Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

MetteS81

Ella er 2 år og 3 mdr og hun har smagt sodavand én gang...vi bildte hende ind, at det smagte surt..og hun vrængede da også ansigt og sagde det samme  Siden da har hun ikke ville smage og det passer os helt fint.

Hun fik kun lov, fordi det så ikke længere er interessant, og fordi vi havde fået at vide at børn som regel ikke kan lide bruset...heldigvis var det også det der skete! 

Hun drikker vand og mælk til hverdag, og må gerne smage lidt saftevand og cacao hvis der er fx fødselsdage og lign. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Laulund87

Ja Maria på 3,4 år får sodavand indimellem, blandet op med vand som regel. Jeg er ret afslappet med sukker og da hun ikke rigtig spiser slik, udover en vingummi eller et stykke chokolade i ny og næ, så er sodanvand hendes luksusting

Tror hun var omkring 1,5 år første gang hun smagte det..

Anmeld

30. marts 2013

isabellasmor

Isabella har smagt sodavand et par gange , hvis vi selv har drukket det og hun så selvfølgelig har villet smage. Så har hun fået vand i en kop med en smule cola. Vi snakker nok 4 gange ca. Udover det er det kun vand og mælk. Juice har hun,smagt et par gange også, men det er ikke noget vi har herhjemme sådan rigtigt, og kakao har hun ligeledes smagt, men det er heller ikke noget vi har herhjemme 

Anmeld

30. marts 2013

morethanperfect

Ja oscar har drukket sodavand .. Han er 2 et halvt .. Han er ikke særlig glad for det , men hvis han vil smage må han gerne .. Han får også juice ..

Anmeld

30. marts 2013

optimistmor

Nej her får den bette på 2,8år ikke sodavand. han kan engang imellem få lov at smage men ellers intet, fordi han får SÅ ond i maven af det. men saft får han gerne for nemmere at få medicin ned. og juice til anden medicin. og cacao hvis vi bare hygger en aften eller weekend morgen 

Anmeld

30. marts 2013

2721

Nej, det gør han ikke

Anmeld

30. marts 2013

NoName

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Nej... Hun kan ikke lide det... Hun er lidt over 2,5år...

Anmeld

30. marts 2013

LinLin

Den store smagte det første gang da han var2 1/2 tror jeg. Men han kunne ikke lide boblerne han er stadig ikke vild med det, men kan dog næsten drikke et glas nu hehe - jeg er ikke sukkerforskrækket! Så hvis vi er til fødselsdag e.l. Hvor det er må han gerne få det! Vi får det også en sjælden gang herhjemme.

Lillebror var nok ikke mere end lige et år da han smagte det med vand iblandet. Det får han også når storebror får.

Kan ærligt talt heller ikke se det er værre end juice og kakao, som nogle skriver deres får, men ikke sodavand...

Anmeld

30. marts 2013

annec

Min søn på 19 måneder har smagt sodavand.. Han får det bestemt ikke i hverdagene eller de fleste weekender. Men er vi til fest, sker det engang imellem at han får en lille smagsprøve. Og det ser jeg ikke noget galt i.

Anmeld

30. marts 2013

Faith

Ja det gør de sommetider..... Alt med måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.