Får dit barn sodavand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. marts 2013

StudPsyk

Nej - hun har  smagt det - Men det var helt bevidst, fordi hun blev ved med at plage, da jeg drak det, og jeg vidste hun ikke ville kunne lide brusen. Så det var egentlig for at afskrække hende. Og det virkede Hun er 1½

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2013

Tulle28

Min datter er 3 år og nej, hun får det ikke. Og kan (heldigvis) heller ikke lide det

Anmeld

30. marts 2013

FruStolpe

Lunae skriver:

Jeg kom til at tænke på - får jeres børn mellem 1-3 år sodavand?

Begrund gerne!

Bestemt ikke.

Hun drikker mælk og vand, og så får hun en lille juicebrik èn gang om ugen når der er fredagshygge.

Hun er 2½ år. Hun ved godt hvad det er, da hun har fået fat i en flaske og taget en stor tår -ved et uheld.

Men det er ikke noget vi giver hende.

Anmeld

30. marts 2013

Moma

Nej ingen sodavand til ham på 3. Han smagte det til en fest (nytårsaften), fordi de store børn fik det. Det var faktisk synd for ham, for han græd helt over det bagefter, for han kunne ikke lide brusen. 

Han får vand og mælk og en gang imellem cacao. 

Anmeld

30. marts 2013

MorDk

skovrup skriver:

Min søn er snart to år, han har smagt sodavand et par gange fordi vi selv har fået det og han så har fået øje på at det vi drikker vil han også have. 

derfor drikker vi som udgangspunkt ikke sodavand i hverdagene og får vi det i weekenden bliver det når knægten er puttet,  for det ikke noget han har brug for, ligesom han ikke har brug for slik.

Vi kan sagtens drikke sodavand foran ham. Vi har sagt han ikke er stor nok til at få sodavand og så er den ikke længere. Han får jo heller ikke lov at smage øl og vin... og det drikkes også foran ham.

Anmeld

30. marts 2013

MorDk

Vores søn er 2,6 år og har aldrig smagt sodavand. Ser ikke nogen grund til at proppe sodavand i knægten endnu. Hvis det skal være rigtig festligt så får han danskvand. Det kan han godt lide.

Han drikker primært vand og mælk og så kan han engang imellem få kakao, saft og juice.

Anmeld

30. marts 2013

Victoriasmor88

Min datter er 20 måneder og får ikke sodavand. Hjemme hos os drikker vi vand og mælk, hun får heller ikke juice eller kakao. Men hun kan indimellem få lidt light saftevand. 

Min datter har dog desværre smagt sodavand da mine svigerforældre en dag hvor de passede hende synes hun skulle smage en lille tår, selv om de godt kendte vores holdning til det. De fortalte os det fordi at min datter blev ked af det pga brusen - lidt tarveligt at man ikke accepterer forældrenes valgt, jeg er ellers super large med pasning og så meget andet, 

Anmeld

30. marts 2013

MorDk

Min datter er 20 måneder og får ikke sodavand. Hjemme hos os drikker vi vand og mælk, hun får heller ikke juice eller kakao. Men hun kan indimellem få lidt light saftevand. 

Min datter har dog desværre smagt sodavand da mine svigerforældre en dag hvor de passede hende synes hun skulle smage en lille tår, selv om de godt kendte vores holdning til det. De fortalte os det fordi at min datter blev ked af det pga brusen - lidt tarveligt at man ikke accepterer forældrenes valgt, jeg er ellers super large med pasning og så meget andet, 

Lige netop light produkter rådes der til IKKE at give børn så heller give sukker. Der er Aspartam (eller hvad det hedder) i mange light produkter!!

Anmeld

30. marts 2013

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
MorDk skriver:

Vi kan sagtens drikke sodavand foran ham. Vi har sagt han ikke er stor nok til at få sodavand og så er den ikke længere. Han får jo heller ikke lov at smage øl og vin... og det drikkes også foran ham.

Synes der er stor forskel på at smage og decideret hælde et glas op til de små som de så får lov at drikke.

Det med øl og vin er ikke et argument herhjemme, for det rør vi slet ikke.

Men det jo fint nok at du ikke lader dine små smage eller drikke sodavand, det vil jeg ikke pege fingre af.

Anmeld

30. marts 2013

MorDk

skovrup skriver:

Synes der er stor forskel på at smage og decideret hælde et glas op til de små som de så får lov at drikke.

Det med øl og vin er ikke et argument herhjemme, for det rør vi slet ikke.

Men det jo fint nok at du ikke lader dine små smage eller drikke sodavand, det vil jeg ikke pege fingre af.

Jeg mente bare at man jo godt kan sige nej og holde fast i sit nej selvom barnet meget gerne vil smage. Det skal da ikke holde os fra at drikke en Cola i hverdagene hvis det er det vi har lyst til. Hvorfor vente til han er lagt i seng. (men sådan ser man jo forskelligt på det) Jeg tror bare det handler om at vise det er OK mor og far drikker det ene imens barnet drikker noget andet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.