hvad sker der lige for os danskere..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

modesty

Glemte for resten at skrive, at der altså ER aluminium i danske vacciner, så ved ikke, hvor du har læst/hørt, at der ikke er....bla skriver statens serum institut, at der er aluminium i denne vaccine:

http://www.ssi.dk/Vaccination/Boernevaccination/Sporgsmal%20og%20svar/Om%20pneumokokvaccination.aspx

Jeg begik en fejl - det er kviksøv der ikke længere er i vaccinerne. Sorry. 

Men derudover har jeg meget, meget svært, hvis ikke umuligt, ved at forestille mig at den danske stat ville tillade at injicere alle landets børn med et giftigt stof hvis ikke mængden af det lå meget langt under grænseværdien (som jeg desværre ikke ved hvad er). Det kan man så vælge at kalde autoritetstro, men det er normalt ikke noget jeg har alt for meget af - det er simpelthen bare udover min fatteevne.

EDIT: Nu lavede jeg lige en hurtig googlesøgning og wikipedia siger: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_controversies#Aluminium

Aluminium  compounds are used as  immunologic adjuvants  to increase the effectiveness of many vaccines. [78]   The quantities of aluminium in vaccines are much smaller than the quantities present in other sources such as infant formula.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

FruJacobsen

modesty skriver:

Jeg begik en fejl - det er kviksøv der ikke længere er i vaccinerne. Sorry. 

Men derudover har jeg meget, meget svært, hvis ikke umuligt, ved at forestille mig at den danske stat ville tillade at injicere alle landets børn med et giftigt stof hvis ikke mængden af det lå meget langt under grænseværdien (som jeg desværre ikke ved hvad er). Det kan man så vælge at kalde autoritetstro, men det er normalt ikke noget jeg har alt for meget af - det er simpelthen bare udover min fatteevne.

EDIT: Nu lavede jeg lige en hurtig googlesøgning og wikipedia siger: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Vaccine_controversies#Aluminium

Aluminium  compounds are used as  immunologic adjuvants  to increase the effectiveness of many vaccines. [78]   The quantities of aluminium in vaccines are much smaller than the quantities present in other sources such as infant formula.

Det tror jeg bestemt heller ikke - hvis der er nogen stor risiko eller andet skadeligt ved det. Min søn er da også vaccineret. Men at nogle fravælger det, har jeg også stor forståelse for....fandt lige denne lille artikel/klumme fra Information som er ret ny:

http://www.information.dk/451109

- synes, at det er tankevækkende, at Statens Serum Institut producerer og sælger vacciner samtidig med, at det er dem, der også skal oplyse offentligheden om børnevacciner OG rådgive politikkere om, hvilke børnevacciner, man bør give til børn i Danmark....der er mange interesser på spil og jeg synes ofte, at man hører om en ret udspekuleret medicinalindustri her i landet.

Det er ikke fordi, at jeg er imod vacciner, men synes, at denne debat er ret ensporet og mange udråber straks alle forældre, der fravælger vacciner til deres børn, som uansvarlige....jeg synes, at det helt i orden at undersøge, hvad "vaccinationsprogrammet" indeholder og derefter fravælge det...

Anmeld

12. april 2013

modesty

FruJacobsen skriver:

Det tror jeg bestemt heller ikke - hvis der er nogen stor risiko eller andet skadeligt ved det. Min søn er da også vaccineret. Men at nogle fravælger det, har jeg også stor forståelse for....fandt lige denne lille artikel/klumme fra Information som er ret ny:

http://www.information.dk/451109

- synes, at det er tankevækkende, at Statens Serum Institut producerer og sælger vacciner samtidig med, at det er dem, der også skal oplyse offentligheden om børnevacciner OG rådgive politikkere om, hvilke børnevacciner, man bør give til børn i Danmark....der er mange interesser på spil og jeg synes ofte, at man hører om en ret udspekuleret medicinalindustri her i landet.

Det er ikke fordi, at jeg er imod vacciner, men synes, at denne debat er ret ensporet og mange udråber straks alle forældre, der fravælger vacciner til deres børn, som uansvarlige....jeg synes, at det helt i orden at undersøge, hvad "vaccinationsprogrammet" indeholder og derefter fravælge det...

Jeg er fuldstændig enig i at det er en god ting at stille sig kritisk. Af samme årsag undersøgte jeg også emnet nøje inden jeg vaccinerede min søn.

Det er bestemt ikke sort/hvidt og jeg synes, som nævnt tidligere i tråden, specielt at det er problematisk at vaccinere de helt små spædbørn hvis immunsystem ikke er udviklet endnu. 

Jeg forstår godt hvor du kommer fra - jeg synes bare personligt ikke at den side du linkede til var den rette form for argumentation.

Anmeld

12. april 2013

mpr

Maja88 skriver:

Ja hører lige i nyhederne at det kun er 90% af danske børn som bliver vaccineret... vi skal op på 95% for at vi ikke skal frygte af epedimier af udryddede farlige sygdomme i dk....

så hvad sker der lige for det... hvorfor får folk ikke deres børn vaccineret???

en læge udtalte sig om det var dovenskab for vi havde jo ikke set de sygdomme i laang tid.... NEJ FORDI VI BLIVER VACCINERET,,, men i og  med vi ikke bliver vaccineret så er der chance for de kommer igen...

så vacciner jeres børn.. afsted med dem

Fordi det er valgfrit at blive vaccineret i DK og nogen ser flere ulemper ved de vacciner der er end fordele og så synes jeg altså de skal have lov til det.

Synes det er lidt forrykt at det er valgfrit, men alligevel bliver det set på som en pligt og man er en dårlig forældre hvis man ikke får det gjort, (selv læger er efter forældre der ikke vil have deres børn vaccineret) at vælge det fra er altså ikke bare beslutning der bliver truffet hen over natten det er altså tit og ofte noget de har overvejet kraftigt

Er selv vaccineret og vil også gerne have mine egne børn vaccineret, men ja det var lige mit indput

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.