Forarget over kontanthjælp vs. SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

FogL

Hvor er jeg bare enig med dig!
Det kan slet ikke betale sig, at være på su - for for, at komme i nærheden af, hvad man få på KH, skal man tage su-lån.. Så i bund og grund er det jo bare pure stupidt!!! Kan blive så harm!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

pcoramt

Freyjasmor skriver:

Hvor er jeg bare enig med dig!
Det kan slet ikke betale sig, at være på su - for for, at komme i nærheden af, hvad man få på KH, skal man tage su-lån.. Så i bund og grund er det jo bare pure stupidt!!! Kan blive så harm!

Præcis.. Jeg ved da godt der er mange der er på kh af nødvendighed, men altså der er godt nok os mange der bare skummer fløden..

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

På uddannelserne i dag får man det at vide hele tiden men jeg tror når man er 17 år og bor hjemme synes man måske 500-900 kr er rigtig mange penge

Det fik vi ikk dengang.....

Anmeld

11. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
pcoramt skriver:

Hej de damer

Jeg er gravid og venter tvillinger til slutningen af september jeg på pt på HHX på finans linjen og skal derfor modtage SU under min barsel.

Jeg får 12 su klip og har valgt at få 6 måneder med dobbelt klip dvs. 6 mdr. Barsel.. Da min skole ikke har mulighed for at starte mig igen til januar for jeg forlængelses klip de sidste 6 mdr, hvilket jo er super.. Dog kan jeg ikke lade vær med at blive en smule bitter over hvor mange penge man kan trække ind på kontanthjælp.. Jeg ser det faktisk lidt som en straf at man skal have det dobbelte for at lave ingen ting, frem for at tage en uddannelse..

Kontanthjælp er på ingen måde attraktivt for mig (ud over økonomisk) men burde man ikke få det samme i SU på barsel som kontanthjælp?

Hvad er jeres holdning?

Skal lige forstå dig ret - på KH mener du at man ikke laver noget??

eller?

Anmeld

11. april 2013

Sara.

Jeg forstå slet ikke at man kan sammenligne kontanthjælp og SU....

For det er jo slet slet ikke det samme, der er forskellige regler osv.

Undrer mig

Anmeld

11. april 2013

Sara.

Freyjasmor skriver:

SUHvor er jeg bare enig med dig!

Man er jo på SU for at tage en uddannelse..... Ikke for at tjene penge.

Og af helt andre og forskellige grunde på kontanthjælp.... Kan ikke helt følge jer i hvordan i sammenligner det og hvorfor i mener det er dumt.

Anmeld

11. april 2013

baby012

Er SÅ enig !! 

Var faktisk ved at overveje at melde mig ud af studiet og tage barsels året på kh.. Det kunne give et helt år barsel på 10xxx fremfor seks måneder med 8xxx  

håber den nye reform bliver vedtaget, så det bliver mere lige.. 

Anmeld

11. april 2013

Frk. Himmelblå

Altså kontanthjælp og su har jo intet med hinanden at gøre. Så i bund og grund er det vel som at sammenligne pærer og bananer..

Men hvis man mener, at mennesket grundlæggende er dovent og udelukkende motiveres af dovenskab og at lave mindst muligt for flest mulige penge, ja, så kan det da godt være, at der er noget i vejen med vores system.. Mit menneskesyn er dog ikke sådan..

Jeg tror, mennesket stræber efter tryghed OG selvrealisering. Jeg kan ikke se, hvordan kh skal kunne give hverken det ene eller det andet.  Hvorimod su-systemet skaber rig grobund for begge behovs opfyldelse.

Anmeld

11. april 2013

pcoramt

Problembarnet skriver:

Skal lige forstå dig ret - på KH mener du at man ikke laver noget??

eller?

Jeg mener at man ikke laver noget der gavner hverken sig selv eller samfundet..

Anmeld

11. april 2013

pcoramt

Sara. skriver:

Jeg forstå slet ikke at man kan sammenligne kontanthjælp og SU....

For det er jo slet slet ikke det samme, der er forskellige regler osv.

Undrer mig

Igen så snakker vi barsel på kh og på SU der er stortset samme regler,.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.