Hvad er der galt med drengebørn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.557 visninger
70 svar
54 synes godt om
31. marts 2013

Mum33

Læser ofte tråde om folk, der er skuffede over at de skal have en dreng Og det undrer mig lidt, når jeg ser på de to pragteksemplarer jeg har lavet  Men hvad er der galt med drengene ? Er det vores stereotype billede af larmende "krudtugler" eller er det vores trang til små prinsessen vi kan pynte på, der gør at det åbenbart ikke er så attraktivt at være drenge-mor ? 

Hvad tror I ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

1990h

E. B. skriver:

Læser ofte tråde om folk, der er skuffede over at de skal have en dreng Og det undrer mig lidt, når jeg ser på de to pragteksemplarer jeg har lavet  Men hvad er der galt med drengene ? Er det vores stereotype billede af larmende "krudtugler" eller er det vores trang til små prinsessen vi kan pynte på, der gør at det åbenbart ikke er så attraktivt at være drenge-mor ? 

Hvad tror I ? 

Jeg er første gangs gravid med termin om 18dage.

Udover et sundt og rask barn ønskede vi os begge en dreng. Vi har nok begge altid ønsket os en dreng først og alt jeg kiggede på til baby op til kønsscanning var kun drengeting. Pigetingene fangede mig slet ikke.

Jeg var faktisk sikker på at vi skulle ha en dreng men til kønsscanning var det en pige og er det stadig. Lige i det øjeblik hun sagde pige tænkte jeg what? Mig som pigemor? Men der gik ikk længe så var jeg jo kommet hen i pige universet og jo længere hen jeg kom jo mere ligeglad blev jeg så længe baby havde det godt

Dog ville jeg så indrømme at næste gang ønsker jeg mig brændende den dreng så jeg har en af hver

Anmeld

31. marts 2013

Tona

E. B. skriver:

Hvad tror I ? 

Jeg kan slet ikke se hvad der skal være galt i at få drenge. Jeg har nu en af hver og er utrolig glad for dem begge 2.

Jeg har dog heller aldrig hørt nogen, som ikke ville have drenge, så kender slet ikke til det

Anmeld

31. marts 2013

Juliekp

E. B. skriver:

Hvad tror I ? 

Der er intet galt med drenge børn! Da jeg blev gravid håbede jeg det blev en dreng (ville også blive glad hvis det var en pige), men jeg fik en skøn datter! Og det er simpelthen bare så hyggeligt, alt er fint, lyserødt og prinsesse agtigt Og det elsker jeg, da jeg også selv er en rigtig tøs hehe... 

Anmeld

31. marts 2013

Mum33

Mor til Amanda og Tobias skriver:

Jeg kan slet ikke se hvad der skal være galt i at få drenge. Jeg har nu en af hver og er utrolig glad for dem begge 2.

Jeg har dog heller aldrig hørt nogen, som ikke ville have drenge, så kender slet ikke til det

Bare læs tråden der kører pt " skuffet over køn", der er flere eksempler 

Anmeld

31. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg vil helst have drenge...

har en dreng og vidste at det var en dreng helt fra start af... kunne bare mærke det...

jeg vil helst have drenge da jeg ved hvor umulig jeg selv var som teenager, og fordi drenge bliver ikke gravide... de kan gøre en pige gravid ja, men tror jeg og kæresten ville være bedre til at få drenge til at forstå at beskytte sig end piger...

som sagt ved selv hvor meget det bare fløj lige henover mit hovede da jeg var ung det med beskyttelse... tænkte bare ikke over konsekvenserne...

så drenge pls kom til mig...

Anmeld

31. marts 2013

Nadia&Daniel

E. B. skriver:

Hvad tror I ? 

Kan ikke svare dig på dette meget spændende spørgsmål.. Jeg ved ingen gang hvordan jeg skal formulerer mig. Men jeg har altid gerne vil have pige/piger - og ser mig selv som en pigemor.. Jeg kan sågar være lidt nervøs (ved ikke om det er det rigtige ord, men nu skriver jeg det) for en dreng næste gang, da jeg inderest inde ønsker en pige mere..

Men jeg ved at kærlighed at få en til (tosset) ting som overgår ens fantasi - og jeg ved, at enhver baby i vores liv er mere end VELKOMMEN..

Jeg/vi vil dog ikke vide kønnet får baby kommer til verden

Anmeld

31. marts 2013

lilledittemor

E. B. skriver:

Hvad tror I ? 

Jeg blev SÅ skuffet da jeg fandt ud af at mit første barn var en pige
Så her var det omvendt.

Nu venter jeg så pige nr. 2 og det kunne ikke være bedre

Men mon ikke at de fleste kvinder kan relatere til en datter?
Især hvis de selv har haft et tæt forhold til deres mor..

Anmeld

31. marts 2013

MIWULA

Jeg ønskede meget en dreng da jeg var gravid og det samme gjorde manden og det fik vi så. 

Anmeld

31. marts 2013

Lise

Der er ikke noget galt med drengebørn. Overhovedet!

Men for mig - nu har jeg jo svaret i den tråd, jeg har ønsket mig en datter, og jeg har to drenge og skal ikke have flere børn - handlede det om at have et mor/datter-forhold. Der er og har altid været stor forskel på min mors forhold til mig og min bror...sikkert fordi der er stor forskel på mig og min bror..men jeg har drømt om at have den her datter, som jeg kunne have et tæt mor/datter-forhold til... lidt fjollet nu jeg skriver det ned, og læser hvad jeg selv skriver, for kan jeg ikke have det med mine drenge. Jo, selvfølgelig - men så igen, i mine tanker, ser det anderledes ud... Jeg synes det er svært at formulere hvorfor jeg har ønsket mig piger. Det er vel bare det billede jeg har haft af at have børn inden jeg blev mor. Dengang jeg var ung, dum og naiv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.