E. B. skriver:
Læser ofte tråde om folk, der er skuffede over at de skal have en dreng Og det undrer mig lidt, når jeg ser på de to pragteksemplarer jeg har lavet
Men hvad er der galt med drengene ? Er det vores stereotype billede af larmende "krudtugler" eller er det vores trang til små prinsessen vi kan pynte på, der gør at det åbenbart ikke er så attraktivt at være drenge-mor ?
Hvad tror I ?
Nu kan jeg jo kun snakke for mig selv!
Jeg har altid forestillet mig, at jeg skulle have to drenge først med kort mellemrum og så en lille pige som efternøler (ved godt at det ikke er noget der kan bestilles

)
I min kærestes familie er i 10-12 fætre og kun én kusine, så havde tænkt at vi kun skulle have drenge. Da vi så ventede første barn, var det en pige. Jeg tror, at vi har haft svært ved at forestille os, at vi så kunne lave andet end piger og vi har efterfølgende joked med, at ni mand ville komme til at bo i en hønsegård fyldt med tøser

Nu venter vi så nr to og det er en skøn lille dreng. Jeg må indrømme at jeg blev chokeret og meget overrasket over at skulle have en dreng - det kunne jeg slet ikke forestille mig! Jeg har ikke på noget tidspunkt været skuffet, men har haft svært ved at vænne mig til tanken. Det tror jeg skyldes, at jeg ikke kan forestille mig at det kunne blive en dreng!
Vi er rigtig glade og det er jo skønt med én af hver. Jeg tror grunden til, at det for mig var vigtigt at få en pige, er at jeg har et fantastisk forhold til mor mor og også til min mormor, da hun levede og fordi jeg kan se, at mormor ofte bliver prioriteret højere end farmor, så jeg ville bare gerne være mormor!
Når det så er sagt, er jeg taknemmelig for at jeg får muligheden for at prøve én af hver og jeg er sikker på at jeg vil elske dem lige højt og ikke gøre forskel! Nu har jeg en genfejl, som gør at man ikke må tage p-piller og skal på blodfortyndende under graviditet, så på den måde kunne det ikke være mere fantastisk at det bliver en dreng, som ikke skal forholde sig til alle de ting