Forarget over kontanthjælp vs. SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

Ja men der er 2 alternativer,, A-kasse og for dem der ikke har optjent deres timer er uddannelse et bedre alternativ.. Uddannelse, eller efteruddannelse giver noget til det enkelte individ samt til samfundet..

Man kan altså ikk uddanne sig hele tiden... Og man kan ende med at uddanne sig til noget som man slet ikk har lyst til..... Og hvad gør dem som får a-kasse godt for sig selv og samfundet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

esioul

Mettefpigen skriver:

Man kan altså ikk uddanne sig hele tiden... Og man kan ende med at uddanne sig til noget som man slet ikk har lyst til..... Og hvad gør dem som får a-kasse godt for sig selv og samfundet??

De har selv betalt til a-kassen og ydet en indsats i form af arbejde eller en uddannelse der giver ret til dagpenge.

Anmeld

11. april 2013

pcoramt

Mettefpigen skriver:

De betaler for en arbejdsløshedsforsikring,. Og man må vel yde for at nyde..

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

esioul skriver:

De har selv betalt til a-kassen og ydet en indsats i form af arbejde eller en uddannelse der giver ret til dagpenge.

Jaa men når man er på kh arbejder man også, så man yder da noget...

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

De betaler for en arbejdsløshedsforsikring,. Og man må vel yde for at nyde..

Når man er på kh arbejder man også, så det er da at yde....

Anmeld

11. april 2013

esioul

Mettefpigen skriver:

Jaa men når man er på kh arbejder man også, så man yder da noget...

Har jeg skrevet man ikke gør det?

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

esioul skriver:

NNoNop

Har jeg skrevet man ikke gør det?

Nope! ;-)

Anmeld

11. april 2013

pcoramt

Mettefpigen skriver:

Når man er på kh arbejder man også, så det er da at yde....

Nej det kaldes aktivering og tager almindelige arbejdspladser fra andre mennesker.. Sorry jeg kan simpelhen ikke se nogen undskyldning for ikke at være i A-kasse eller uddanne sig.. Og lige meget hvad er det forkert at det skal være en fordel at være på kh frem for SU under barsel.. Jeg håber det bliver lavet om når der kommer ny regering!

Kan du forsvare lønforskellen når man er på barsel på enten kh eller su? Det er altså langt over 5000 kr vi snakker om!

Anmeld

11. april 2013

Mettefpigen

pcoramt skriver:

Nej det kaldes aktivering og tager almindelige arbejdspladser fra andre mennesker.. Sorry jeg kan simpelhen ikke se nogen undskyldning for ikke at være i A-kasse eller uddanne sig.. Og lige meget hvad er det forkert at det skal være en fordel at være på kh frem for SU under barsel.. Jeg håber det bliver lavet om når der kommer ny regering!

Kan du forsvare lønforskellen når man er på barsel på enten kh eller su? Det er altså langt over 5000 kr vi snakker om!

Aktivering eller ej så arbejder man stadig 35 timer om ugen... Jeg vil forsvare ikk forsvare noget, men min personlige mening er at man ved hvad man får når man vælger at få et barn når man er under uddannelse....

Anmeld

11. april 2013

pcoramt

Mettefpigen skriver:

Aktivering eller ej så arbejder man stadig 35 timer om ugen... Jeg vil forsvare ikk forsvare noget, men min personlige mening er at man ved hvad man får når man vælger at få et barn når man er under uddannelse....

Aha.. Hvad så hvis man har været i behandling et par år? Jeg bliver sq lidt små sur! For der er ALT for mange på kh der bare lever det gode liv.. Du kan selv se dem i tråden, der er mange der er enige..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.