Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2013

MorEllen

Nej, min datter på 2 år får ikke sodavand. Vi har faktisk tilbudt hende det et par gange hvor vi har været på tur og kun har fået sodavand med (urutineret af mor og far ) Men hun kan slet ikke lide boblerne. Jeg er på ingen måde hysterisk, og min datter får både juice og saftevand hvis der skal hygges.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

MorEllen

Jeg ville hellere give mine børn saftevand med sukker end light saftevand. Aspartam er ikke godt til børn - eller voksne. 

Helt enig. Her i huset er lightprodukter bandlyst Ser ingen grund til at fylle sig med giftstoffer. Heller unne sig ægte vare, og spise/drikke mindre af det.

Anmeld

3. april 2013

Lunae

Rødhætte skriver:

Ja mit barn er 2 år og smager af og til sodavand! Vildt som alle skal fremhæve at deres børn ihvertfald IKKE må få det 

Kan ikke lade være med at trække på smilebåndet

For mig handler det ikke om at fremhæve at hun ikke får det! Jeg lavede tråden fordi min datters oldeforældre har svært ved at forstå hvorfor vores datter ikke drikker sodavand og så synes jeg det var interessant at se om det var os der var strenge forældre eller hvordan billedet så ud hos andre familier

Min datter får ikke sodavand fordi det ikke er et behov! Hun har aldrig spurgt om hun må smage og vil ikke selv tilbyde hende det! Jeg er ikke sukkerfanatisk, så hun får for 2-5 kr slik til Disney sjov om fredagen, men ellers forsøger vi så vidt muligt at holde det ude af dagligdagen!

Anmeld

3. april 2013

MorTil4<3

ja
her i huset drikker vi kun sodavand til festlige lejligheder eller hvis det er en rigtigt hyggeaften vi skal ha
og der får ungerne self også lov at få lidt
ikke at de får en halv liter hver, men halvt fyldt op i deres kop må de gerne så de ikke snydes
og den mindste på kun 1 år får med en skwis vand i så det ik bruser så meget hehe
men jo det gør det, men absolut IKKE til hverdag
til hverdag er det KUN vand/mælk/sukkerfrit saftevand (gerne hyldeblomst) det har vi alle en svaghed for hehe

Anmeld

3. april 2013

lhn89

Ikke særlig meget, men drikker vi det så må hun også smage - hvis hun spørger om det. Det bliver dog blandet op med vand  

Egentlig ved vi jo godt at det ikke er sundt for hende, men det er det jo heller ikke for os. Så hvis vi skal have lov får hun også lov til det. Det samme er gældende for alt usundt. Heldigvis er det begrænset hvor ofte vi får det og hvor stor hendes interesse er for det 

Venlig hilsen Louise Hartmann -  louisehartmann.dk

Anmeld

3. april 2013

Frk. Diness

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Min søn KAN ikke lide sodavand eller slik, så det dejligt nemt

Han har fået det tilbudt og smagt begge dele og nu hvis der kommer nogle og spørger om han vil have takker han bare pænt nej og er ligeglad med om andre han kender får det mens han er sammen med dem...

Anmeld

5. april 2013

JustMe

Maja84 skriver:

Gjorde vi også men det blev langt fra accepteret, så ja, vi måtte opgive til sidst

Æv, det er jeg ked af at høre.   Hos os er det så stor en dealbreaker, at vi havde pakket vores ting og gået. Ikke sukkeret, men manglen på respekt.

Anmeld

5. april 2013

Kløver

JustMe skriver:

Æv, det er jeg ked af at høre.   Hos os er det så stor en dealbreaker, at vi havde pakket vores ting og gået. Ikke sukkeret, men manglen på respekt.

Måske jeg skulle prøve det samme, de bliver bare så sure og ønsker jo ikke at miste kontakt. De er de bedste bedsteforældre lige bortset fra det, og så at jeg synes de er blevet FOR large hvad angår rygning

Anmeld

5. april 2013

stm2812

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Nej. Ser ingen grund til at vænne min datter på 2 år til sodavand. Det er virkelig noget sødt stads jeg ikke ser hun får og når man kender til de skader det kan have for tænderne synes jeg bare vi skal udsætte det så længe som muligt(:

Anmeld

5. april 2013

JustMe

Maja84 skriver:

Måske jeg skulle prøve det samme, de bliver bare så sure og ønsker jo ikke at miste kontakt. De er de bedste bedsteforældre lige bortset fra det, og så at jeg synes de er blevet FOR large hvad angår rygning

Vi ved også godt, at vores respektive forældre selvf. ville blive sure, hvis vi gik i protest, men der er vi ganske kontante. Vi vil ikke gå på kompromis med aftaler, og hvis der er visse ting, vi har sagt hun ikke skal have eller udsættes for, så forventer vi at de bliver overholdt. Kan de ikke acceptere det, jamen så kommer vi ikke på besøg, eller også får de ikke lov at passe. Rygning er eks. også nogo for os. Er der rygning indenfor (også når vi ikke er der), så kommer hun ikke derhen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.