hvad sker der lige for os danskere..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

raca

Maja88 skriver:

Men debatten her går jo ikke ud på at diskutere omkostninger..

Det at folk ikke vaccinerer deres børn koster jo ingen penge.. men i og med flere fravælger det begynder det at blive sundhedsfarligt..

Og btw.. synes du er et skidt menneske når du kan udtale dig sådan om andre levende individer..

det var et ekspel på hvor meget det er rimligt staten bestemmer..

kan de bestemme over hvad vaciner vi skal havde og ellers tvansvasinere.. hvor er vi hende hvis de kan det..

kan de så også bestemme om et ufødt barn må leve..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Maja88

raca skriver:

det var et ekspel på hvor meget det er rimligt staten bestemmer..

kan de bestemme over hvad vaciner vi skal havde og ellers tvansvasinere.. hvor er vi hende hvis de kan det..

kan de så også bestemme om et ufødt barn må leve..

Men synes ikke du kan sammenligne det...

Det ufødte barn med fx downs er ikke en smitte fare for samfundet.. det kan ikke gøre andre dødeligt syge..

Anmeld

11. april 2013

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk lige den gode tone!!! Selvom I er uenige, skal tonen stadig være sober. -Gå efter bolden, ikke efter manden 

VH Staff

Anmeld

11. april 2013

modesty

Maja88 skriver:

synes du er et skidt menneske når du kan udtale dig sådan om andre levende individer..

Hun skriver jo netop at det ikke er hendes holdning, men et eksempel.

Anmeld

11. april 2013

FruJacobsen

ESV skriver:

Hvorfor har du bevidst fravalgt at skrive alt det positive der er ved vacciner???

Øh, jeg har heller ikke bevidst fravalgt at skrive det positive ved vaccinationer? Jeg har blot citeret fra hjemmesiden helsebarn.dk....

Anmeld

11. april 2013

ESV

FruJacobsen skriver:

Øh, jeg har heller ikke bevidst fravalgt at skrive det positive ved vaccinationer? Jeg har blot citeret fra hjemmesiden helsebarn.dk....

Men det du har taget er meget unuanceret det er kun om alt det der kan ske af dårlige ting ikke alle de ting der kan ske hvis man får en af de sygdomme der vaccineres mod uden at være vaccineret.

Anmeld

11. april 2013

FruJacobsen

modesty skriver:

Der er ingen undersøgelser der underbygger påstandene i de tre første punkter. Nogle af dem er grundløse idéer - andre er rent faktisk blevet modbevist (punkt nr. 3 - bare det at siden har dette punkt med gør for mig resten af argumentationen useriøs). Det kan godt være at den der helseside sætter det op som faktum, men det er det på ingen måder. Siden forhandler bl.a. også homøopatiske midler, som i bund og grund er vand der bliver solgt som medicin, så jeg ville nok tage deres "viden" med et gran salt.

Danske vacciner indeholder ikke aluminium.

Eksemplerne med difteri og polio er jo netop kun gældende FORDI vi vaccinerer herhjemme. Ellers ville de sygdomme jo være meget mere ubdredt. Min søns farmor fik polio da hun var barn og har levet hele sit liv som handicappet. Så jeg kunne aldrig drømme om ikke at vaccinere min søn for polio.

Behandlingen for de fleste af de her sygdomme er antibiotika. Og der er gode grunde til at holde antallet af antibiotika-kure så lavt som muligt (ikke at dette er de kloge hoveders argument for vaccination, men det er værd at tage med i overvejelserne i en tid hvor flere og flere bakterier bliver resistente overfor flere og flere antibiotika typer)

Personligt ser jeg også en af de primære årsager til di-te-ki-pol vaccinen at vi rejser meget, til steder hvor sygdommene er meget mere udbredt.

Jeg citerer blot fra en hjemmeside for at få et andet perspektiv på sagen...tror desværre, at ens individuelle holdning/syn på vacciner afgør, hvordan man opfatter deres virkning. Men det er jo fint, at du har den viden omkring det.

Anmeld

11. april 2013

FruJacobsen

ESV skriver:

Men det du har taget er meget unuanceret det er kun om alt det der kan ske af dårlige ting ikke alle de ting der kan ske hvis man får en af de sygdomme der vaccineres mod uden at være vaccineret.

Nu er debatten ret fyldt med det andet synspunkt, så jeg synes at det var på sin plads, at se tingene fra et andet perspektiv også. Du kan evt selv skrive, hvad der er positivt ved vacciner...

Anmeld

11. april 2013

FruJacobsen

modesty skriver:

Der er ingen undersøgelser der underbygger påstandene i de tre første punkter. Nogle af dem er grundløse idéer - andre er rent faktisk blevet modbevist (punkt nr. 3 - bare det at siden har dette punkt med gør for mig resten af argumentationen useriøs). Det kan godt være at den der helseside sætter det op som faktum, men det er det på ingen måder. Siden forhandler bl.a. også homøopatiske midler, som i bund og grund er vand der bliver solgt som medicin, så jeg ville nok tage deres "viden" med et gran salt.

Danske vacciner indeholder ikke aluminium.

Eksemplerne med difteri og polio er jo netop kun gældende FORDI vi vaccinerer herhjemme. Ellers ville de sygdomme jo være meget mere ubdredt. Min søns farmor fik polio da hun var barn og har levet hele sit liv som handicappet. Så jeg kunne aldrig drømme om ikke at vaccinere min søn for polio.

Behandlingen for de fleste af de her sygdomme er antibiotika. Og der er gode grunde til at holde antallet af antibiotika-kure så lavt som muligt (ikke at dette er de kloge hoveders argument for vaccination, men det er værd at tage med i overvejelserne i en tid hvor flere og flere bakterier bliver resistente overfor flere og flere antibiotika typer)

Personligt ser jeg også en af de primære årsager til di-te-ki-pol vaccinen at vi rejser meget, til steder hvor sygdommene er meget mere udbredt.

Glemte for resten at skrive, at der altså ER aluminium i danske vacciner, så ved ikke, hvor du har læst/hørt, at der ikke er....bla skriver statens serum institut, at der er aluminium i denne vaccine:

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20pneumokokvaccination.aspx

Anmeld

11. april 2013

Sabsy

Nadia&Daniel skriver:

Jehovas vidner's børn bliver vaccineret - da dette er en helt anden ting end blod

Hilsen mor til Laura, som også bliver vaccineret

Er du Jehovas Vidne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.