Jeg ville gerne have en pige inden jeg vidste jeg var gravid og inden jeg skulle til scanning hvor vi kunne få svaret hvis vi ville. Jeg har absolut ikke noget imod drengebørn, jeg ville bare gerne have en lille pige. Da vi så kom til scanning og fik at vide at vi skulle have en lille dreng, ja så blev jeg lidt ked indeni - fortalte det til min mand da vi var kommet ud fra jordmodercenteret, han gav mig et knus og sagde at det kunne han godt forstå og inden vi gik ud af skolegården (som det lignede - den i Vejle, hvis nogen kan relatere) så var jeg ovenud lykkelig og vi vidste allerede han skulle hedde Elias
Men jeg tror simpelthen det er så dødvigtigt at anerkende de følelser man får, få sat ord på og møde FORSTÅELSE (som en del tydeligvis mangler!) for at man kan komme videre - der er ingen der siger det tager en evighed at gøre eller at det tager ingen tid. Det vigtigste er bare at erkende og anerkende og give sig selv lov til at føle lige præcis DET der er nødvendigt for at komme HEL ud på den anden side. Næste gang vil jeg meget gerne have en pige, drømmen og ønsket lever - men det gør IKKE Min søns liv og min kærlighed og ønsker til ham om et dejligt liv med hans mor og far mindre! Jeg er 34 og min mand 42 i år så det bliver med sandsynlighed også vores sidste og det ville da være dejligt at få en pige også og det vil jeg simpelthen have lov til at tænke og føle uden at få en masse bavl i hovedet fra nogen der absolut ikke evner at sætte sig ind i de følelser. Anywho idag da jeg snakkede med manden kom det til mig at hvis Elias får en lillebror så ville Sylvester passe godt til
Og sådan er det bare - Silke er det foreløbige bud på en lillesøster. Og jeg higer mig lidt fast på at min mor fik en dreng, så en pige (mig) så en dreng og så en pige og så en dreng til sidst. Og min storebror fik en dreng først og nu en pige - see my point?
Men er hverken for eller imod nogen af kønnene! Min mand foreksempel er jo lykkelig over at have fået en dreng, men det ligger jo så dybt i ham at han havde et behov for at vise den her lille dreng (som jo mest ligger i ham selv som bette dreng) at han skulle vide hvordan det er at have en RIGTIG far, som gør ting med ham, viser ham ting, fortæller ham gode ting - og som IKKE slår ham, er alkoholiker og viser ligegyldighed overfor ham. Et grundlæggende ønske om at vise sin søn den kærlighed han ikke selv fik fra sin far. Og sådan har jeg det nok også lidt med en pige. At vise den her lille pige (som bor inde i mig selv) i form af en baby at mor interessere sig for dig, hun VIL. Dig gerne, hun er tidligt hjemme fra arbejde HVER DAG, hun er ikke væk i dagevis, hun er ikke ALTID sur når hun kommer hjem, hun vil gerne snakke med dig om alt fra bh til drenge til sex til... ALT det jeg ikke selv syntes jeg fik som barn og teenager.
Måske er det det grundlæggende i nogen af os hvorfor vi ønsker os et bestemt køn... 
Anmeld