Maja88 skriver:
Ja hører lige i nyhederne at det kun er 90% af danske børn som bliver vaccineret... vi skal op på 95% for at vi ikke skal frygte af epedimier af udryddede farlige sygdomme i dk....
så hvad sker der lige for det... hvorfor får folk ikke deres børn vaccineret???
en læge udtalte sig om det var dovenskab for vi havde jo ikke set de sygdomme i laang tid.... NEJ FORDI VI BLIVER VACCINERET,,, men i og med vi ikke bliver vaccineret så er der chance for de kommer igen...
så vacciner jeres børn.. afsted med dem
Ja, men der kan jo være mange grunde til at vælge det fra/udskyde det. Især børn, som er meget syge og/eller har immundefekter er nærmest umulige at vaccinere.. Min yngste har ikke fået sin 15mdrs paraplyvaccine endnu, - og hun er 27 mdr! - Har aftalt med læge at se tiden an, og forhåbentlig er hun i bedre form til sommer, og vi vil kunne vaccinere da.
Og så er der nogle der netop vælger vacciner fra, da de frygter voldsomme bivirkninger. - Det synes jeg ikke, man bør gøre, men kan godt forstå, det er svært at lade barnet stikke, hvis man fx har haft voldsomme bivirkninger på nært hold.
Og så handler det om oplysning. Tror der er mange, der ikke lige er klar over, hvor stor betydning det har. Eller de har måske for meget om ørerne og ser det måske endda som en udfordring blot at have barnet sørget for mht. tøj, mad osv.. Har i hvert fald svært ved at forestille mig det stærkt forsømte barn følge vaccinationsprogrammet til punkt og prikke...
Når jeg tænker over det, så synes jeg, 95% lyder ret godt egentlig..

Anmeld