Carina:-) skriver:
Der er intet galt med drenge-og jeg forstår heller ikke at nogen mennesker ligefrem kan tude over det "forkerte" køn.
Hvad blev der af de små glæder som at barnet er sundt og rask og andre "småting"?
Jeg har 4 drenge og 3 piger og ingen af den har været mere eller mindre værd.
Jeg oplevede på et tidspunkt at sidde og vente på skanning ,og ud kom en vrælende kvinde ,helt rød i hovedet og med tårer ned af kinderne.
Vi andre vordende mødre var dybt rystede , og spekulere alle på hvad for en slem besked de havde fået derinde
Indtil hun kylede billedet i hovedet af manden og tudende sagde at det var hans skyld at hun aldrig fik en prinsesse 
Stakkels lille babydreng ,sådan at skuffe hans mor inden han overhovedet var kommet til verden.
Det var da godt nok også noget af en reaktion
Jeg har en af hver, og er så lykkelig for dem begge, og synes det er fedt at ha været så priviligeret, det sjove er at første gang ville vi ikke vide køn, og havde ikke sådan fornemmelse hvad det blev, så alt blev gjort neutralt, malede værelset grønt, og alle sagde det var en dreng, så håbede på en pige bare for at vise at piger sagtens kunne bo på limegrønt værelse. Det blev min elskede søn, og knuselskede ham fra start, selvom vi havde en hård start, anden gang tænkte jeg, det må være en dreng, for min kæreste og hans familie lavede de kun drenge og det holdte jo stik, så blev overrasket til kønsscanningen, da vi denne gang ville vide det, og måtte ud og købe lyserøde i dagene efter for at vænne mig til tanken, om at jeg var så heldig at få en af hver. For mig har det vigtigste været de var sunde og raske. Og vil man vide kønnet, ja så synes jeg man skal få en ekstra scanning, kan ikke forstå dem hvis tanke kun drejer sig om køn til md, og ser det som kønsscanning, for der er det jo netop barnet de tjekker for, som scanningen hedder, misdannelser

kan de tilfældigvis se det det er det da ok. Blev sur på min svoger da vi ventede os første gang, så sagde han. Ja bare i ikke får en 3plads, spurgte hvad han mente, og 1 pladsen var en dreng, 2 pladsen en handicappet dreng og 3 pladsen en pige

Blev så rasende, køn er ligegyldigt, sund og rask frem for alt