teenager?

og så som HPV vacsinen er der meget der tyder på den er sendt alt for tidligt på markedet.. (midicinal firmaer er meget rige firmaerer.. der udvikler ting de kan markedsføre og tjæne penge på..) sålede at der ikke er nogen viden om langtidvirkningerne af den.. og ingen hved hvor meget og hvor godt den dækker og hvad de realle bivirkninger er...

Anmeld

11. april 2013

Frk. Himmelblå

Maja88 skriver:

Ja hører lige i nyhederne at det kun er 90% af danske børn som bliver vaccineret... vi skal op på 95% for at vi ikke skal frygte af epedimier af udryddede farlige sygdomme i dk....

så hvad sker der lige for det... hvorfor får folk ikke deres børn vaccineret???

en læge udtalte sig om det var dovenskab for vi havde jo ikke set de sygdomme i laang tid.... NEJ FORDI VI BLIVER VACCINERET,,, men i og  med vi ikke bliver vaccineret så er der chance for de kommer igen...

så vacciner jeres børn.. afsted med dem

Ja, men der kan jo være mange grunde til at vælge det fra/udskyde det. Især børn, som er meget syge og/eller har immundefekter er nærmest umulige at vaccinere.. Min yngste har ikke fået sin 15mdrs paraplyvaccine endnu, - og hun er 27 mdr! - Har aftalt med læge at se tiden an, og forhåbentlig er hun i bedre form til sommer, og vi vil kunne vaccinere da.

Og så er der nogle der netop vælger vacciner fra, da de frygter voldsomme bivirkninger. - Det synes jeg ikke, man bør gøre, men kan godt forstå, det er svært at lade barnet stikke, hvis man fx har haft voldsomme bivirkninger på nært hold.

Og så handler det om oplysning. Tror der er mange, der ikke lige er klar over, hvor stor betydning det har. Eller de har måske for meget om ørerne og ser det måske endda som en udfordring blot at have barnet sørget for mht. tøj, mad osv..  Har i hvert fald svært ved at forestille mig  det stærkt forsømte barn følge vaccinationsprogrammet til punkt og prikke...

Når jeg tænker over det, så synes jeg, 95% lyder ret godt egentlig..

Anmeld

11. april 2013

Maja88

Frk. Himmelblå skriver:

Ja, men der kan jo være mange grunde til at vælge det fra/udskyde det. Især børn, som er meget syge og/eller har immundefekter er nærmest umulige at vaccinere.. Min yngste har ikke fået sin 15mdrs paraplyvaccine endnu, - og hun er 27 mdr! - Har aftalt med læge at se tiden an, og forhåbentlig er hun i bedre form til sommer, og vi vil kunne vaccinere da.

Og så er der nogle der netop vælger vacciner fra, da de frygter voldsomme bivirkninger. - Det synes jeg ikke, man bør gøre, men kan godt forstå, det er svært at lade barnet stikke, hvis man fx har haft voldsomme bivirkninger på nært hold.

Og så handler det om oplysning. Tror der er mange, der ikke lige er klar over, hvor stor betydning det har. Eller de har måske for meget om ørerne og ser det måske endda som en udfordring blot at have barnet sørget for mht. tøj, mad osv..  Har i hvert fald svært ved at forestille mig  det stærkt forsømte barn følge vaccinationsprogrammet til punkt og prikke...

Når jeg tænker over det, så synes jeg, 95% lyder ret godt egentlig..

Ja men vi er kun pp 90 procent... vi skal op på 95 for at vi er nogenlundr sikret

Anmeld

11. april 2013

raca

Maja88 skriver:

Ja men vi er kun pp 90 procent... vi skal op på 95 for at vi er nogenlundr sikret

jammen skal der så indføres tvang.. forså kan det oplyste valg jo ligesågodt afskaffes..

i samme omgang kan vi jo lave trungen abort på alle DS børn..

nå nu staten er i gang med at bestemme..

de folk jeg kender der har fravalgt har gjodt det på særdelse oplyst baggrund.. og jeg har fuldt respekt for deres valg.. og jeg syntes det frie valg er vigtigt..

Anmeld

11. april 2013

modesty

ja men typisk vil det på vacsinerede ikke ramme nær så hårdt.. så nej det er IKKE et problem for dit barn.. det er måske et problem for de kronisk sygebørn der ikke kan tåle en vacsine..

og nu er der ikke tvang i vacine... måske er vacine programmet et forsøg fra statens side af og begrænse forældre fraværet på arbejde, og medicinal firmaeres lobbie virksomhed.. hvor mege børn ville idag få men af disse sygdomme? og hvorfor ikke bare vente med rødehunde og forårsyge til børne eks blev teenager?

og så som HPV vacsinen er der meget der tyder på den er sendt alt for tidligt på markedet.. (midicinal firmaer er meget rige firmaerer.. der udvikler ting de kan markedsføre og tjæne penge på..) sålede at der ikke er nogen viden om langtidvirkningerne af den.. og ingen hved hvor meget og hvor godt den dækker og hvad de realle bivirkninger er...

