Forarget over kontanthjælp vs. SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. april 2013

modesty

Muhmi skriver:

At man glemmer det, at man ikke føler man har penge til det, at man arbejder i et kort vikariat osv osv....

Hvis man glemmer det er man for dum (sorry, men det synes jeg altså), hvis man ikke mener at man har penge nok, er det en prioritet man selv har valgt. Det er ikke dyrt at være medlem af en a-kasse. Og man kan jo sagtens optjene dagpenge selvom man skifter jobs ofte.

Jeg kan ikke se at der er nogen undskyldning for ikke at melde sig ind i en a-kasse.

Jeg er ikke selv medlem, men det har jeg selv valgt - også selvom jeg ingen mulighed har for KH da jeg ejer lejlighed. Og jeg kunne aldrig drømme om at brokke mig hvis jeg pludselig står uden indtægt. Man må stå til ansvar for sine prioriteringer og valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Muhmi

modesty skriver:

Hvis man glemmer det er man for dum (sorry, men det synes jeg altså), hvis man ikke mener at man har penge nok, er det en prioritet man selv har valgt. Det er ikke dyrt at være medlem af en a-kasse. Og man kan jo sagtens optjene dagpenge selvom man skifter jobs ofte.

Jeg kan ikke se at der er nogen undskyldning for ikke at melde sig ind i en a-kasse.

Jeg er ikke selv medlem, men det har jeg selv valgt - også selvom jeg ingen mulighed har for KH da jeg ejer lejlighed. Og jeg kunne aldrig drømme om at brokke mig hvis jeg pludselig står uden indtægt. Man må stå til ansvar for sine prioriteringer og valg.

Jeg brokker mig heller ikke.. Tværdigmod...

Men jeg ved at der er nogle der siger de grunde som jeg lige har givet...

Anmeld

10. april 2013

modesty

Muhmi skriver:

Jeg brokker mig heller ikke.. Tværdigmod...

Men jeg ved at der er nogle der siger de grunde som jeg lige har givet...

Nej, jeg ved godt at du ikke brokker dig.  Men du forsvarer dem som gør, og der må jeg blot erklære mig uenig.

Anmeld

10. april 2013

morethanperfect

modesty skriver:

Hvad er det for mange forskellige grunde der kan være til at man ikke er i A-kasse?

Jeg er et eksempel ..

Da jeg blev 18 havde jeg intet arbejde eller noget m og boede hjemme .. Jeg var på daværende tidspunkt syg med en depression , og kom derfor på KH .. Ergo , havde jeg ikke mulighed for at blive meldt ind i en a-kasse .. Når man skal være over 18 for at blive det

Anmeld

10. april 2013

morethanperfect

Carina:-) skriver:

Jeg vil nu gerne høre dem ,for jeg har  svært ved at se nogen undskyldning for at lade være

Jeg er et eksempel ..
Se mit svar til modesty ... 

Anmeld

10. april 2013

Muhmi

modesty skriver:

Nej, jeg ved godt at du ikke brokker dig.  Men du forsvarer dem som gør, og der må jeg blot erklære mig uenig.

Nej jeg gør ej... Prøv at læse mit første indlæg igen... Og det er derfor jeg ikke gider at diskutere det med jer, i læser ikke hvad jeg skriver i tolker det i læser...

Anmeld

10. april 2013

mn

pcoramt skriver:

Hej de damer

Jeg er gravid og venter tvillinger til slutningen af september jeg på pt på HHX på finans linjen og skal derfor modtage SU under min barsel.

Jeg får 12 su klip og har valgt at få 6 måneder med dobbelt klip dvs. 6 mdr. Barsel.. Da min skole ikke har mulighed for at starte mig igen til januar for jeg forlængelses klip de sidste 6 mdr, hvilket jo er super.. Dog kan jeg ikke lade vær med at blive en smule bitter over hvor mange penge man kan trække ind på kontanthjælp.. Jeg ser det faktisk lidt som en straf at man skal have det dobbelte for at lave ingen ting, frem for at tage en uddannelse..

Kontanthjælp er på ingen måde attraktivt for mig (ud over økonomisk) men burde man ikke få det samme i SU på barsel som kontanthjælp?

Hvad er jeres holdning?

Jeg vil sige det burde være det sammen, men så skulle man jo også have de samme goder som studerende har som studielejlighed, billige forsikringer osv, for ellers har du jo automatisk flere udgifter når du ikke er studerende derudover kan man jo så sige hvorfor skal man have ret til su uanset ens kærlighedsstatus, når ens ægtefælle og måske også snart samlever skal forsøge en når man er på kontanthjælp? Jeg tænker tingene går op i sidste ende og når politikerne nu siger at det at være på kontanthjælp skal være det samme som på su så må man tænke alle reglerne igennem og ikke kun nogle af dem. 

Anmeld

10. april 2013

Mettefpigen

modesty skriver:

Det kan også være at de skulle oplyse det mere når man er under uddannelse.....

Anmeld

10. april 2013

pcoramt

Carina:-) skriver:

Jeg vil nu gerne høre dem ,for jeg har  svært ved at se nogen undskyldning for at lade være

Jeg kan heller ikke se undskyldningen bortset fra at man ikke har optjent timer nok..

Kender ufattelig mange der er af den holdning, hvorfor være på A-kasse og betale for det når man gratis kan komme på kontanthjælp..

Anmeld

10. april 2013

jydeinden

modesty skriver:

nu er det jo meget normalt at man ikke får oplyst at man kan blive medlem af en akasse før sidst i studiet.. så så synes jeg måske du derved skulle afgøre hvem der så er den dumme. derudover skal du stadig optjene timer førend at du er berettiget til dagpenge. og du kan risikerer at være arbejdsløs i mere end 2 år, så du uanset hvad ender på kontanthjælp. det andet synes jeg er forfærdeligt sort hvidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.