Prinsesse2ben skriver:

Jeg forstår ikke helt at man vil lade sit barn drikke juice men ikke sodavand. Jeg tænker på den syre man udsætter tænderne for, men det er nok bare mig
Nej jeg er enig med dig.... Jeg forstår heller ikke at man giver sine børn juice og ikke sodavand....
Jeg har arbejdet i børne tandplejen og ja soda vand er skidt pga syren men juice er lige så stor en synder.. Da det giver lige så store syreskader på tænderne i længden....
Og vil man undgå huller i tænderne er kakao bestemt heller ikke godt eller pålægschokolade, syltetøj, nutella osv....
Jeg er måske lidt atypisk men jeg mener ikke det nødvendigvis er en god ide at holde børn fra al sukker... Jo indtil de når en vis alder (her omkring 3-4år) og derefter fik min datter lov at smage soda vand og lidt slik i weekenden.... Hun har aldrig haft huller i tænderne og har et ganske afslappet forhold til sukker... Hun spiser aldrig slik i hverdagen eller drikker soda vand.... Kun i weekenderne når der skal hygges og fordi der aldrig har været fy fy så spiser hun det faktisk i ret små mængder.... Kan selvfølgelig ikke tale for jeres børn.. Men har to veninder hvis børn aldrig har fået noget som helst sukker og nu hvor de er 7 flipper de heeeelt ud når der kommer sukkerholdig mad og drikkelse på bordet.... De blir ved og ved og kommer heeeelt op og ringe når de har spist bare lidt.....
Men absolut enig i at børn under 3 år skal hverken drikke sodavand eller spise store mængder slik..
Anmeld