hvad sker der lige for os danskere..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

ESV

raca skriver:

nej. i er jo vacsineret der er ligesom pointen med vacsine..

Øh jo man kan sagtens få de sygdomme der vaccineres imod men i lang mildere grad end hvis man ikke er vaccineret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

ESV

FruJacobsen skriver:

Fandt lige dette på heslebarn....jeg ville ønske, at jeg havde sat mig mere ind i vaccinerne inden min søn fik dem. For mig at se, er et fravalg af vacciner ikke udtryk for ansvarlighed, men for et velovervejet (fra-)valg.

Fra helsebarn.dk:

- vacciner har bivirkninger som meningitis, allergi, kronisk træthedssyndrom og autoimmune sygdomme
- vacciner øger risikoen for sklerose, sukkersyge og gigtsygdomme
- vacciner sættes i forbindelse med autisme, DAMP, hyperaktivitet og vuggedød
- vacciner indeholder aluminium, som er en nervegift
- meningitisvaccinen vil spare 1 dødsfald hvert 2. år og har ikke effekt over for den farligste form for meningitis
- difteri og polio er sygdomme, der er såkaldte "nød og elendighedssygdomme" og stort set kun forekommer steder, hvor der er  meget dårlige hygiejniske forhold.
- kighostevaccinen dækker kun 50% indtil den 3. vaccination, som gives når barnet er 12 måneder og sygdommen ikke længere er farlig for barnet
- de fleste indrapporterede tilfælde af polio i USA og Italien skyldes, at børnene har fået polio efter poliovaccinen
- der er 1 tilfælde af stivkrampe hvert 10. år, trods statistikker viser, 77-79% af kvinder i alderen 50-69 år ikke er vaccinerede og det samme gælder for 50-60% af mændene i samme aldersgruppe 
- der er tvivl om, hvor effektive vaccinerne egentlig er.

Hvorfor har du bevidst fravalgt at skrive alt det positive der er ved vacciner???

Anmeld

11. april 2013

ESV

Emilie er vaccineret og bliver hun storesøster på et tidspunkt vælger jeg nøjagtig det sammen min personlige holdning er at det er uansvarligt ikke at lade sine børn vaccinere (der kan selvfølgelig være undtagelser)

Anmeld

11. april 2013

lille-fisen

Om man vælger at vaccinere dine børn eller ej er vel en personlig beslutning som ikke kommer andre end familien ved  

Måske vælger man vaccinationen fra på et videnskabeligt grundlag eller pga. andre overbevisninger. Det er vel en personlig sag. 

Anmeld

11. april 2013

Maja88

lille-fisen skriver:

Om man vælger at vaccinere dine børn eller ej er vel en personlig beslutning som ikke kommer andre end familien ved  

Måske vælger man vaccinationen fra på et videnskabeligt grundlag eller pga. andre overbevisninger. Det er vel en personlig sag. 

Synes faktisk ikke det et et personligt valg mere når det begyndervat gå ud over samfundet..

Anmeld

11. april 2013

modesty

Fandt lige dette på heslebarn....jeg ville ønske, at jeg havde sat mig mere ind i vaccinerne inden min søn fik dem. For mig at se, er et fravalg af vacciner ikke udtryk for ansvarlighed, men for et velovervejet (fra-)valg.

Fra helsebarn.dk:

- vacciner har bivirkninger som meningitis, allergi, kronisk træthedssyndrom og autoimmune sygdomme
- vacciner øger risikoen for sklerose, sukkersyge og gigtsygdomme
- vacciner sættes i forbindelse med autisme, DAMP, hyperaktivitet og vuggedød
- vacciner indeholder aluminium, som er en nervegift
- meningitisvaccinen vil spare 1 dødsfald hvert 2. år og har ikke effekt over for den farligste form for meningitis
- difteri og polio er sygdomme, der er såkaldte "nød og elendighedssygdomme" og stort set kun forekommer steder, hvor der er  meget dårlige hygiejniske forhold.
- kighostevaccinen dækker kun 50% indtil den 3. vaccination, som gives når barnet er 12 måneder og sygdommen ikke længere er farlig for barnet
- de fleste indrapporterede tilfælde af polio i USA og Italien skyldes, at børnene har fået polio efter poliovaccinen
- der er 1 tilfælde af stivkrampe hvert 10. år, trods statistikker viser, 77-79% af kvinder i alderen 50-69 år ikke er vaccinerede og det samme gælder for 50-60% af mændene i samme aldersgruppe 
- der er tvivl om, hvor effektive vaccinerne egentlig er.

