Forarget over kontanthjælp vs. SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

pcoramt

isabellasmor skriver:

Jeg mener ikke man skal kaste flere penge efter folk på uddannelse. Det kunne være fedt hvis man bare kunne få 10000 i SU, men synes de penge kunne bruges bedre andre steder. Synes bare vi skal være glade for vi overhovedet kan få noget. Og ang. Kh, så tror jeg mange danner sig den mening, pga de "nassere" man hører om.. efter min mening så er det et forkert grundlag og danne holdning ud fra, da det er langt fra størstedelen som udnytter systemet, problemet er bare at det kun er dem vi hører om. Vi hører ikke om alle dem som sidder fast, eller bare dem som "bruger" KH'en som den "skal" bruges. 

jeg synes bestemt heller ikke at vi skal have 10.000 kr. i SU men kontanthjælpen er alt for høj.. selvfølgelig er der dem der ryger ud af dagpengesystemet, og det er noget rigtig møg.. de andre burde have meldt sig ind i en A-kasse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

modesty

Muhmi skriver:

Min mening er at jeg synes det er ok som det er..

Statistisk set så er det jo unge, uden familie at forsørge, der er under uddannelse og på kontanthjælp er det folk der har taget uddannelse, mistet arbejdet og har stiftet familie mens de har arbejdet, at de så ikke har meldt sig ind i en A-kasse kan der jo være mange forskellige grunde til.

Jeg synes ikke at kontanthjælpen burde falde.. Og jeg er på su selv, hvis man vil have "goder" på su, så må man tage de lån der er at tage..

Dog synes jeg også at kontanthjælpen burde have en smule tilbagebetalingspligt

Hvad er det for mange forskellige grunde der kan være til at man ikke er i A-kasse?

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

modesty skriver:

Hvad er det for mange forskellige grunde der kan være til at man ikke er i A-kasse?

Det ved du jo godt selv

Anmeld

10. april 2013

Carina:-)

Muhmi skriver:

Det ved du jo godt selv

Jeg vil nu gerne høre dem ,for jeg har  svært ved at se nogen undskyldning for at lade være

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

Carina:-) skriver:

Jeg vil nu gerne høre dem ,for jeg har  svært ved at se nogen undskyldning for at lade være

Ja det kan godt være men det er ikke den debat jeg gider ud i....

Anmeld

10. april 2013

raca

Muhmi skriver:

Det ved du jo godt selv

het ærligt jeg ved ikke hvilke grunde der er ...

hvis man har arbejde er man i fagforening.. dog kan man ricikere ikke at havde tjænt ancinintet op når man bliver ledig.

men jeg mener faktisk at kasse skulle klappes ret hårt i ved, så for at få kh efter man er fyeret fra et job SKULLE man havde være i fagforening. man fik så KH hvis man ikke havde optjænt nok ancinintet..

for alt andet er sjusk...

dem der går lige fra udd. på KH el.. hved jeg ikke lige hvad man stiller op med,

men jeg mener faktisk at holdningen til det at få kh skal ændres, det er jo ALLER ALLER sidste udvej. forde man er røget ud af arbejdsmarkedt.. ikke bare noget komunen giver forde man ikke gad betale til fagforening ol..

Anmeld

10. april 2013

Carina:-)

Muhmi skriver:

Ja det kan godt være men det er ikke den debat jeg gider ud i....

Men hvorfor så smide et argument ,hvis du alligevel ikke vil diskutere det?

Anmeld

10. april 2013

modesty

Muhmi skriver:

Det ved du jo godt selv

Nej, det er et helt reelt spørgsmål. Jeg kan ikke se hvad der skal være til hinder for at man melder sig ind i en a-kasse.

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

Carina:-) skriver:

Men hvorfor så smide et argument ,hvis du alligevel ikke vil diskutere det?

Det gjorde jeg altså heller ikke!

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

modesty skriver:

Nej, det er et helt reelt spørgsmål. Jeg kan ikke se hvad der skal være til hinder for at man melder sig ind i en a-kasse.

At man glemmer det, at man ikke føler man har penge til det, at man arbejder i et kort vikariat osv osv....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.