Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2013

Wimmie

DAs mor skriver:

Nu er det jo (forhåbentligt) heller ikke et stort sodavandsforbrug små børn har

Mine får det i hvert fald kun sjældent, men det er ikke "forbudt" her...

Nej, men det starter jo et sted. 
Og det er jo bevist at sodavand (og juice) skader tænderne og det har jeg ikke lyst til at udsætte mit barn for...i hvert fald ikke så længe jeg kan undgå det, og når hun nu kun er 15 mdr. er der jo overhovedet ingen grund til det når hun nu fint drikker vand og mælk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2013

JustMe

Maja84 skriver:

He he

Jeg er holdt op med at spørge eller sige noget, ved det ikke bliver respekteret alligevel og så længe der er forskel på hverdag og engang imellem er det ok

Der har vi omvendt valgt at gøre det klart for bedsterne, at vores barn = vores beslutninger. De ved, at respekterer de ikke vores beslutning omkring eks. sukker (og andre ting, der er vigtige for os), jamen så skal de ganske enkelt ikke passe hende

Men sådan vælger man jo forskellige kampe

Anmeld

1. april 2013

Kløver

JustMe skriver:

Der har vi omvendt valgt at gøre det klart for bedsterne, at vores barn = vores beslutninger. De ved, at respekterer de ikke vores beslutning omkring eks. sukker (og andre ting, der er vigtige for os), jamen så skal de ganske enkelt ikke passe hende

Men sådan vælger man jo forskellige kampe

Det prøvede vi også, men selv når vi var der lyttede de ikke, og gør os altså ikke til dårligere forældre, så længe indtaget bliver begrænset, total forbud kan også give problemer senere

Anmeld

1. april 2013

MorDk

MorDk skriver:

Vores søn er 2,6 år og har aldrig smagt sodavand. Ser ikke nogen grund til at proppe sodavand i knægten endnu. Hvis det skal være rigtig festligt så får han danskvand. Det kan han godt lide.

Han drikker primært vand og mælk og så kan han engang imellem få kakao, saft og juice.

Fik jeg da også kun lige skrevet.... igår "proppede" farmand sodavand på ham for nu var det jo påskefroksost og død-festligt. Skal vi sige jeg så nogenlunde sådan her ud  Hmm... men ikke så meget pga han smagte men princippet i at jeg TROEDE vi havde samme holdning. Åbenbart ikke.

Anmeld

1. april 2013

MorDk

modesty skriver:

Der er ligeså meget sukker i saft som i sodavand. 

Det har du ret i - det samme med juice. Men man må jo prioterer .... og et sted kan/skal man skærer...

Anmeld

1. april 2013

modesty

MorDk skriver:

Det har du ret i - det samme med juice. Men man må jo prioterer .... og et sted kan/skal man skærer...

Nej, der er slet ikke lige så meget sukker i juice som i saft og sodavand, og den sukker der ér, er naturlig frugtsukker og ikke raffineret sukker (hvis man køber en ordentlig juice). Så det vil klart være bedst at give juice hvis det er enten eller.

Anmeld

1. april 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Ida har smagt det 2-3 gange en lille tår og hun kan ikke lide det :-) Hun kan heller ikke lide kakao. 

Derimod er hun ret vild med juice og iste, så det må hun nu gerne få engang imellem. Ellers kører den også mest på vand og mælk herhjemme :-)

Anmeld

1. april 2013

Isabella_mor

ja det gør han. vi gør dog det at vi kommer lidt sodavand op i en kop der allerede er vand i... men det er kun når han selv siger det, han kan sgu sagtens drikke vand eller mælk..

og når han får sodavand så får han almindelig.. ALDRIG light.. 

Anmeld

1. april 2013

foto på lærred

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Min ældste er 5 år og den mindste 1 år. Ingen af dem har fået sodavand. De har aldrig smagt det. De har altid fået af vide, at det er til voksne. De har aldrig vist interesse og de ved, at det er noget mor og far har besluttet ikke er sundt for dem.

Jeg havde en bekendt hvis barn konstant plagede efter cola. Så tog hun en af hans gamle mælketænder og lagde den i et glas cola. Drengen gjorde store øjne, da han så hvad der skete med tanden 

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

personlige collager på lærred, invitationer og wallstickers.

Anmeld

1. april 2013

smokin

Ja det har mit barn :-) og hallelujah for en dårlig mor jeg er! Hun bliver iøvrigt 3 om en måned. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.