Forarget over kontanthjælp vs. SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

TTrTro

Aha.. Hvad så hvis man har været i behandling et par år? Jeg bliver sq lidt små sur! For der er ALT for mange på kh der bare lever det gode liv.. Du kan selv se dem i tråden, der er mange der er enige..

Tror du virkelig man lever det gode liv på kh?.... Hvis du har prøver det så ville du vide at man ikk gør det.... Der er da sikkert nogle som udnytter det, men det er så ulovligt, men nej det gør man ikk... Man arbejder 35 timer om ugen, skal søge job ved siden af, bliver udnyttet på "arbejdspladsen", mm.... Det vil jeg ikk kalde at leve det gode liv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

TNBC

pcoramt skriver:

Aha.. Hvad så hvis man har været i behandling et par år? Jeg bliver sq lidt små sur! For der er ALT for mange på kh der bare lever det gode liv.. Du kan selv se dem i tråden, der er mange der er enige..

Så ved man jo stadigvæk at man kan ende med at blive gravid under uddannelsen? Og man ved da stadigvæk hvad man får.
Du bliver sur over det, jeg bliver sur over at der er folk der sidder og brokker sig over at de ikke synes de penge nok... Sådan har det være lige siden man fik Su og kh og ingen har brokket sig, men i de sidste par år, brokker alle sig. Prøv da at se det positive og lær jeres børn at det ikke handler at nogen får et beløb og andre får noget andet. Det er som at høre to søskende om lommepenge.

Anmeld

11. april 2013

TNBC

pcoramt skriver:

Jeg har sku ikke levet det gode liv.
Arbejde, samtaler, tjekke job, hvis du laver en lille forkert ting mister du dine penge eller de kan stoppe dig. Hvis du vil besøge familie, får du ikke penge,
Du skal være klar til at arbejde samme dag, hvis jobcenter ringer.
Du har ingen sikkerhed.
Ja, see er idioter der ødelægger der før os, der virkelig kæmper og så kommer i og brokker jer. Og hvorfor er det bedre at være på dagpenge end kh, jeg har da også arbejdet og gået i skole før jeg røg herud? Og fordi jeg ikke er i a-kasse er jeg en idiot og må ikke få penge, men hvis jeg havde meldt mig ind i en a-kasse, var det ok at sidde og laver ingenting?

Anmeld

21. april 2013

FogL

Sara. skriver:

Man er jo på SU for at tage en uddannelse..... Ikke for at tjene penge.

Og af helt andre og forskellige grunde på kontanthjælp.... Kan ikke helt følge jer i hvordan i sammenligner det og hvorfor i mener det er dumt.

Det burde jo være mere attraktivt at tage en uddannelse frem for at sidde derhjemme (ved godt det ikke er alle, der dangderer den - men mange gør!)

Hvordan skulle vi som familie nogensinde få tingene til at løbe rundt, når jeg skal studere?

Anmeld

21. april 2013

Muhmi

pcoramt skriver:

Hej de damer

Jeg er gravid og venter tvillinger til slutningen af september jeg på pt på HHX på finans linjen og skal derfor modtage SU under min barsel.

Jeg får 12 su klip og har valgt at få 6 måneder med dobbelt klip dvs. 6 mdr. Barsel.. Da min skole ikke har mulighed for at starte mig igen til januar for jeg forlængelses klip de sidste 6 mdr, hvilket jo er super.. Dog kan jeg ikke lade vær med at blive en smule bitter over hvor mange penge man kan trække ind på kontanthjælp.. Jeg ser det faktisk lidt som en straf at man skal have det dobbelte for at lave ingen ting, frem for at tage en uddannelse..

Kontanthjælp er på ingen måde attraktivt for mig (ud over økonomisk) men burde man ikke få det samme i SU på barsel som kontanthjælp?

Hvad er jeres holdning?

Man laver ikke ingenting på kontanthjælp....

Anmeld

21. april 2013

Sara.

Freyjasmor skriver:

Det burde jo være mere attraktivt at tage en uddannelse frem for at sidde derhjemme (ved godt det ikke er alle, der dangderer den - men mange gør!)

Hvordan skulle vi som familie nogensinde få tingene til at løbe rundt, når jeg skal studere?

Men det synes jeg da bestemt også det er Altså mere attraktivt

Det kan godt være det ikke giver flere penge på SU men man har en helt anden frihed på SU end på kontanthjælp / dagpenge...

Mht at få det til at køre rundt så må man jo indrette sig efter det. Det kan godt lade sig gøre hvis man vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.