Er dette "vold"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det er vold i mine øjne! Hold da ..... Hvor er han en idiot. Synd for dreng

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

chael

Det er begyndelsen...

Og totalt respektløst!!

Han skulle skamme sig og finde en på sin egen størrelse at afreagere på

Anmeld

26. marts 2013

Swerg

Anonym skriver:

Min kæreste er far til vores børn. Han har temprament. Der er sket nogle ting gennem årene. For nogle måneder siden smed min kæreste et glas vand i hoved på vores søn med fuld overlæg. Han sad pjask våd i sengen. Det var fordi han ville have vand og da han fik det ville han ikke have det alligevel. Han skreg og så smed min kæreste vand i hovedet på ham. Idag da vores dreng skulle have tøj af var han sur og ville ingenting. Han ville beholde sin yndlings t-shirt på men skulle have den af og have creme på og nattøj. Min kæreste stod for det i aften. Fordi vores dreng ikke ville have t-shirt af endte det med at min kæreste rev t-shirten i stykker og jeg går ind i værelset fordi jeg høre min dreng græde og sige at far ødelagde min trøje. Og da jeg kom ind smed min kæreste trøjen i hovedet på mig. Min dreng var ulykkelig og jeg måtte holde ham tæt ind til mig. Han  blev ved at sige at far havde ødelagt hans trøje. Jeg er så vred. Min kæreste sagde ikke engang undskyld. Jeg er flov for burde have smuttet for længst. Men mit spørgsmål er nu

ER dette vold?

Han lyder som en ekstrem dårlig far !!!!! 

Anmeld

26. marts 2013

LinLin

mariamiss6 skriver:

Det er ca. her du går galt i byen. TS TIGGGER jo om hjælp og råd. 

i sit første indlæg TIGGER hun nærmest om at vi fortæller hende, giver hende ret i, at ja det ER en form for vold, og ja det ER forkert, og ja hun SKAL gøre noget....

Det kan du bare slet ikke se? 

TS råber på hjælp, og du skælder ud? Det er faktsik også en form for psykisk vold i mine øjne. Og i hvert fald er det ikke konstruktivt. 

TS håber du får gjort noget ved sagen imorgen, og at du kan se problemet trods alle de skideballer du har fået idag. 

I skal væk fra faderen, der er rigtig mange piger her inde som har skrevet kloge ord til dig, og som har været dygtige til at sætte sig ind i din situation, og forklare for dig hvorfor du har handlet som du har ind til nu. Og jeg kan se at du også har læst og svaret på det. Så er du allerede ved at være på rette vej, du mangler bare lige et stort skridt mere

Men hun siger jo også at det "bare var vand"! ?! Sådan en handling skal overhovedet ikke forsvares! Hvad bliver det næste...?

Anmeld

26. marts 2013

Laulund87

mariamiss6 skriver:

Det er ca. her du går galt i byen. TS TIGGGER jo om hjælp og råd. 

i sit første indlæg TIGGER hun nærmest om at vi fortæller hende, giver hende ret i, at ja det ER en form for vold, og ja det ER forkert, og ja hun SKAL gøre noget....

Det kan du bare slet ikke se? 

TS råber på hjælp, og du skælder ud? Det er faktsik også en form for psykisk vold i mine øjne. Og i hvert fald er det ikke konstruktivt. 

TS håber du får gjort noget ved sagen imorgen, og at du kan se problemet trods alle de skideballer du har fået idag. 

I skal væk fra faderen, der er rigtig mange piger her inde som har skrevet kloge ord til dig, og som har været dygtige til at sætte sig ind i din situation, og forklare for dig hvorfor du har handlet som du har ind til nu. Og jeg kan se at du også har læst og svaret på det. Så er du allerede ved at være på rette vej, du mangler bare lige et stort skridt mere

Det er et meget fint langt svar, men jeg er stadig slet ikke enig i at jeg svarer hende forkert. Det har jeg vist gjort klart rigeligt nu.

Hun trækker i land og siger at det "bare er vand". Det er sgu ikke en mor der vil have hjælp.. Hun vil ikke indse hvor alvorligt det er, det står helt klart for mig.

Anmeld

26. marts 2013

Laulund87

Men hun siger jo også at det "bare var vand"! ?! Sådan en handling skal overhovedet ikke forsvares! Hvad bliver det næste...?

Jeg har vist givet nogenlunde samme svar. Tænk at man skal tænke på moderen i det her 

Anmeld

26. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det er. Og det er enormt ødelæggende for din drengs selvopfattelse,  selvværd og selvtillid. 

