Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

Moma

Prinsesse2ben skriver:

Min datter er 20 måneder og får ikke sodavand. Hjemme hos os drikker vi vand og mælk, hun får heller ikke juice eller kakao. Men hun kan indimellem få lidt light saftevand. 

Min datter har dog desværre smagt sodavand da mine svigerforældre en dag hvor de passede hende synes hun skulle smage en lille tår, selv om de godt kendte vores holdning til det. De fortalte os det fordi at min datter blev ked af det pga brusen - lidt tarveligt at man ikke accepterer forældrenes valgt, jeg er ellers super large med pasning og så meget andet, 

Jeg ville hellere give mine børn saftevand med sukker end light saftevand. Aspartam er ikke godt til børn - eller voksne. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
MorDk skriver:

Jeg mente bare at man jo godt kan sige nej og holde fast i sit nej selvom barnet meget gerne vil smage. Det skal da ikke holde os fra at drikke en Cola i hverdagene hvis det er det vi har lyst til. Hvorfor vente til han er lagt i seng. (men sådan ser man jo forskelligt på det) Jeg tror bare det handler om at vise det er OK mor og far drikker det ene imens barnet drikker noget andet.

Meget enig.... 

Men nogengange må man vælge sine kampe. Sådan er det i hvertfald herhjemme 

Anmeld

30. marts 2013

MorDk

Moma skriver:

Jeg ville hellere give mine børn saftevand med sukker end light saftevand. Aspartam er ikke godt til børn - eller voksne. 

Nej det er noget gift... http://www.hovedpineforeningen.dk/hovedpine/items/aspartam-et-kemisk-vaben.html

Anmeld

30. marts 2013

MorDk

skovrup skriver:

Meget enig.... 

Men nogengange må man vælge sine kampe. Sådan er det i hvertfald herhjemme 

Helt enig.

Anmeld

30. marts 2013

lycly

Tror min datter har fået en tår af en sodavand et par gange. Men hun har aldrig fået et glas selv. Herhjemme drikker vi sjældent sodavand, vi drikker altid mælk eller vand

Anmeld

30. marts 2013

Victoriasmor88

Moma skriver:

Altså så fik jeg måske formuleret mig forkert, for jeg laver selv mit saft i en saftkoger og jeg putter altså ikke sukker i, derfor LIGHT og nej der er ikke Aspartam i !! 

Anmeld

30. marts 2013

Nadia&Daniel

Laura har smagt rødsodavand (IMOD MIN VILJE) en gang i sit liv.

Vi var i sommerhus, og vi sad og spiste. Laura sad imellem min svigerfar og jeg. Jeg ser min svigerfar sidde med mælken, og få sek. efter sidder han med Laura's kop. Jeg tænker ikke mere over det, end at svigerfar giver Laura mælk. Men næ nej - han sidder og giver hende rød sodavand, UDEN at spørge os forældre først..

Blev så sur på ham, og han fik virkelig røde øre. Men desværre ikke røde nok øre til at han ikke blevet børnefornæmret over vores nej til sodanvand. Laura var omkring 1½ år gammel..

Anmeld

30. marts 2013

Victoriasmor88

MorDk skriver:

Lige netop light produkter rådes der til IKKE at give børn så heller give sukker. Der er Aspartam (eller hvad det hedder) i mange light produkter!!

Måske jeg fik mig formuleret forkert, for jeg laver vores saft selv på en saftkoger. Jeg putter ikke sukker i, så derfor LIGHT. Jeg putter altså heller ikke Aspartam i 

Anmeld

30. marts 2013

Hailiesmom11

Vores datter får cola når vi hygger... men vi blander halvt cola halvt vand som oftest, til hverdag får hun vand, mælk eller juice..
Vi er ikke så sukker forskrækkede herhjemme så kan folk sige hvad de vil hun tager ikke skade af de små mængder hun får..

Anmeld

30. marts 2013

MyLove E

Elias bliver 2 til maj og får heller ikke sodavand. Ved en STOR fejl fik han.godt nok en tår i går. Jeg havde spurgt oldemor om hun ville tag hans glas med vand. Hun kom så til at tag mit med sports sodavand i går. Dreng smile og sagde højt UHM..
Men han skal ikke ha sodavand.
Juice får han sjælden og kakao kan ske en gang i mellem..
Ellers får han kun vand og mælk:-):-):-):-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.