pcoramt skriver:
du må ikke arbejde under barsel på SU.. og jeg tror desuden heller ikke det er en mulighed med to små babyer 
Du må gerne arbejde under dine barselsklip, og du må tjene meget. Men det kan man jo ikke med to børn, og man er altså på barsel, og har rigeligt at se til. Jeg forsøgte selv at arbejde med en 1 måneders baby på armen med mit første for at supplere, men det var ualmindeligt hårdt, og ikke at foretrække hverken fysisk eller psykisk.
Det er ikke fordi jeg synes kontanthjælpen for forsørger med et eller flere børner for høj. Men kan ikke forstå man ikke kan få fx. sit forsørger tillæg mens man får barselsklip, eller fx kan trække nogle af sine 6 ekstra måneders SU ind i sin barselsperiode, så man som min. har ca. 7000 pr. måned, det er stadig knapt, men med børnepengene og et spare hjerte kan man godt, men skisme ikke med kun 5000 pr. måned.
Det bør være et mere flexiblet system, så man kan få tingene til at hænge sammen. Jeg er selv tvunget til at droppe ud af min uddannelse, fordi jeg ikke kan leve på SU i 10-12 måneder med to børn, og en mand på SU, selvom man får boligstøtte friplads mv. Er det ikke muligt, da jeg ikke kan arbejde de 15 timer mere om ugen ud over uddannelse jeg plejer, med en baby
Anmeld