Er dette "vold"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Hvem?

Mamalou skriver:

Der er mange måder at skrive sin mening på. Jeg opfatter din måde som et angreb, og det er ikke okay. Jeg er enig med dig i, at det er dybt forkert, bare ikke med din måde at formidle det på. Kvinden ønsker hjælp, ikke "smæk".

vh. Louise 

Det fint nok du opfatter det sådan, det gør jeg ikke - men føler lidt jeg banker hovedet mod væggen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Mamalou

Dorthe1986 skriver:

Kunne folk for filan ikke stoppe med at gå sådan amok på TS?

Ja, jeg synes da også hun burde have taget børnene med et sted hen med det samme... Men hvad hjælper det at blive ved med at hagle løs på hende? Kom med noget konstruktivt - det kan man sagtens gøre selvom man ikke kan forstå den måde TS har reageret indtil videre...

I kan jo se på de svar hun giver til dem, der kommer med konstruktive råd, at hun jo har tænkt sig at handle. Så hvorfor så blive ved??

Til TS: stort og håber sådan det kommer til at gå dig og dine børn det godt - og ja søg hjælp på kommunen eller andre steder, for dine børns skyld

Helt enig. 

Folk bliver meget berørte når det omhandler børn, forståeligt nok. Det hjælper bare ingen at uddele "smæk" på den måde.

vh. Louise

Anmeld

25. marts 2013

Muhmi

Min kæreste er far til vores børn. Han har temprament. Der er sket nogle ting gennem årene. For nogle måneder siden smed min kæreste et glas vand i hoved på vores søn med fuld overlæg. Han sad pjask våd i sengen. Det var fordi han ville have vand og da han fik det ville han ikke have det alligevel. Han skreg og så smed min kæreste vand i hovedet på ham. Idag da vores dreng skulle have tøj af var han sur og ville ingenting. Han ville beholde sin yndlings t-shirt på men skulle have den af og have creme på og nattøj. Min kæreste stod for det i aften. Fordi vores dreng ikke ville have t-shirt af endte det med at min kæreste rev t-shirten i stykker og jeg går ind i værelset fordi jeg høre min dreng græde og sige at far ødelagde min trøje. Og da jeg kom ind smed min kæreste trøjen i hovedet på mig. Min dreng var ulykkelig og jeg måtte holde ham tæt ind til mig. Han  blev ved at sige at far havde ødelagt hans trøje. Jeg er så vred. Min kæreste sagde ikke engang undskyld. Jeg er flov for burde have smuttet for længst. Men mit spørgsmål er nu

ER dette vold?

Det der er psykisk terror...!

Vil du gerne være venlig at gøre det rigtige for dit barn og skride fra den mand! Helt ærligt, TÆNK at du vil lade dit barn udsættes for sådan noget!

Sorry, jeg vil ikke være en emsig sur kælling der siger hvad folk skal gøre... Men helt ærligt, hvad tænker du på, når du lader den mand være i dit barns liv...?

Anmeld

25. marts 2013

1990h

Anonym skriver:

Min kæreste er far til vores børn. Han har temprament. Der er sket nogle ting gennem årene. For nogle måneder siden smed min kæreste et glas vand i hoved på vores søn med fuld overlæg. Han sad pjask våd i sengen. Det var fordi han ville have vand og da han fik det ville han ikke have det alligevel. Han skreg og så smed min kæreste vand i hovedet på ham. Idag da vores dreng skulle have tøj af var han sur og ville ingenting. Han ville beholde sin yndlings t-shirt på men skulle have den af og have creme på og nattøj. Min kæreste stod for det i aften. Fordi vores dreng ikke ville have t-shirt af endte det med at min kæreste rev t-shirten i stykker og jeg går ind i værelset fordi jeg høre min dreng græde og sige at far ødelagde min trøje. Og da jeg kom ind smed min kæreste trøjen i hovedet på mig. Min dreng var ulykkelig og jeg måtte holde ham tæt ind til mig. Han  blev ved at sige at far havde ødelagt hans trøje. Jeg er så vred. Min kæreste sagde ikke engang undskyld. Jeg er flov for burde have smuttet for længst. Men mit spørgsmål er nu

ER dette vold?

til dig ts..
jeg syntes du skal gå i seng og i morgen når du står op ligger du en slag plan for hvad der skal ske. du skal konfrontere ham og bede ham søge hjælp og hvis han ikke er medgørlig syntes jeg du skal begynde at kigge efter et godt sted hvor du kan bo med din søn

hverken du eller ham fortjener en far/kæreste der kan handle sådan i frustration. ingen af os eller dig kan vide om det vil udvikle sig. men vi kan heller ikke vide at det ikke vil. men det ikke et sats jeg syntes du skal tage på hverken din eller din søns bekostning..