Der er ingen undersøgelser der underbygger påstandene i de tre første punkter. Nogle af dem er grundløse idéer - andre er rent faktisk blevet modbevist (punkt nr. 3 - bare det at siden har dette punkt med gør for mig resten af argumentationen useriøs). Det kan godt være at den der helseside sætter det op som faktum, men det er det på ingen måder. Siden forhandler bl.a. også homøopatiske midler, som i bund og grund er vand der bliver solgt som medicin, så jeg ville nok tage deres "viden" med et gran salt.

Danske vacciner indeholder ikke aluminium.

Eksemplerne med difteri og polio er jo netop kun gældende FORDI vi vaccinerer herhjemme. Ellers ville de sygdomme jo være meget mere ubdredt. Min søns farmor fik polio da hun var barn og har levet hele sit liv som handicappet. Så jeg kunne aldrig drømme om ikke at vaccinere min søn for polio.

Behandlingen for de fleste af de her sygdomme er antibiotika. Og der er gode grunde til at holde antallet af antibiotika-kure så lavt som muligt (ikke at dette er de kloge hoveders argument for vaccination, men det er værd at tage med i overvejelserne i en tid hvor flere og flere bakterier bliver resistente overfor flere og flere antibiotika typer)

Personligt ser jeg også en af de primære årsager til di-te-ki-pol vaccinen at vi rejser meget, til steder hvor sygdommene er meget mere udbredt.

Anmeld

11. april 2013

raca

Maja88 skriver:

Synes faktisk ikke det et et personligt valg mere når det begyndervat gå ud over samfundet..

at påføre mit spæde barn levende virus i svækket grad.. vil jeg rigtig gerne er et PERSONLIGT valg.. ikke en offenlig diktat..

så skulle det offenlige jo også gå ind og kræve abort af alle de mennesker der ved NF skanning konstateret en kormoson fejl på.. det er jo et stor omkostning for staten.. ville det være rimligt at fratage forældrene deres personlige valg..

det jeg udsætter mit barn og min krop for skal staten altså ikke blande sig i hvis det ikke ligefrem er omsorgssvigt.. og det er manglende vacsiner ikke... du syntes det er sjuks for forfærdeligt. men det øddeligger ikke dit liv, de er ikke til gene for dig i det daglige..

de kan blive et problem vis dit barn skulle møde en med meslinger og få et mildt udbrud.. men være er det jo ikke..

Anmeld

11. april 2013

Maja88

raca skriver:

at påføre mit spæde barn levende virus i svækket grad.. vil jeg rigtig gerne er et PERSONLIGT valg.. ikke en offenlig diktat..

så skulle det offenlige jo også gå ind og kræve abort af alle de mennesker der ved NF skanning konstateret en kormoson fejl på.. det er jo et stor omkostning for staten.. ville det være rimligt at fratage forældrene deres personlige valg..

det jeg udsætter mit barn og min krop for skal staten altså ikke blande sig i hvis det ikke ligefrem er omsorgssvigt.. og det er manglende vacsiner ikke... du syntes det er sjuks for forfærdeligt. men det øddeligger ikke dit liv, de er ikke til gene for dig i det daglige..

de kan blive et problem vis dit barn skulle møde en med meslinger og få et mildt udbrud.. men være er det jo ikke..

Men børn med kromoson fejl smitter jo ikke andre.. så det synes jeg ikke vi kan sammeligne

Anmeld

11. april 2013

raca

Men børn med kromoson fejl smitter jo ikke andre.. så det synes jeg ikke vi kan sammeligne

de koster vildt mange penge.. det er da også en gene for samfundet, og de kommer jo aldrig til at yde noget tilbage.. så kun udgifter på dem.. det kan man da ikke forsvare over for alle dem der arbejder.. og betaler skat..

dette er ikke min holdning men et eksempel.. hvor meget skal staten bestemme?

Anmeld

11. april 2013

Maja88

raca skriver:

de koster vildt mange penge.. det er da også en gene for samfundet, og de kommer jo aldrig til at yde noget tilbage.. så kun udgifter på dem.. det kan man da ikke forsvare over for alle dem der arbejder.. og betaler skat..

Men debatten her går jo ikke ud på at diskutere omkostninger..

Det at folk ikke vaccinerer deres børn koster jo ingen penge.. men i og med flere fravælger det begynder det at blive sundhedsfarligt..

Og btw.. synes du er et skidt menneske når du kan udtale dig sådan om andre levende individer..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.