Er dette "vold"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

Moma

Anonym skriver:

Ja men det er bare vand men har jo tænkt over det nu og det gør man ikke mod sit barn. Jeg ville ikke kunne finde på sådan noget selvom jeg er presset. Er bare så ked af det men ved ikke hvordan jeg kommer videre. Føler ikke engang at min kæreste angre. Han siger bare sket er sket og jeg blev sur. Og så er det hele "normalt igen" Jeg ønsker ikke at nogle skal røre mine børn men er bare bange. Når vi diskutere og jeg siger jeg kan klare børnene selv så siger han bare at jeg ikke får begge børn og at jeg vil ikke miste  mine børn.

Du skriver "det bare er vand" - det er ikke bare vand, det er det overgreb din kæreste gør mod jeres barn om det så er vand eller andet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

Moma

Dorthe1986 skriver:

Kunne folk for filan ikke stoppe med at gå sådan amok på TS?

Ja, jeg synes da også hun burde have taget børnene med et sted hen med det samme... Men hvad hjælper det at blive ved med at hagle løs på hende? Kom med noget konstruktivt - det kan man sagtens gøre selvom man ikke kan forstå den måde TS har reageret indtil videre...

I kan jo se på de svar hun giver til dem, der kommer med konstruktive råd, at hun jo har tænkt sig at handle. Så hvorfor så blive ved??

Til TS: stort og håber sådan det kommer til at gå dig og dine børn det godt - og ja søg hjælp på kommunen eller andre steder, for dine børns skyld

Enig ser også TS som et offer. Selvom man burde, så er det ikke altid let at pakke sine ting og rejse. Det skal der også et vist overskud til. 

Anmeld

26. marts 2013

Dorthe1986

Moma skriver:

Enig ser også TS som et offer. Selvom man burde, så er det ikke altid let at pakke sine ting og rejse. Det skal der også et vist overskud til. 

Det er det nemlig ikke. Og ja, så kan man sige, at det ikke kan være så svært, når det er børn det går ud over... og jo det kan det altså. Der er jo mange facetter i spil her. Har bare så svært ved at forstå, hvorfor man ikke bare kan give konstruktive råd, istedet for at hagle løs på en, der i forvejen har det svært. Man siger sgu da heller ikke "tag dig sammen" til en der har en depression eller lignende...

Anmeld

26. marts 2013

LinLin

mariamiss6 skriver:

OG hun fortæller også at hun har svært ved at forklare sig ordentligt på skrift. 

Samtidig er der op til flere kloge piger her inde, som rigtig flot forklare handlingsmønsteret for hvordan man langsomt kan vende sig til noget der ER forkert, og have svært ved selv at se alvoren i det. 

Jeg kan simpelthen ikke begribe hvordan i er flere som kan finde det i jer selv at sidde her og skælde ud på en fremmed pige som  tydeligvis tigger om hjælp, og tigger om at i hjælper hende med at se det som hendes hjerte fortæller hende når hendes hjerne er i tvivl. 

Jeg begriber ikke, at man kan have så lidt indsigt i hvordan en anden familie lever. 

At de af jer som har gjort det her i denne tråd, føler jer SÅ berettiget til bare at smide en masse lort i hovedet på ens om tydeligvis allerede føler hn sidder ilort til halsen. 

Er det konstruktivt? Hvis mans kal fjerne en mødding, er det så skide klogt at blive ved at fylde på den?

. Jeg forstår det ikke. OG jeg håber djævlemig at TS har formået at tage alle de gode indlæg til sig, og springe over alle de tarvelige, til trods for at når man lever som hun åbenbart gør, så har man en tendens til at tro på alt det onde folk siger, og så bliver man endnu mere sikker på hvor dårligt et menneske man selv er, og SÅ magter man i hvert fald ikke at gøre noget ved det virkelige problem.

Hvor har jeg skældt hende ud?!? Hun spørger om det er vold, jeg svarer nej, men at hun skulle se at komme væk. Synes bestemt ikke jeg har smidt med lort, som du siger, så lad venligst være med at beskylde mig for det!

Og hold da op hvor er du nedladende! "Kloge piger" - er du selv bedre lige i det her svar?!? Du mener jo at vide hvordan andre bør svare/fortolke. Tsk!

Anmeld

26. marts 2013

mariamiss6

DAs mor skriver:

Hvor har jeg skældt hende ud?!? Hun spørger om det er vold, jeg svarer nej, men at hun skulle se at komme væk. Synes bestemt ikke jeg har smidt med lort, som du siger, så lad venligst være med at beskylde mig for det!

Og hold da op hvor er du nedladende! "Kloge piger" - er du selv bedre lige i det her svar?!? Du mener jo at vide hvordan andre bør svare/fortolke. Tsk!

Du læser hvad du vil....

Jeg skrev IKKE Du, men I/Jer som har gjort det..... 

Ligesom jeg også skrev det der med kloge piger, fordi jeg mener det ER kloge ord som er kommet fra dem der har gidet tage sig tid til at svare TS ordentligt... Det synes jeg ikke er nedladende, det synes jeg faktisk er en kompliment... 

Når man dømmer folk siger man blandt ting som "du er møg uansvarlig/ du giver ham jo lov til det"
Den slags ting mindes jeg ikke at have sagt til nogens om helst?

Jeg citerer DIT svar fordi denne her side ikke har mulighed for multi-quote, og fordi dit svar var det sidste jeg læste før jeg gav mig til at svare.

Anmeld

26. marts 2013

LinLin

Du læser hvad du vil....

Jeg skrev IKKE Du, men I/Jer som har gjort det..... 

