Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

raca

vi har det aldrig i huset.. da vi ikke drikker det selv, så nej det får de kun når de er i byen. de er 4 og 7... de var vel tja... 2 og 5 inden de fik det, det var lettes at holde den store fra det, ed den lille.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2013

Lunae

Prinsesse2ben skriver:

Jeg forstår ikke helt at man vil lade sit barn drikke juice men ikke sodavand. Jeg tænker på den syre man udsætter tænderne for, men det er nok bare mig 

For mig handler det om, at der også er gode ting i juice. Herhjemme drikker vi kun ren juice, så der er jo vitaminer fra frugten! Sodavand er jo rent kunstigt og derfor skal mit barn ikke have det!

Anmeld

31. marts 2013

Wimmie

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Nix! Der er absolut ingen grund til at give dem sodavand så tidligt og risikere at ødelægge deres tænder 

Det ville være et valg jeg tog for hende og dermed min skyld hvis hun fik syreskader i  en tidlig alder.

Desuden skal hun slet ikke have den slags sukker så tidligt eller sødestoffer (light sodavand) 

Hun er 15½ mdr.

Anmeld

31. marts 2013

LinLin

Wimmie skriver:

Nix! Der er absolut ingen grund til at give dem sodavand så tidligt og risikere at ødelægge deres tænder 

Det ville være et valg jeg tog for hende og dermed min skyld hvis hun fik syreskader i  en tidlig alder.

Desuden skal hun slet ikke have den slags sukker så tidligt eller sødestoffer (light sodavand) 

Hun er 15½ mdr.

Du børster vel også hendes tænder...?

Anmeld

31. marts 2013

Wimmie

DAs mor skriver:

Du børster vel også hendes tænder...?

Naturligvis men det  er slet ikke nok til at afhjælpe syreskader... Det er der desværre mange der tror 

Mine tænder har absolut ingen emalje efter et alt for stort cola-forbrug og jeg børster ALTID tænder - grundigt - det vil jeg ikke have skal ske for min datter.

Anmeld

31. marts 2013

Carina:-)

Han er 1 år,og har smagt sodavand.

Ikke med morens gode vilje,men han snuppede søsters dåsesodavand,og  SLUURP det synes han var godt 

Så nu står han og skråler når de får en ,så nu får han en tom med vand i ,og det synes han er lige så lækkert 

De andre har fået lov til at smage fra omkring de 3 år .

Her i huset er det i weekenden vi får sodavand (forældren drikker det nu på daglig basis når ungerne er kommet i seng)

Og det hedder 1 til aftens mad og 1 til film om aften.

Og det har vi det fint med .

Anmeld

31. marts 2013

lineog4

Med mit første barn havde jeg mange princippe: Inge sodavand, ikke juice, ikke slik, ikke.... Ikke fjernsyn før hun var 2, ikke computerspil, ikke....

men så er det gået stødt ned af bakke  Og jo min trold på snart 3 har smagt sodavand og de få gange vi er ude og spise får han sodavand, han har også opdaget slikket til disneyshow og han kan spille wii, se fjernsyn og ja mange ting den største aldrig havde fået lov til i samme alder.

men nej ingen sodavand til hverdag der er det mælk og vand

Anmeld

31. marts 2013

Frk. Himmelblå

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Det har jeg aldrig tilbudt mine børn. Men de har heller aldrig vist interesse for det.

Her i huset er det en drik, som er for store skolebørn og voksne - og kun en gang imellem. Sådan på linje med at vin kun er for voksne. Så jeg tror ikke, det er noget, der falder dem ind kunne være for dem.

Tror også de villle synes det var meget ubehageligt med brus i munden..

Anmeld

31. marts 2013

LinLin

Wimmie skriver:

Naturligvis men det  er slet ikke nok til at afhjælpe syreskader... Det er der desværre mange der tror 

Mine tænder har absolut ingen emalje efter et alt for stort cola-forbrug og jeg børster ALTID tænder - grundigt - det vil jeg ikke have skal ske for min datter.

Nu er det jo (forhåbentligt) heller ikke et stort sodavandsforbrug små børn har

Mine får det i hvert fald kun sjældent, men det er ikke "forbudt" her...

Anmeld

31. marts 2013

KittyCatta

DAs mor skriver:

Den store smagte det første gang da han var2 1/2 tror jeg. Men han kunne ikke lide boblerne han er stadig ikke vild med det, men kan dog næsten drikke et glas nu hehe - jeg er ikke sukkerforskrækket! Så hvis vi er til fødselsdag e.l. Hvor det er må han gerne få det! Vi får det også en sjælden gang herhjemme.

Lillebror var nok ikke mere end lige et år da han smagte det med vand iblandet. Det får han også når storebror får.

Kan ærligt talt heller ikke se det er værre end juice og kakao, som nogle skriver deres får, men ikke sodavand...

Helt enig! Jeg kan huske en pige fra min folkeskoleklasse. Forældrene var begge overlæger og ihh og åhh så fine (fornem typen). De vidste altid bedre end alle andre, og gjorde gerne opmærksom på det. Hun måtte absolut ikke få sodavand, for det var simpelthen så skadeligt. I stedet for gav de hende så over en halv liter ice tea med i drikkedunken hver dag. 

Nu har jeg ikke selv børn endnu, men derfor er min holdning stadig klar. Jeg vil helst gerne holde dem fra sodavand så længe som muligt, men de skal også have lov til at smage, hvis de spørger. Det er jo ikke fordi at jeg vil stå med en tragt og hælde det ned i halsen på dem, men alt med måde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.