Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

JustMe

Prinsesse2ben skriver:

Altså så fik jeg måske formuleret mig forkert, for jeg laver selv mit saft i en saftkoger og jeg putter altså ikke sukker i, derfor LIGHT og nej der er ikke Aspartam i !! 

Hvordan virker sådan en fætter? For det lyder da interessant

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

JustMe

Nej. Juice får hun kun meget sjældent (hvis hun er syg og væsken skal gøres lidt mere interessant end vand) og gerne fortyndet. Det samme med saft; hvor hun får saft uden tilsat sukker.

Danskvand smager hun måske en smuel af en gang om måneden, men da kulsyren fra danskvand også skader tænderne, er det også stærkt begrænset.

Som de fleste herinde satser vi også på vand (og mælk)

Anmeld

30. marts 2013

B&J

Første gang daniel smagte sodavand var han 1½år men det var fordi han lige tog af fars glas og har aldrig set så sjovt et ansigt hihihihihih.. men ellers smagte han da han var 2 år og nu er han så 3 åg han får da ind i mellem 2cm sodavand i sit glas men det er nu mest når vi hygger med slik om fredagen eller lørdagen

ellers drikker vi mest saft, vand, mælk, her hjemme

Anmeld

30. marts 2013

Skouboe

Hjemme hos os må man få vand eller mælk i løbet af dagen, saftevand må man få til aftensmaden og juice/iste mv. er som regel forbeholdt weekenderne.

Min ældste på 4 kan ikke fordrage sodavand så det giver sig selv, den yngste på snart 3 kan godt lide cola og får indimellem lov til at smage fars, men hun får ikke sit eget.

Anmeld

30. marts 2013

Maja_4000

Nej!

Dog har noget af min kærestes familie tilbudt Caroline det, når jeg ikke har været der () så hun har smagt.. Men hun kunne heldigvis ikke lide det hun tager heller aldrig vores selvom vi tit (alt for tit) drikker det :b hun får kakao når vi gør, og juice når hun er syg .. Og ellers er det vand eller mælk

Anmeld

30. marts 2013

Victoriasmor88

JustMe skriver:

Hvordan virker sådan en fætter? For det lyder da interessant

Bare søg på saftkoger, jeg fik en af min farmor for nogle år siden, men jeg ved at man har kunne købe en faktá for et stykke tid side.  Jeg koger frisk frugt solbær, hindbær osv

Anmeld

30. marts 2013

Lullaby

Jeg ved ikke præcis alderen men vi har et meget afslappet forhold til sukker så det passer nok meget godt når de er 1 år

Anmeld

30. marts 2013

Kløver

Nej - hun har  smagt det - Men det var helt bevidst, fordi hun blev ved med at plage, da jeg drak det, og jeg vidste hun ikke ville kunne lide brusen. Så det var egentlig for at afskrække hende. Og det virkede Hun er 1½

Haha det troede jeg også, men min søn er vild med brusen

Her har det været svært da et sæt bedsteforældre har givet mange ting jeg ellers har sagt nej til. Til hverdag er det vand og mælk og indimellem saft ( rynkeby) og ellers må han godt ved særlige lejligheder smage cola eller få lidt juice. Lillesøster på 11 mdr har kun fået vand og mælk, og smagt sagt en gang.
Alt med måde, bruger vi hos os. Vi vil ikke være fanatiske, men heller ikke noget man skal have i flæng  Synes nu heller ikke der er så stor forskel på sodavand og juice, er rigtig meget sukker i begge dele 

Anmeld

30. marts 2013

StudPsyk

Maja84 skriver:

Haha det troede jeg også, men min søn er vild med brusen

Her har det været svært da et sæt bedsteforældre har givet mange ting jeg ellers har sagt nej til. Til hverdag er det vand og mælk og indimellem saft ( rynkeby) og ellers må han godt ved særlige lejligheder smage cola eller få lidt juice. Lillesøster på 11 mdr har kun fået vand og mælk, og smagt sagt en gang.
Alt med måde, bruger vi hos os. Vi vil ikke være fanatiske, men heller ikke noget man skal have i flæng

Haha, surt! Jeg plejer ellers også at sige "Nej, det er sådan noget kun voksne kan tåle", det plejer hun at godtage

Rose får både saftevand og snacks ude hos mine svigerforældre, det lader jeg bare fare. Hun får det jo ikke herhjemme, så jeg tænker det er ok, at hun har den hygge derude. Så får hun jo også et tåleligt forhold til det, og det er vel bare sådan det er med bedsteforældre  

Anmeld

30. marts 2013

BellaCiinea

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Nu har jeg ikke børn. 

Men min forlovede og jeg er MEGET enige om at vores børn ikke skal have sodavand og snolder osv før tjah.... op omkring de 6 år hvor de skal til børnefødselsdage osv. Der kan det jo nærmest ikke undgåes og de begynder at få en forståelse for hvad det er.

Men indtil da.. Så er sodavand og snolder voksendrik og spise.. ligesom vin og øl er voksendrikke, så synes jeg også at sodavand kan være en voksendrik..

Ser ingen grund til at de skal proppes med sukker.. (eller sødestoffer)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.