Anmeld

26. marts 2013

Studerendemor

Anonym skriver:

Min kæreste er far til vores børn. Han har temprament. Der er sket nogle ting gennem årene. For nogle måneder siden smed min kæreste et glas vand i hoved på vores søn med fuld overlæg. Han sad pjask våd i sengen. Det var fordi han ville have vand og da han fik det ville han ikke have det alligevel. Han skreg og så smed min kæreste vand i hovedet på ham. Idag da vores dreng skulle have tøj af var han sur og ville ingenting. Han ville beholde sin yndlings t-shirt på men skulle have den af og have creme på og nattøj. Min kæreste stod for det i aften. Fordi vores dreng ikke ville have t-shirt af endte det med at min kæreste rev t-shirten i stykker og jeg går ind i værelset fordi jeg høre min dreng græde og sige at far ødelagde min trøje. Og da jeg kom ind smed min kæreste trøjen i hovedet på mig. Min dreng var ulykkelig og jeg måtte holde ham tæt ind til mig. Han  blev ved at sige at far havde ødelagt hans trøje. Jeg er så vred. Min kæreste sagde ikke engang undskyld. Jeg er flov for burde have smuttet for længst. Men mit spørgsmål er nu

ER dette vold?

Du står i en umulig situation, og jeg kan godt forstå du er forvirret, bange, fuld af skam og meget ked af det. Jeg har tre veninder, der har levet i voldelige parforhold, hvor der i det ene også skete vold mod børnene. Jeg ved, hvad vold gør ved en kvinde,  hvor stor sorgen er, og hvordan man kan blive handlingslammet. Du må ikke banke dig selv i hovedet, og du skal ikke lade andre banke dig i hovedet, det er ikke vejen ud. Du beder om hjælp, og det kan du får, men du skal finde modet til at tage kontakt til kommunen - på borger.dk kan du se mere og tage kontakt, et krisecenter, eller en organisation. Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men der er masser af tilbud;www. familievold.dk, www.danner.dk, www.dialogmodvold.dk, www.boerneinfo.dk

Hvis det virker uoverskueligt, så skriv privat til mig, så hjælper jeg dig, vi finder en vej ud af din situation sammen. Du skal ikke holde dig tilbage, og jeg dømmer ingen. 

Stort kram

Anmeld

26. marts 2013

Studerendemor

skrivemaskine skriver:

Du står i en umulig situation, og jeg kan godt forstå du er forvirret, bange, fuld af skam og meget ked af det. Jeg har tre veninder, der har levet i voldelige parforhold, hvor der i det ene også skete vold mod børnene. Jeg ved, hvad vold gør ved en kvinde,  hvor stor sorgen er, og hvordan man kan blive handlingslammet. Du må ikke banke dig selv i hovedet, og du skal ikke lade andre banke dig i hovedet, det er ikke vejen ud. Du beder om hjælp, og det kan du får, men du skal finde modet til at tage kontakt til kommunen - på borger.dk kan du se mere og tage kontakt, et krisecenter, eller en organisation. Jeg ved ikke, hvor i landet du bor, men der er masser af tilbud;www. familievold.dk, www.danner.dk, www.dialogmodvold.dk, www.boerneinfo.dk

Hvis det virker uoverskueligt, så skriv privat til mig, så hjælper jeg dig, vi finder en vej ud af din situation sammen. Du skal ikke holde dig tilbage, og jeg dømmer ingen. 

Stort kram

Børns Vilkår er også en mulighed, de er meget dygtige. 

Anmeld

26. marts 2013

lycly

Nøj hvor er folk dog stride :/ Vi er helt enige om at ham her faren er en idiot og at han ikke bør være i nærheden af de børn og at TS burde være smuttet for længst.
Men det har hun ikke gjort og nu står hun i denne situation hvor hun er helt ude af den. De ting hun/du skriver med at "det bare er vand" virker på mig som om du er lidt flov. Altså at du godt ved at det overhovedet ikke er i orden, men der er gået nogle måneder og du prøver derfor at retfærdiggøre det ved at bagatellisere det. Hvilket i mine øjne er et tegn på desperation og IKKE et tegn på at være en dårlig mor!

Desuden så tror jeg slet ikke at man er i stand til at udtale sig om hvad man bør gøre i sådan en situation her hvis man ikke selv har stået der. Det er så nemt for andre at sige at hun skal pakke sine ting og børn og gå med det samme. Men det er bare ikke altid så ligetil. Det samme ser man jo med piger der bliver tæsket af deres kæreste. De har sikkert sagt at hvis en fyr nogensinde slår dem, så er de skredet. Når de så står i situationen så bliver de hos ham alligevel.

Jeg ved godt at det er noget andet når der er børn der er involveret og igen, hun burde nok være smuttet for længst, men det er hun ikke og det hjælper hverken hende eller børnene at slå hende oven i hovedet med det.

TS jeg synes som de andre at du skal snakke med ham om det, fortælle ham præcis hvorfor du går fra ham (for det skal du!) og så foreslå ham at få noget hjælp hvis han er interesseret i at se sine børn i fremtiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.