Ah okay, nu går der lige lovlig meget konspirationsteori i den synes jeg, angående staten. Selvfølgelig har medicinalvirksomhederne en hardcore lobbyvirksomhed og ja, det skal man jo også tage med i sine overvejelser.

Røde hunde er jo ret ufed at have i omløb, da der kan komme fosterskader hvis gravide bliver smittet. 

Voksne mænd kan blive sterile af fåresyge.

Nej, jeg synes ikke at der skal være tvang, men derfor kan vi jo godt diskutere emnet.

Anmeld

11. april 2013

raca

modesty skriver:

Ah okay, nu går der lige lovlig meget konspirationsteori i den synes jeg, angående staten. Selvfølgelig har medicinalvirksomhederne en hardcore lobbyvirksomhed og ja, det skal man jo også tage med i sine overvejelser.

Røde hunde er jo ret ufed at have i omløb, da der kan komme fosterskader hvis gravide bliver smittet. 

Voksne mænd kan blive sterile af fåresyge.

Nej, jeg synes ikke at der skal være tvang, men derfor kan vi jo godt diskutere emnet.

ja men hvorfor venter man så ikke til de er ældre.. de færeste drenge på 2-3 år er fertile og pigerne skal jo også havde en vis alder inden de bliver gravide..

jeg ville gerne at vacsinerne lå efter barnets emumforsvar var veludviklet, jeg tror ikke det er sundt at pårføre barnet levende vasine når deres umumforsvar ikke helt kan håntere det... jeg tror ikke det er godt og naturligt og noget børn bare skal igennem de der 24 timer med 40 i feber.. pga vacsinen..

der er stor forskel på barnet reaktion dvs de reagere mildre og mindre jo ældre de har været.. mine altså..

jeg har intet belæg for det videnskabendligt.. men tror det ville være bedre at vente til barnets eget emumforsvar var helt på toppen og ikke starte allerede når de var spæde.

Anmeld

11. april 2013

@BRUGER

raca skriver:

nej. i er jo vacsineret der er ligesom pointen med vacsine..

Bare fordi man har fået en vaccine mod noget, betyder det jo altså ikke, at man kan være stensikker på ikke at blive ramt af den sygdom man er vaccineret imod! Ja risikoen er væsentlig mindre hos dem der er vaccineret, men igen man er ikke ude for risiko - selvom det var pointen hvis du spørg en læge vil han give dig nøjagtig samme svar.

Anmeld

11. april 2013

modesty

raca skriver:

ja men hvorfor venter man så ikke til de er ældre.. de færeste drenge på 2-3 år er fertile og pigerne skal jo også havde en vis alder inden de bliver gravide..

jeg ville gerne at vacsinerne lå efter barnets emumforsvar var veludviklet, jeg tror ikke det er sundt at pårføre barnet levende vasine når deres umumforsvar ikke helt kan håntere det... jeg tror ikke det er godt og naturligt og noget børn bare skal igennem de der 24 timer med 40 i feber.. pga vacsinen..

der er stor forskel på barnet reaktion dvs de reagere mildre og mindre jo ældre de har været.. mine altså..

jeg har intet belæg for det videnskabendligt.. men tror det ville være bedre at vente til barnets eget emumforsvar var helt på toppen og ikke starte allerede når de var spæde.

Jeg forstår godt dit argument med immunforsvaret - som tidligere nævnt i tråden er jeg også glad for at have ventet lidt før min dreng fik sine.

Men altså m.h.t. gravide kvinder og mænds fertilitet er det jo stadig argumentet med at man godt kan blive smittet hvis man er vaccineret, og jo flere der ikke er vaccinerede, og bliver syge, jo større risiko er der for at de vaccinerede bliver smittede.

Anmeld

11. april 2013

FruJacobsen

Fandt lige dette på heslebarn....jeg ville ønske, at jeg havde sat mig mere ind i vaccinerne inden min søn fik dem. For mig at se, er et fravalg af vacciner ikke udtryk for ansvarlighed, men for et velovervejet (fra-)valg.

Fra helsebarn.dk:

- vacciner har bivirkninger som meningitis, allergi, kronisk træthedssyndrom og autoimmune sygdomme
- vacciner øger risikoen for sklerose, sukkersyge og gigtsygdomme
- vacciner sættes i forbindelse med autisme, DAMP, hyperaktivitet og vuggedød
- vacciner indeholder aluminium, som er en nervegift
- meningitisvaccinen vil spare 1 dødsfald hvert 2. år og har ikke effekt over for den farligste form for meningitis
- difteri og polio er sygdomme, der er såkaldte "nød og elendighedssygdomme" og stort set kun forekommer steder, hvor der er  meget dårlige hygiejniske forhold.
- kighostevaccinen dækker kun 50% indtil den 3. vaccination, som gives når barnet er 12 måneder og sygdommen ikke længere er farlig for barnet
- de fleste indrapporterede tilfælde af polio i USA og Italien skyldes, at børnene har fået polio efter poliovaccinen
- der er 1 tilfælde af stivkrampe hvert 10. år, trods statistikker viser, 77-79% af kvinder i alderen 50-69 år ikke er vaccinerede og det samme gælder for 50-60% af mændene i samme aldersgruppe 
- der er tvivl om, hvor effektive vaccinerne egentlig er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.