Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Victoriasmor88

Jeg forstår ikke helt at man vil lade sit barn drikke juice men ikke sodavand. Jeg tænker på den syre man udsætter tænderne for, men det er nok bare mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

sandramor

Prinsesse2ben skriver:

Jeg forstår ikke helt at man vil lade sit barn drikke juice men ikke sodavand. Jeg tænker på den syre man udsætter tænderne for, men det er nok bare mig 

Nej jeg er enig med dig.... Jeg forstår heller ikke at man giver sine børn juice og ikke sodavand....
Jeg har arbejdet i børne tandplejen og ja soda vand er skidt pga syren men juice er lige så stor en synder.. Da det giver lige så store syreskader på tænderne i længden....
Og vil man undgå huller i tænderne er kakao bestemt heller ikke godt eller pålægschokolade, syltetøj, nutella osv....

Jeg er måske lidt atypisk men jeg mener ikke det nødvendigvis er en god ide at holde børn fra al sukker... Jo indtil de når en vis alder (her omkring 3-4år) og derefter fik min datter lov at smage soda vand og lidt slik i weekenden.... Hun har aldrig haft huller i tænderne og har et ganske afslappet forhold til sukker... Hun spiser aldrig slik i hverdagen eller drikker soda vand.... Kun i weekenderne når der skal hygges og fordi der aldrig har været fy fy så spiser hun det faktisk i ret små mængder.... Kan selvfølgelig ikke tale for jeres børn.. Men har to veninder hvis børn aldrig har fået noget som helst sukker og nu hvor de er 7 flipper de heeeelt ud når der kommer sukkerholdig mad og drikkelse på bordet.... De blir ved og ved og kommer heeeelt op og ringe når de har spist bare lidt.....

Men absolut enig i at børn under 3 år skal hverken drikke sodavand eller spise store mængder slik..

Anmeld

30. marts 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Nej Theo på 2 år gør ikke. Theis på 5 år er først lige begyndt at kunne lide appelsin sodavand og får måske et glas hver 3 md

Anmeld

30. marts 2013

Mum33

Nej - han er 4. Han får juice og saft til "særlige lejligheder". Synes ikke sodavand er til børn.

Anmeld

30. marts 2013

onlyme

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Min søn på 1½ har fået sodavand siden han var 9 mdr,.
Men dog ikke i så store mængder,.!
Jeg syntes som sådan ikke der er noget problem der hvis bare man husker bisserne
Min datter på 8 mdr får lov at smage en tår i ny og næ,.

Anmeld

30. marts 2013

LBK

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

vores datter får IKKE sodavand.. hun er 2, 4 år.

Hun har aldrig smagt det, og da hun i sin tid begyndte at spørge hvad det var sagde vi "det er sodavand, og det kan du ikke lide puuuha", og det er det hun nu selv siger. "puuuha, det kan jeg ikke lide mor" og det giver jeg hende ret i lidt endnu...

Anmeld

30. marts 2013

Den lykkelige

Gry (2 år) smagte faktisk igår en cola zero.. men hun synes det var ganske forfærdeligt.. Så det er jo så nemt for os..  Jeg synes bestemt heller ikke hun skal have lov at få det som var det vand og mælk.. gør vi heller ikke jo.. 

Anmeld

30. marts 2013

quindelist

Jeg har svaret nej, men Sigrid får nu jævnligt dansk vand -så hvis man kalder det for sodavand så er svaret ja.

Til hverdag drikker hun mælk og vand -og sommetider lidt dansk vand hvis jeg drikker det (laver det selv på soda stream)

I weekenden kan vi finde på at supplere med kakao eller lidt æblejuice.
Vi er absolut ikke sukkerforskrækkede men kan bare ikke se nogen grund til at hun skal have sodavand når vi ikke selv drikker det

Anmeld

30. marts 2013

NinaNymannMadsen

ja begge mine børn har fået sodavand. de er hh 18 måneder og 3 næsten 4 år.
dog ikke eller i weekender. det er kun til specielle lejligheder, hvis vi er til fester hvor der serveres sodavand. og en sjælend gang imellem her hjemme til hygge.

men det sker aller højest en gang hver 2 måned.

Anmeld

30. marts 2013

Mother-love

Jeg har stemt. Nej. For hun får det ikke. Hun kan så finde på at drikke af vores glas hvis det står fremme og vi ikke kigger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.