Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Kløver

Janne T. skriver:

Haha, surt! Jeg plejer ellers også at sige "Nej, det er sådan noget kun voksne kan tåle", det plejer hun at godtage

Rose får både saftevand og snacks ude hos mine svigerforældre, det lader jeg bare fare. Hun får det jo ikke herhjemme, så jeg tænker det er ok, at hun har den hygge derude. Så får hun jo også et tåleligt forhold til det, og det er vel bare sådan det er med bedsteforældre  

Ah den må jeg prøve

Ja sådan ser jeg det også, men ret afslørende knægten pludselig uden min viden, ved hvad chokolade er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

StudPsyk

Maja84 skriver:

Ah den må jeg prøve

Ja sådan ser jeg det også, men ret afslørende knægten pludselig uden min viden, ved hvad chokolade er

Mine svigere blev også bustet forleden, da vi skulle have eftermiddagskaffe, og Rose pegede MEGET insisterende på kagen 

Anmeld

30. marts 2013

4kløver

Har svaret ja. Her da Xander var syg fik han lidt cola og at det så kom op igen er så noget helt anden. Han fik også chips og is da han var på sygehuset.. (meget lidt)

Anmeld

30. marts 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Janne T. skriver:

Haha, surt! Jeg plejer ellers også at sige "Nej, det er sådan noget kun voksne kan tåle", det plejer hun at godtage

Rose får både saftevand og snacks ude hos mine svigerforældre, det lader jeg bare fare. Hun får det jo ikke herhjemme, så jeg tænker det er ok, at hun har den hygge derude. Så får hun jo også et tåleligt forhold til det, og det er vel bare sådan det er med bedsteforældre  

Sådan er det også hos Majas bedsteforældre. Jeg lader dem forkæle hende selvom jeg må indrømme at jeg ikke har det helt godt med det. Hun får både chokolade, kiks, juice og saftevand. Puha...men det er heldigvis ikke noget hun får herhjemme.

Anmeld

30. marts 2013

Lone Jakobsen

ja min yngste drikker sodavand i weekenderne. dog er det ikke noget han drikker store mængder af.

Anmeld

30. marts 2013

Kløver

Janne T. skriver:

Mine svigere blev også bustet forleden, da vi skulle have eftermiddagskaffe, og Rose pegede MEGET insisterende på kagen 

He he

Jeg er holdt op med at spørge eller sige noget, ved det ikke bliver respekteret alligevel og så længe der er forskel på hverdag og engang imellem er det ok

Anmeld

30. marts 2013

TNBC

IsabellaCiinea skriver:

Nu har jeg ikke børn. 

Men min forlovede og jeg er MEGET enige om at vores børn ikke skal have sodavand og snolder osv før tjah.... op omkring de 6 år hvor de skal til børnefødselsdage osv. Der kan det jo nærmest ikke undgåes og de begynder at få en forståelse for hvad det er.

Men indtil da.. Så er sodavand og snolder voksendrik og spise.. ligesom vin og øl er voksendrikke, så synes jeg også at sodavand kan være en voksendrik..

Ser ingen grund til at de skal proppes med sukker.. (eller sødestoffer)

Ikke fordi jeg siger at børn skal have masser af slik og sodavand, med du skal også passe på at de ikke får et kulturchok. Nogen børn kan ikke tåle lige pludselig at få slik el. Sodavand, og hvis første gang bliver til en børnefødselsdag, kan de få for meget og ikke klare det, og bare vil have slik hele tiden. Hvis de skal smage det, skal det være med jer, så i kan styre det.
Jeg har nemlig oplevet det, og du kan ikke have noget stående. Og det er faktisk synd for børnene.

Anmeld

30. marts 2013

BellaCiinea

Yurie skriver:

Ikke fordi jeg siger at børn skal have masser af slik og sodavand, med du skal også passe på at de ikke får et kulturchok. Nogen børn kan ikke tåle lige pludselig at få slik el. Sodavand, og hvis første gang bliver til en børnefødselsdag, kan de få for meget og ikke klare det, og bare vil have slik hele tiden. Hvis de skal smage det, skal det være med jer, så i kan styre det.
Jeg har nemlig oplevet det, og du kan ikke have noget stående. Og det er faktisk synd for børnene.

Vi vil stadig have slik stående fremme til jul og sådan.. men vi får faktisk ikk selv slik ellers... 

Men jeg ser da helst at de ikke får slik til børnefødselsdage.. men jeg kan jo ikke have øjne alle steder..

Anmeld

30. marts 2013

Alexander&Lærke

Mine børn smage engang imellem på sodavand ikke i store mængder men de er 5,5år og 20 md. Det var nemt at holde en store hen med at det kun var til voksne til han var ret gammel, men den mindste har fundet ud af hvad det er og hun er mere vild med det end en store nogensinde har været, men det vi  drikker  når det er, er cola og det var jeg hellEr ikke vild med da jeg var barn.. 

Anmeld

30. marts 2013

Fenja09

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Nej. Min datter er 19 måneder og kunne ikke drømme om at tilbyde hende sodavand. Begrundelsen er, at det for det første er en virkelig dårlig vane at lære dem, for det andet er det smæk-fyldt med sukker, som jeg mener er unødvendigt især i den alder og for det tredje så er det usundt og har absolut ingen næring i sig.

Hvis jeg kan undgå det, som jeg regner med så får hun ikke sodavand før hun er fyldt 3 år og hun må meget gerne være ældre.

Hun får mælk og vand - bliver tilbudt saft når hun er syg, men hun kan ikke lide det.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.