Hvad er der galt med drengebørn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2013

Fenja09

E. B. skriver:

Læser ofte tråde om folk, der er skuffede over at de skal have en dreng Og det undrer mig lidt, når jeg ser på de to pragteksemplarer jeg har lavet  Men hvad er der galt med drengene ? Er det vores stereotype billede af larmende "krudtugler" eller er det vores trang til små prinsessen vi kan pynte på, der gør at det åbenbart ikke er så attraktivt at være drenge-mor ? 

Hvad tror I ? 

Jeg tror måske ofte det handler om at  nogle kvinder føler sig mere "trygge" ved pigebørn fordi det er samme køn som en selv.

Jeg ønskede mig en pige, men derimod ikke ment sådan at havde jeg fået en dreng så ville jeg blive skuffet. Det var bare en følelse der lå i mig - også før jeg blev gravid.

For mig handler det slet ikke om at "pynte" min datter, tværtimod. Jeg har faktisk aldrig haft den trang, det har måske endda været stik det modsatte.

Men nu er det jo heller ikke sådan, at fordi der er 10,20 eller 50 der herinde skriver at de er skuffede over at vente en dreng at det så er den generelle holdning til drengebørn. Og skal man sætte det sådan op, så er det nok det samme med pigebørn.

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.