Er dette "vold"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2013

Lullaby*

Faith skriver:

Det er vel fuldstændig ligegyldigt hvad definitionen er. Det er en fuldstændig uacceptabel og syg måde at opføre sig på! Det var der INGEN der skulle udsætte mine børn for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2013

Muhmi

LuLy skriver:

Jeg er helt enig! Oftest er det et spark bagi de har brug for. Jeg synes bare ikke at bebrejdelse er den rigtige måde at gøre det på. At fortælle hende hvor uansvarlig hun er osv, for inderst inde ved hun det jo sikkert godt og er måske så tynget af dårlig samvittighed at hun derfor prøver at overbevise sig selv om at det jo "bare var vand" osv.
Hun skal helt klart have at vide at hun IKKE skal blive hos sådan en mand, synes bare ikke der er nogen grund til at være så hård ved hende som nogen er

Jeg synes faktisk ikke at folk er så hårde ved hende, de/vi prøver at få hende til at indse at det her absolut ikke er holdbart og at det ikke går længere (det har jo stået på i flere år, skriver hun)

Der er ingen der kalder hende dårlig mor eller siger at hun er det værste menneske i verdenen.. For vi kan alle fejle, men vi bliver også nødt til at indse fejlen når den glor os lige i ansigtet og hendes lille barn der græd og sagde "far har ødelagt min t-shirt" burde være den fejl der glor hende lige i ansigtet og siger "SE hvad DU er med til at udsætte dit barn for" For ja, jeg mener hun er ligeså skyldig som manden i og med at hun ikke har taget en snak med ham for flere år siden og har fortalt ham at den opførsel bare overhovedet ikke hører sig hjemme når der er børn indvolveret...

Men vi reagerer jo alle sammen på det første indlæg hun skriver og derfor græder vores hjerter for det her lille barn som fik ødelagt sin yndlingsting, bare fordi han ikke ville gøre som der blev sagt og ikke bare det, så smider manden det i hovedet på moren og dermed viser barnet at "Sådan behandler man kvinder"

Det er bare ikke i orden i min verden og derfor bliver det ofte skrevet hårdt, sikkert hårdere end det er ment, men i BEDSTE hensigt, nemlig beskyttelse af det her uskyldige barn.

Anmeld

26. marts 2013

LMX

Det er psykisk vold og din fornemste opgave er at skærme dine børn og gøre alt hvad der er bedst for dem.

Min egen erfaring kort fortalt: Da min søn var ca 1½år gammel mødte jeg en super sød fyr (troede jeg). Han havde selv et barn fra tidligere forhold som var 2½år gammel.

Langsomt udviklede han sig til det her magtsyge monster som totalt dominerede min søn. Her blev der smidt pasta i hovedet på min søn som først ikke ville ha mere mad og så pludselig ville ha mere mad. (Som børn jo så ofte gør - skifter mening).

Min søn fik dagligt at vide hvor dum han var....

Han blev irettesat dagligt på en magtagtig måde.

Han blev hevet i armen og smidt i seng for et godt ord.

JEG lod det stå på ALT for længe. Ca 6mdr.

Min såkaldte kæreste behandlede sin egen søn endnu værre når han var på besøg hos os.

Resultatet: Min store dreng, som nu er 14år, har i mange år døjet med lavt selvværd og lav selvtillid.

Han er en sindssygt skøn dreng som alle virkelig elsker at holde af. Han er meget behagesyg overfor sine medmennesker, men han tror bare ikke nok på sig selv.

Nu er han så småt ved at blive mere selvstændig og tror mere på sig selv. Men det har altså taget 10år og han er langt fra i mål endnu.

Jeg burde ha sagt STOP allerede første gang han blev udsat for magtangreb.

Flere år efter jeg gik fra eks-kæresten fortalte min mor mig at min bror havde været vidne til at idioten havde klappet min søn en på hovedet en dag jeg ikke var tilstede.

Der er KUN dig til at beskytte dine børn.

Jeg ønsker alt det bedste for dig og dine børn.

Anmeld

26. marts 2013

Elgaard73

Anonym skriver:

Fordi jeg ikke flytter med det samme fordi han smider vand i hovedet på vores dreng?

Nej, men fordi at da det skete, har du ikke formået at få trukket grænsen og forklaret din kæreste en gang for alle, at sådan en opførsel er fuldstændig uacceptabel... 

Du har ikke sat en stopper for det (og du lyder ærligt talt også som om at du syntes at det med vandet var en bagatel...???) og nu er det lige gået et skridt vidre med t-shirten... Hvad tror du det næste bliver???

Som en anden skriver, så er det en glidebane og det bliver kun værrer for hver gang... 

Den der stiltiende står og ser på, er lige så skyldig som den der udøver gerningen.

Anmeld

26. marts 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg vil ikke kalde det vold, men det er i hvert fald overgreb. Det lyder slet ikke godt.

Hvis jeg var dig, ville jeg insistere på at kæresten kom i noget terapi. Og hvis han nægtede det, så sige at nu tager han sig rigtig, rigtig meget sammen. Og hvis noget i samme stil sker igen, så skrider du. Men så skal du også mene det, og rent faktisk gøre det.

