nu er det jo meget normalt at man ikke får oplyst at man kan blive medlem af en akasse før sidst i studiet.. så så synes jeg måske du derved skulle afgøre hvem der så er den dumme. derudover skal du stadig optjene timer førend at du er berettiget til dagpenge. og du kan risikerer at være arbejdsløs i mere end 2 år, så du uanset hvad ender på kontanthjælp. det andet synes jeg er forfærdeligt sort hvidt.
Hvis du melder dig ind i en a-kasse umiddelbart efter dit studie stopper, er du dagpengeberettiget efter en måned. Du kan altså rent faktisk blive færdig på din uddannelse og stadig nå at komme i a-kasse og ryge på dagpenge med det samme. Og det er så vidt jeg ved de samme regler der gælder for fast arbejde - her kan du også nå at melde dig ind i en a-kasse når du stopper på arbejdet og få dine timer på det afsluttede arbejde talt med.
Men derudover synes jeg da ikke at det er videre intelligent ikke at sætte sig ind i dagpengesystemet mens man stadig er under uddannelse. Man er vel klar over at man skal ud på arbejdsmarkedet efter endt uddannelse.
Det er klart at man skal optjene og at man kan ryge på KH efter to år (selvfølgelig kan der være legitime årsager til at man ryger på KH, jeg har ikke påstået andet), men det er ikke det vi snakker om.
Anmeld