E. B. skriver:
Læser ofte tråde om folk, der er skuffede over at de skal have en dreng Og det undrer mig lidt, når jeg ser på de to pragteksemplarer jeg har lavet
Men hvad er der galt med drengene ? Er det vores stereotype billede af larmende "krudtugler" eller er det vores trang til små prinsessen vi kan pynte på, der gør at det åbenbart ikke er så attraktivt at være drenge-mor ?
Hvad tror I ?
jeg tror at vi kvinder ofte ønsker sig en pige, på grund af at vi gerne vil have en lille "prinsesse" som man kan pynte, og fordi man bedst kan forholde sig til det fordi det er samme køn. mænd ønsker sig som regl drenge, fordi de mener de kan lege vild med dem og spille bold osv. og fordi de bedst kan forholde sig til det.
jeg ønske mig en pige fordi jeg har 3 brødre, og fordi jeg drømte om at give hende alt det jeg ikke fik som barn både ting, opmærksomhed og kærlighed.
jeg fik en dreng først, og jeg bliv ikke skuffet over ham. lige før jeg blev gravid, drømte jeg at jeg fik en dreng og da jeg blev gravid havde jeg på fornemmelsen at det ville blev en dreng.
da jeg blev gravid anden gang, havde jeg også en fornemmelse om at det blev en pige og det gjorde det

men her hjemme er det alligevel blevet fars pige og mors dreng

(selvom vi elsker dem begge lige højt) men da lucas og mig ligner henanden meget af sind, så kan jeg meget beder forstå hvorfor han gør som han gør. og freja er vild, prøver alting af lige som sin far gjorde som barn, så han kan bedre følge hende på den måde hun er
del blev hvis lige langt
Anmeld