Nadia&Daniel skriver:
Kan ikke svare dig på dette meget spændende spørgsmål.. Jeg ved ingen gang hvordan jeg skal formulerer mig. Men jeg har altid gerne vil have pige/piger - og ser mig selv som en pigemor.. Jeg kan sågar være lidt nervøs (ved ikke om det er det rigtige ord, men nu skriver jeg det) for en dreng næste gang, da jeg inderest inde ønsker en pige mere..
Men jeg ved at kærlighed at få en til (tosset) ting som overgår ens fantasi - og jeg ved, at enhver baby i vores liv er mere end VELKOMMEN..
Jeg/vi vil dog ikke vide kønnet får baby kommer til verden 
Hej
Jeg har en af hver, men havde det lidt som dig, da vi ventede nr to.
For min del tror jeg, det bundede ret meget i, at jeg havde nul erfaring med små drenge (nr en er en pige, og jeg er vokset op i en pigeflok osv), så det føltes meget mere velkendt og trygt med en pige til.
Nu fik vi en dreng, og nej, jeg er slet ikke skuffet. Han er en dejlig lille en, og jeg vil da ikke bytte ham væk for noget.
Jeg kender også en, som har fået tre drenge. Jeg ved da, at hun virkelig ønskede sig en pige alle tre gange. Men hun elsker da sine tre drenge nøjagtig, som de er alligevel. Og det på trods af, at hun blev skuffet, da den sidste viste sig at være en dreng. Det må da være tilladt at være et menneske.
Det er jo tydeligt, at det er et meget stort tabu at tillade sig inderst inde at ønske sig det ene eller det andet køn - og dermed også løbe rissikoen for en skuffet forhåbning. Men jeg synes, det nogle gange bliver dramatiseret for meget, for helt ærligt, man kan godt ønske sig det ene eller det andet køn i udgangspunktet, men jeg tror ikke, jeg kender en eneste mor, som ikke elsker sine børn til vanvid, når de først er der, uanset hvad hun i sit stille sind havde håbet på i udgangspunktet. Det må være tilladt at ønske sig en ting, for derefter at vænne sig til tanken om noget andet og ende med at elske det.