Ligesom jeg også skrev det der med kloge piger, fordi jeg mener det ER kloge ord som er kommet fra dem der har gidet tage sig tid til at svare TS ordentligt... Det synes jeg ikke er nedladende, det synes jeg faktisk er en kompliment... 

Når man dømmer folk siger man blandt ting som "du er møg uansvarlig/ du giver ham jo lov til det"
Den slags ting mindes jeg ikke at have sagt til nogens om helst?

Jeg citerer DIT svar fordi denne her side ikke har mulighed for multi-quote, og fordi dit svar var det sidste jeg læste før jeg gav mig til at svare.

Du skrev "I" til mig ergo må jeg jo være en af dem du snakker om/skriver til!!!

Har læst forkert mht til kloge piger - men synes stadig du lyder "bedrevidende" ifht til de svar vi der synes ts skulle se at komme væk,  og ikke kan forstå hun har ladet stå til, har givet...

Anmeld

26. marts 2013

mariamiss6

DAs mor skriver:

Du skrev "I" til mig ergo må jeg jo være en af dem du snakker om/skriver til!!!

Har læst forkert mht til kloge piger - men synes stadig du lyder "bedrevidende" ifht til de svar vi der synes ts skulle se at komme væk,  og ikke kan forstå hun har ladet stå til, har givet...

Hvis det røde ikker er at dømme mig så ved jeg snart ikke hvad er? (Bare fordi du sagde tidligere at jeg dømte dig, her har du ligefrem sat ord på, og det er da om noget nedladende, hvilket du beskylte mig for at være?)

Vi er da helt enige i hun skal gå fra ham, eller omgående skaffe hjælp, og bestemt trække en grænse nu og her. (hvilket det ser ud til hun har taget fat på i dag) 

Men at have lidt menneskelig indsigt og vide lidt om menneskers reaktionsmønstre og hvorfor de forekommer kan jeg ikke se er en dårlig ting? 

Jeg siger dte igen, jeg skrev "I" som i flertal, ikke "DU" som idig, og kun dig.

Det indlæg at dit jeg citerede, der borede du, ligesom ca. 10 eller flere andre, i 3 ord ud af hele hendes tekst, og endda de ord som netop viser det jeg mener de søde kloge piger har nævnt tidligere. So jo, der mente jeg OGSÅ dig, sammen med de andre som var tarvelige på den ene eller den anden måde. 

Uanset hvad eller hvor lidt eller meget, så synes jeg ikke du var så empatisk som jeg synes det så ud til at TS havde brug for. 

Og og og, nu gider jeg ikke dissekere mine beskeder yderligere.

Jeg håber det hele ender godt for TS.

Anmeld

26. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg vil endnu engang sige tak til jer som støttede mig. Jeg sov ikke hele natten. Har bare været så ked af det. Den snak jeg havde med min kæreste idag var jeg rigtig glad for. Planen er ikke at jeg forlader ham. Jeg ønsker vi finder ud af det. Jeg ønsker at vores børn skal være samme med deres far. Men ikke for en hver pris. Derfor har jeg sat en grænse nu og jeg har bedt ham søge hjælp. Og hvis han overskrider denne grænse så skal han pakke sine ting og flytte. Og det ved han også godt. Det er så hårdt. Men jeg må pakke mine følelser væk og tænke på mine børn.

Anmeld

26. marts 2013

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg vil endnu engang sige tak til jer som støttede mig. Jeg sov ikke hele natten. Har bare været så ked af det. Den snak jeg havde med min kæreste idag var jeg rigtig glad for. Planen er ikke at jeg forlader ham. Jeg ønsker vi finder ud af det. Jeg ønsker at vores børn skal være samme med deres far. Men ikke for en hver pris. Derfor har jeg sat en grænse nu og jeg har bedt ham søge hjælp. Og hvis han overskrider denne grænse så skal han pakke sine ting og flytte. Og det ved han også godt. Det er så hårdt. Men jeg må pakke mine følelser væk og tænke på mine børn.

Hvor godt at i fik en snak. Virkelig stærkt gået af dig!. Jeg håber din kæreste får den hjælp han har brug for, så i kan komme videre, og fungerer som en velfungerende familie.

Masser af tanker herfra. 

Anmeld

27. marts 2013

Livas mor

Anonym skriver:

Min kæreste er far til vores børn. Han har temprament. Der er sket nogle ting gennem årene. For nogle måneder siden smed min kæreste et glas vand i hoved på vores søn med fuld overlæg. Han sad pjask våd i sengen. Det var fordi han ville have vand og da han fik det ville han ikke have det alligevel. Han skreg og så smed min kæreste vand i hovedet på ham. Idag da vores dreng skulle have tøj af var han sur og ville ingenting. Han ville beholde sin yndlings t-shirt på men skulle have den af og have creme på og nattøj. Min kæreste stod for det i aften. Fordi vores dreng ikke ville have t-shirt af endte det med at min kæreste rev t-shirten i stykker og jeg går ind i værelset fordi jeg høre min dreng græde og sige at far ødelagde min trøje. Og da jeg kom ind smed min kæreste trøjen i hovedet på mig. Min dreng var ulykkelig og jeg måtte holde ham tæt ind til mig. Han  blev ved at sige at far havde ødelagt hans trøje. Jeg er så vred. Min kæreste sagde ikke engang undskyld. Jeg er flov for burde have smuttet for længst. Men mit spørgsmål er nu

ER dette vold?

Det er psykisk vold, hvilket nok er det væreste.

Jeg ved det er nemmere sagt end gjort, men gør dig selv og dine børn den tjeneste og forlad ham. Dine børn vil komme til at voksen op med et forstyrret selvbillede hvis han gør sådanne ting ved dem og det væreste vil være at det bliver en "normal" opførsel for dem, for det har de jo været vant til.

Tag et valg for dine børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.