Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2013

modesty

Kakao skriver:

Jeg tror det er fordi juice er sundere end sodavand.

Muligvis ikke for tænderne, da der er samme sukker og syreindhold, men for maven og kroppen. Der er alle frugternes vitaminer og mineraler i juice.

Ikke at man skal drikke for meget af det, da der jo er meget sukker i, men det er da noget sundere end sodavand, som kun indeholder sukker og masser af tilsætningsstoffer. Juice er 100% naturligt uden tilsætningsstoffer og farvestoffer, men med masser af vitaminer og mineraler.

Læs fx

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/sundhedsp/ECE1125628/er-friskpresset-juice-saa-sund-som-vi-tror/

Der er ikke samme mængde sukker i juice som i sodavand/saft. Og den sukker der er i juicen, er også meget sundere (frugtsukker) i forhold til den raffinerede i sodavand og de fleste safter (i nogle safter er der dog rørsukker, men stadig i lige så store mængder som i sodavand).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

modesty

JustMe skriver:

http://www.cancer.dk/NR/rdonlyres/0A7786EE-FC4A-484B-A52A-9EF1711A2544/0/DagplejenDengoderygepolitik.pdf

http://ditapotek.dk/centre/sundhed/artikel/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=100&cHash=d4b35242fe2e65794f9c372daf5f87e1

Det første link handler om hjem hvor barnet opholder sig cirka 8 timer om dagen 5 dage om ugen. Det kan på ingen måder sammenlignes med f.eks et besøg i et hjem et par timer måske en gang hver 14. dag, hvis overhovedet så meget.

Det andet link handler om passiv rygning, som er noget helt andet. Jeg er godt klar over at der er et afsnit der handler om partiklerne, men det er skrevet i sammenhæng med passiv rygning som det dominerende element i artiklen.

Anmeld

7. april 2013

Kakao

modesty skriver:

Der er ikke samme mængde sukker i juice som i sodavand/saft. Og den sukker der er i juicen, er også meget sundere (frugtsukker) i forhold til den raffinerede i sodavand og de fleste safter (i nogle safter er der dog rørsukker, men stadig i lige så store mængder som i sodavand).

Min pointe var også at juicen er sundere pga næringværdien. Vidste ikke at der var mindre sukker i juice, men godt at det sukker der er, er naturligt.

Men jeg tænker nu stadig at tænderne er "ligeglade" med om det er frugtsukker, mælkesukker eller raffineret sukker. correct me if I'm wrong.

Anmeld

7. april 2013

modesty

Kakao skriver:

Min pointe var også at juicen er sundere pga næringværdien. Vidste ikke at der var mindre sukker i juice, men godt at det sukker der er, er naturligt.

Men jeg tænker nu stadig at tænderne er "ligeglade" med om det er frugtsukker, mælkesukker eller raffineret sukker. correct me if I'm wrong.

Jo, jeg tror også at tænderne er ligeglade. 

Anmeld

8. april 2013

Camillakn

Her er det også NEJ. Generelt er søde sager skåret ned på absolut minimum. Vi drikker kun mælk og vand. Hvis han er syg og ikke vil spise får han så saftevand for at han ikke bliver svimmel. 

Jeg har så den holdning at jeg ikke vil se at min søn sidder som den eneste til en børnefødselsdag med vand i koppen. Så første gang min søn kommer til at smage sodavand bliver det til en børnefødselsdag, og regner da nok lidt med at man ikke servere sodavand for børn under 3 og helst heller ikke i børnehave alderen.

Anmeld

10. april 2013

JustMe

modesty skriver:

Det første link handler om hjem hvor barnet opholder sig cirka 8 timer om dagen 5 dage om ugen. Det kan på ingen måder sammenlignes med f.eks et besøg i et hjem et par timer måske en gang hver 14. dag, hvis overhovedet så meget.

Det andet link handler om passiv rygning, som er noget helt andet. Jeg er godt klar over at der er et afsnit der handler om partiklerne, men det er skrevet i sammenhæng med passiv rygning som det dominerende element i artiklen.

Der står tydeligt, at der ophober sig skadelige partikler i tekstiler og vægge, og det er nok for mig til at fravælge besøg. Det er jo bare et spørgsmål om, hvor ens grænse går.

Og jeg betragter ophold i et rygerhjem som passiv rygning, uanset om der ryges eller ej, så for mig er der tale om det samme.

Anmeld

10. april 2013

Mettefpigen

Jaa det gør han engang imellem :-)

Anmeld

10. april 2013

H+S Skjolgborg.

Her får børne kun i weekenden eller fødselsdag/fest og til en hvis grænse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.