Hvis han pure nægter at indse at han har et problem, og nægter at arbejde på det, så ville jeg pakke min taske og gå med det samme.

Vi har idag haft en 3 og en halv lang timer samtale. Har sagt hvad jeg tænker om det hele og har sagt han skal kontakte sin læge for han har brug for hjælp. Jeg så at han sendte mail til sin læge og hun vil ringe tilbage. Jeg har sagt at det han har gjort er uacceptabel og han aldrig nogensinde skal gøre sådan noget igen. Vores dreng skal ikke behandles sådan. Han har erkendt at han er problemet og han har brug for hjælp. Jeg er rigtig ked af det. Jeg ønsker det bedste for min dreng og jeg ved godt at jeg burde have sat grænsen før men det er altid nemt at være bagklog. Det er altid nemt at være jer andre og sige hvad jeg burde. Men I er ikke i mine sko. Jeg takker alle jer som kom med noget hjælp fremfor kun at dunke mig oveni hovedet. Tak. Næste gang og jeg håber og beder til der ikke bliver nogen næste gang. Men der beder jeg ham tage sine ting og flytte.

Anmeld

26. marts 2013

modesty

Anonym skriver:

Vi har idag haft en 3 og en halv lang timer samtale. Har sagt hvad jeg tænker om det hele og har sagt han skal kontakte sin læge for han har brug for hjælp. Jeg så at han sendte mail til sin læge og hun vil ringe tilbage. Jeg har sagt at det han har gjort er uacceptabel og han aldrig nogensinde skal gøre sådan noget igen. Vores dreng skal ikke behandles sådan. Han har erkendt at han er problemet og han har brug for hjælp. Jeg er rigtig ked af det. Jeg ønsker det bedste for min dreng og jeg ved godt at jeg burde have sat grænsen før men det er altid nemt at være bagklog. Det er altid nemt at være jer andre og sige hvad jeg burde. Men I er ikke i mine sko. Jeg takker alle jer som kom med noget hjælp fremfor kun at dunke mig oveni hovedet. Tak. Næste gang og jeg håber og beder til der ikke bliver nogen næste gang. Men der beder jeg ham tage sine ting og flytte.

Godt at du gør noget ved det og rigtig godt at han erkender at der er et problem og at han er villig til at få hjælp. Jeg håber det bedste for jer alle sammen. 

Anmeld

26. marts 2013

Isabella_mor

Anonym skriver:

hvor er det flot at du har fået talt med ham om det og fået sat en grænse... smadder godt gået. Ingen fortjener den behandling.. da jeg læste det første indlæg så tænkte jeg SÅ KOM DOG VÆK.... men det at han faktisk erkender at han har et problem så tror jeg ikke det er fordi han gør de ting med vilje... 

håber at han får den hjælp han har brug for, for der kan jo være mulighed for at han får afløb for sine frustrationer.. mænd kan jo også godt have fødselsdepressioner som kan ramme lang tid efter barnet er kommet til verden. Og det er jo ikke noget han skal straffes for hvis det er sådan.. og så håber jeg i øvrigt at jeres søn ikke har lidt overlast pga hans fars flip.. så måske lige få talt med ham også så han forstår at far elsker ham og at det far gjorde ikke var med vilje og at det ikke vil ske igen... 

håber det er noget han kan få hjælp med... så jeres familie ikke går i opøsning.. og så er det jo bare smadder dejligt at du har taget det første skridt. han har jo nok ikke kunnet se at der har været et problem... 

kæmpe kram til jer... håber på det bedste. 

Anmeld

26. marts 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Hvor lyder det godt! Virkelig en update jeg er glad for at læse

Håber alt det bedste for jer!

Og undskyld hvis det blev for bonkende oveni i hovedet, men skriver tit og ofte lige det der falder mig ind i første sekund

Anmeld

26. marts 2013

dpb

Anonym skriver:

Har først lige set tråden i dag og er netop blevet færdig med at læse samtlige indlæg

Jeg syntes det er super godt at I har fået talt det igennem i dag, og at der tages handling for at rette op på det dumme adfærdsmønster I er havnet i....

Der er dog stadig en enkelt detalje som rammer mig... nemlig sønnikes yndlingsbluse, for den er jo stadig ødelagt... er der nogen måde hvorpå den kan erstattes ? ved godt det er en materiel ting, men jeres søn havde knyttet følelser til den, hvorfor jeg mener at det er vigtigt at undersøge om den kan erstattes og så skal far, naturligvis også i spil og undskylde overfor sønnike...

De bedste ønsker til jeres familie fremover

Qnuz

Anmeld

26. marts 2013

Moma

Har ikke læst hele tråden igennem. 

Det er et meget voldsomt overgreb på dit barn, og din kæreste lyder til at være meget utilregnelig, hvad bliver det næste? Vil du byde dit barn at vokse op i det miljø og gøre ham bange og usikker og vokse op med den viden/oplevelse, at man ikke kan stole på voksne og være trygge ved dem? Forældre skal ALTID være en TRYG base for deres børn. 

Du skal vise din kæreste og din søn, at det IKKE er okay at farmand gør det. 

Vi kan alle træde ved siden af og koge over i et svagt øjeblik, men det her er langt over stregen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.