hvad sker der lige for os danskere..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

lineog4

LSM skriver:

Jeg forstår det virkelig heller ikke :-(
Men nogen er imod vacciner, tænker der også kam være noget religiøst, ved det selvfølgelig ikke, har ikke sat mig ind o de forskellige religioner, men ved da at man som fx jehova ikke må få blod, så det skulle heller ikke undre mig hvis heller ikke de vaccinere deres børn, men skal selvfølgelig passe på hvad jeg siger. det var bare en st tanke, og ikke for at støde nogen overhovedet

De må gerne blive vaccineret

line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

lineog4

Jeg er en af dem der har strukket det fordi min datter blev meget meget syg af MFR er vaccinen og mine to drenge nu har en mor der ved børn kan dø og jeg synes det er enormt svært at påføre dem en levende vaccine som kan give døden - ja ved godt der er mere risiko ved sygdomme end vaccine. 

Jeg skulle virkelig overveje, jeg skulle vide jeg gjorde det jeg stod inde for så hvis det gik galt kunne jeg ikke sige: jeg gjorde det forkerte fordi jeg ikke tænkte mig om.

Jeg oplever mig ikke som uansvarlig men som tænkende og kritisk. Jeg har læst og læst og jeg kan godt forstå nogen kan blive så skeptiske så de fravælger vaccinen og de er i mine øjne ikke uansvarlige har blot draget andre konklusioner end jeg endte med.

line hvis søn stadig mangler en vaccine

Anmeld

10. april 2013

LSM

lineog4 skriver:

De må gerne blive vaccineret

line

Det var også blot en tanke

Det ville bare ikke undre mig hvis det var religøst betinget at folk ikke vaccinere deres børn, det kunne være hvilken som helst religion

Anmeld

10. april 2013

lineog4

Det var også blot en tanke

Det ville bare ikke undre mig hvis det var religøst betinget at folk ikke vaccinere deres børn, det kunne være hvilken som helst religion

Ved ikke om man kan kalde det religiøst men der er jo både læger og andre forskere inden for medicin og bivirkninger som fraråder vaccinerne - ja egentlig er det jo en tros sags om man tror på den ene eller den anden forsker eller læge. 

Jeg har efter jeg har læst igennem vurderet risikoen ved ikke af vaccinere er større end ved (om jeg har ret aner jeg ikke), men jeg synes stadig det er svært at tilvælge noget som kan give alvorlige konsekvenser og hvor død, hvor sygdommen ikke er noget jeg vælger men noget der sker. 

Jeg kender en håndfuld der har fravalgt vaccinen og der har været meget forskellige overvejelser, men alle har været velovervejede og ikke bundet op i hokus pokus men i saglige argumenter.

line

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Sara. skriver:

Skal de have en til 3 års undersøgelsen?
Min dreng blev 3 d.7 april, og var til 3 års undersøgelse d.8 (puha han er blevet stor)
Men lægen nævnte intet om vaccination??

NEJ UPS FEJL TIL 4 ÅRS.

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

H+S Skjolgborg. skriver:

ja godt ?.

Alle mine 4 uger har fået alle deres min lille søn skal have sin her til 3 års undersøgelsen også .Så mine får dem så høre ikke under de % der

4 ÅR IKKE 3 ÅRS HIHI

Anmeld

10. april 2013

BellaT

lineog4 skriver:

Jeg er en af dem der har strukket det fordi min datter blev meget meget syg af MFR er vaccinen og mine to drenge nu har en mor der ved børn kan dø og jeg synes det er enormt svært at påføre dem en levende vaccine som kan give døden - ja ved godt der er mere risiko ved sygdomme end vaccine. 

Jeg skulle virkelig overveje, jeg skulle vide jeg gjorde det jeg stod inde for så hvis det gik galt kunne jeg ikke sige: jeg gjorde det forkerte fordi jeg ikke tænkte mig om.

Jeg oplever mig ikke som uansvarlig men som tænkende og kritisk. Jeg har læst og læst og jeg kan godt forstå nogen kan blive så skeptiske så de fravælger vaccinen og de er i mine øjne ikke uansvarlige har blot draget andre konklusioner end jeg endte med.

line hvis søn stadig mangler en vaccine

Fuldstændig enig!

Mine børn er også vaccineret, fordi det, i mine øjne, er det sikreste. Trods alt. Men jeg hader det hver eneste gang. Ihvertfald den levende mfr. At frivilligt sprøjte livsfarlig sygdom ind i sine sunde raske børn... Brrrrr..

Dertil skal man huske at en vaccine ikke er en garanti for at barnet ikke rammes af sygdommene.

Jeg har forståelse for at nogle fravælger det. Er ret sikker på at grundene ofte er meget gennemtænkte hos disse forældre.

Anmeld

11. april 2013

Chevro

Maja88 skriver:

Men vores børn kan jo nå at blive ramt for det de ikke er vacciberet mod endnu.. og vores kommende børn.. 

Da ikke med samme risici?

Hvis alle vaccineres er der da langt mindre sandsynlighed for smittefare...

Anmeld

11. april 2013

modesty

raca skriver:

nej. i er jo vacsineret der er ligesom pointen med vacsine..

Vaccinen dækker ikke 100% så man kan sagtens blive syg selvom man er vaccineret. Det er derfor at det er risikabelt at flere og flere ikke vaccinerer deres børn - det går nemlig ikke kun ud over deres egne, men også vores andres.

Anmeld

11. april 2013

modesty

Maja88 skriver:

Ja hører lige i nyhederne at det kun er 90% af danske børn som bliver vaccineret... vi skal op på 95% for at vi ikke skal frygte af epedimier af udryddede farlige sygdomme i dk....

så hvad sker der lige for det... hvorfor får folk ikke deres børn vaccineret???

en læge udtalte sig om det var dovenskab for vi havde jo ikke set de sygdomme i laang tid.... NEJ FORDI VI BLIVER VACCINERET,,, men i og  med vi ikke bliver vaccineret så er der chance for de kommer igen...

så vacciner jeres børn.. afsted med dem

Det handler om at nogle mennesker mener at vaccinerne er farlige for barnets immunforsvar og kan påvirke det på længere sigt. Hvilket noget forskning også tyder på er rigtigt - og rent logisk giver mening. Du injicerer jo dit barn med sygdom.

Derudover har der i vaccinerne tidligere været giftige stoffer som f.eks kviksølv - det er der dog ikke længere, men mange går stadig rundt med den tro.

Min dreng får vaccinerne, men han har fået dem alle et par måneder efter anbefalingen. Egentlig mest fordi han har været forkølet på de gældende tidspunkter, men jeg har det ret fint med lige at have skubbet specielt den første fra 3 mdr. til 5 mdr. - hvor tarmsystemet og dermed også immunforsvaret er bedre etableret.

Han har endnu ikke fået MFR, men regner med at han skal have den snart, da en lang forkølelse er ved at være ovre nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.