Er dette "vold"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Laulund87

Anonym skriver:

Du tolker. lad vær med det.

Jeg synes det står rimelig klart hvad du prioterer, men håber du flytter med de børn. De er ikke tjent med andet.. Men tvivler da på det siden du har ladet stå til indtil nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

C-Dog

Ja det er vold. Og psykisk terror. :-(

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Tigger skriver:

Det ER vold! Vold er ikke kun defineret ud fra at der sker noget fysisk håndgemæng, men også at der bliver kørt psykisk terror (der findes også "økonomisk vold), hvilket det her må siges at være.

Jeg dømmer dig ikke, for jeg ser dig som et ligeså stort offer i det her, som din søn. Du har været i det så længe, at du formentlig har mistet greb om rigtigt og forkert. Han behandler sikkert heller ikke dig så pænt, har jeg ret? (Du behøver ikke svare)

Det der er farligt i sådan en situation, er, at der sker en normaliseringsproces, hvor man ikke længere kan se det forkerte i en given adfærd. Det sker, fordi det får lov at eskalere ligeså stille uden nogen siger fra. Det er allerede sket, når du fx siger, "det er bare vand".

Os der ikke lever dit liv, er helt ude på kanten af stolen lige nu, fordi det er så voldsomt og grænseoverskridende forkert, det han har gjort.

Den gode nyhed er, at der er noget i dig, det stopper op og spørger, om det er ok. Det er det ikke!

Du er nødt til at tage dine børn og komme væk derfra. Hvis du bliver, er der stor risiko for, at hans adfærd bliver værre endnu og før du ved af det, har du ikke længere styrke til at rejse og og gå. Det har du nu.

Vr stolt af sig selv, fordi du har set det nu, før det blev rigtig grelt.

Stort kram til dig.

MANGE TAK

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg synes det står rimelig klart hvad du prioterer, men håber du flytter med de børn. De er ikke tjent med andet.. Men tvivler da på det siden du har ladet stå til indtil nu.

stop nu. jeg gør alt hvad jeg kan.

Anmeld

25. marts 2013

Laulund87

Anonym skriver:

stop nu. jeg gør alt hvad jeg kan.

Der er vi slet ikke enige for så var du flyttet. Men jeg skal nok stoppe her for ved godt det ikke var de svar du regnede med.

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Der er vi slet ikke enige for så var du flyttet. Men jeg skal nok stoppe her for ved godt det ikke var de svar du regnede med.

Stop nu jeg regnede ikke med noget ved at oprette dette.

Anmeld

25. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Mange tak for din opbakning og ja jeg er meget forvirret og meget ked af det.

Det var så lidt! Ka godt forstå du er forvirret, men det er så vigtigt at du husker på at det han har gjort ik er normalt!

Og når han ik ka se det, så er det dit ansvar overfor jeres børn, at få dem væk fra en situatitionen de ik selv er herre over. Og det ka jo endten betyde at du forlanger at han får noget hjælp, eller at i flytter fra hinanden!!

Håber i hvert fald han får øjnene op for de fejl han har lavet! Vh stine

Anmeld

25. marts 2013

Krussedulle

Anonym skriver:

Min kæreste er far til vores børn. Han har temprament. Der er sket nogle ting gennem årene. For nogle måneder siden smed min kæreste et glas vand i hoved på vores søn med fuld overlæg. Han sad pjask våd i sengen. Det var fordi han ville have vand og da han fik det ville han ikke have det alligevel. Han skreg og så smed min kæreste vand i hovedet på ham. Idag da vores dreng skulle have tøj af var han sur og ville ingenting. Han ville beholde sin yndlings t-shirt på men skulle have den af og have creme på og nattøj. Min kæreste stod for det i aften. Fordi vores dreng ikke ville have t-shirt af endte det med at min kæreste rev t-shirten i stykker og jeg går ind i værelset fordi jeg høre min dreng græde og sige at far ødelagde min trøje. Og da jeg kom ind smed min kæreste trøjen i hovedet på mig. Min dreng var ulykkelig og jeg måtte holde ham tæt ind til mig. Han  blev ved at sige at far havde ødelagt hans trøje. Jeg er så vred. Min kæreste sagde ikke engang undskyld. Jeg er flov for burde have smuttet for længst. Men mit spørgsmål er nu

ER dette vold?

Vold eller ej.. Jeg havde absolut ikke fundet mig i det der!!!

Og jeg havde kylet ham ud på stedet!

Får helt ondt i maven!!

Har selv oplevet en masse ting da jeg var barn!
Og hvis mine børn blev udsat for noget af det samme, eller bare noget der minder om det.. Så ville jeg ikke tøve OVERHOVEDET med at kyle ham ud!

Anmeld

25. marts 2013

Dorthe1986

Kunne folk for filan ikke stoppe med at gå sådan amok på TS?

Ja, jeg synes da også hun burde have taget børnene med et sted hen med det samme... Men hvad hjælper det at blive ved med at hagle løs på hende? Kom med noget konstruktivt - det kan man sagtens gøre selvom man ikke kan forstå den måde TS har reageret indtil videre...

I kan jo se på de svar hun giver til dem, der kommer med konstruktive råd, at hun jo har tænkt sig at handle. Så hvorfor så blive ved??

Til TS: stort og håber sådan det kommer til at gå dig og dine børn det godt - og ja søg hjælp på kommunen eller andre steder, for dine børns skyld

Anmeld

25. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dorthe1986 skriver:

Kunne folk for filan ikke stoppe med at gå sådan amok på TS?

Ja, jeg synes da også hun burde have taget børnene med et sted hen med det samme... Men hvad hjælper det at blive ved med at hagle løs på hende? Kom med noget konstruktivt - det kan man sagtens gøre selvom man ikke kan forstå den måde TS har reageret indtil videre...

I kan jo se på de svar hun giver til dem, der kommer med konstruktive råd, at hun jo har tænkt sig at handle. Så hvorfor så blive ved??

Til TS: stort og håber sådan det kommer til at gå dig og dine børn det godt - og ja søg hjælp på kommunen eller andre steder, for dine børns skyld

Enig! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.