din kæreste er sikkert en god kæreste og en god far når han ikke gør dumme ting som dette her. men hvis det går i den gale retning så bliver han ikke en god far også det måske forsent at rede deres far og søn forhold.

jeg syntes du skal flytte. om ikke for jeres skyld så for din søns..du skal nok klare den og det betyder jo ikke at din søn mister sin far..

håber du træffer det rette valg

Anmeld

25. marts 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

ER dette vold?

det er ikke vold...

Det er TERROR!

Din kæreste skal enten skride (og aldrig have ungerne alene)

Eller også skal han med det samme afsted til en eller anden form for terapi, og det kan kun gå for langsomt.

Det er psykisk vold og det vil skade dit barn ret hurtigt.

Anmeld

25. marts 2013

mariamiss6

Anonym skriver:

Ja men det er bare vand men har jo tænkt over det nu og det gør man ikke mod sit barn. Jeg ville ikke kunne finde på sådan noget selvom jeg er presset. Er bare så ked af det men ved ikke hvordan jeg kommer videre. Føler ikke engang at min kæreste angre. Han siger bare sket er sket og jeg blev sur. Og så er det hele "normalt igen" Jeg ønsker ikke at nogle skal røre mine børn men er bare bange. Når vi diskutere og jeg siger jeg kan klare børnene selv så siger han bare at jeg ikke får begge børn og at jeg vil ikke miste  mine børn.

Tro mig, hvis du fortæller myndighederne at det er sådan han reagerer når børnene tér sig, som børn altså bare gør en gang imellem, så får han IKKE lov at beholde nogle af dem....

Imorgen, mens han ikke er hjemme, så tager du dine børn, og går hen til det første sted du ved du kan få lov at blive og få støtte til IKKE at gå tilbage til ham. 
Og så går du op på kommunen, og beder om at få hjælp med det samme, til et sted hvor i kan bo.
Og så kontakter du statsforvaltningen, og fortæller dem, at du nægter at udlevere børnenen til ham, fordi du simpelthen ikke aner hvad det næste han finder på er, især når han er alene med dem. 

Anmeld

25. marts 2013

mariamiss6

Laulund87 skriver:

Du havde vist regnet med at folk ville skrive at neeeej det er da ikke så slemt osv. Men det er jo så langt ude og helt ufatteligt at du stadig er sammen med ham! Jeg er helt i chok. Du forsvarer ham endda

Det er ca. her du går galt i byen. TS TIGGGER jo om hjælp og råd. 

i sit første indlæg TIGGER hun nærmest om at vi fortæller hende, giver hende ret i, at ja det ER en form for vold, og ja det ER forkert, og ja hun SKAL gøre noget....

Det kan du bare slet ikke se? 

TS råber på hjælp, og du skælder ud? Det er faktsik også en form for psykisk vold i mine øjne. Og i hvert fald er det ikke konstruktivt. 

TS håber du får gjort noget ved sagen imorgen, og at du kan se problemet trods alle de skideballer du har fået idag. 

I skal væk fra faderen, der er rigtig mange piger her inde som har skrevet kloge ord til dig, og som har været dygtige til at sætte sig ind i din situation, og forklare for dig hvorfor du har handlet som du har ind til nu. Og jeg kan se at du også har læst og svaret på det. Så er du allerede ved at være på rette vej, du mangler bare lige et stort skridt mere

Anmeld

25. marts 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

Fordi jeg ikke flytter med det samme fordi han smider vand i hovedet på vores dreng?

Du skriver at han har gjort nogle ting tidligere med dårlig opførsel, og at han så smider et glas vand i hovdet på jeres barn da få dine alarmklokker til at ringe....

Anmeld

25. marts 2013

helle85

Anonym skriver:

ER dette vold?

som mange andre har skrevet så er det psykisk vold,

men jeg syntes at du skal sætte dig ned og snakke med din mand (uden børne er der) og fortælle ham at det simpel hen ikke er acceptabel, også fortælle ham at han skal have noget hjælp og hvis ikke han vil det så ville jeg tag børnen og gå.

Anmeld

26. marts 2013

Kløver

Jeg vil mene det kan gå ond under psykisk vold, uden at være sikker

Uanset er det bare ikke ok jeg var blevet tosset, hvordan ville han selv have det, hvis du gjorde sådan mod ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.