Puha det er et lidt farligt emne, men synes faktisk, at sammenligningen mellem SU og kontanthjælp er helt hen i vejret.
Kontanthjælp er(eller burde være) en midlertidig ydelse man giver folk som midlertidig er udenfor arbejdsmarked.
SU er en hjælp man giver udover gratis uddannelse til alle som ønsker at investere i sin fremtid gennem uddannelse. Således at uddannelse bliver fri tilgængelig for alle de ønsker det.
Jeg synes lidt den der "de får, så jeg vil også have mentalitet" er ved at tage overhånd. Jeg betaler med glæde mine hårdt tjente (top) skattepenge til både SU og kontanthjælp, men når folk begynder at spekulere i, hvordan de kan få mest uden at yde noget, så står jeg altså af! Vi er så heldige, vi kan få gratis uddannelse, SU og en rimelig kontanthjælp - skulle vi nu ikke for en gangs skyld tage ja-hatten på. Det er faktisk krisetider, og måske skulle vi bare være glade for at staten sørger for vi kan opretholde en rimelig levestandard på trods af man ingen arbejde har eller er under uddannelse.
Anmeld