Er dette "vold"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Hvis du ikke lige har et netværk eller andet til at hjælpe, kan du tage fat i en familierådgiver tilknyttet din kommune. Din kæreste får ikke dine børn, det skal du ikke være urolig for.....og en rådgiver vil højst sandsynligt kunne hjælpe med det praktiske.

Det vigtigste er du handler nu, måske din kæreste vil indse at hans måde at reagere på er forkert på et tidspunkt, og når han gør, er der hjælp for ham at hente også....men indtil da, bør du beskytte dit barn.

Tak. så kommunen kan hjælpe mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Øhh nå Men jeg synes ikke du er meget bedre end ham når du ikke tager ansvar og sørger for at dine børn er i sikkerhed. De fortjener ikke at blive flyttet fra vante omgivelser, men de fortjener åbenbart psykisk vold?

Det har jeg sgu da aldrig sagt.

Anmeld

25. marts 2013

VIPpigen

Du skal be ham om at finde et andet sted at sove i nat... Du skal ikke flytte børnene nu, så han må ud. I morgen hvis i kan få passet børnene, så må i snakke uden de er i nærheden. Han skal have hjælp.

tænk dig din lille dreng måske en aften ligger i sin seng og ikke tør be om et glas vand, men han er såå tørstig. Bare fordi hans far lige mente han skulle markere sig.

det med t-shirten... Åhh, jeg prøver At forestille mig min datter som kigger på hendes kjoler/nederdele (det er yndlings herhjemme) bliver flået i stykker af en af dem hun faktisk holder af, og endnu mere skrækkeligt, den person skulle også holde af hende... Ej, mit hjerte græder.

han skal virkelig have noget hjælp. Og true med at du ikke får begge børn viser da bare endnu mere hvor ustabil han er. Sådan er trussel er så forkert, for børn skal ikke være en kamp mellem forældre

Anmeld

25. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Der er ingen tvivl i min verden om at det han har gjort mod jeres søn er vold, og det er både fysik ( at smide vand i hovedet ) og psysisk! Og jeg ville aldrig nogensinde finde mig i det! 

Syntes du ska tage en seriøs snak med ham om at han ska søge noget hjælp, og hvis ik han mander sig op til at gi jeres søn en ordenlig undskyldning, og behandle ham ordenlig så flytter du med børnene!! 

Det er bare ik ok, og noget ku tyde på at du har levet med det så længe at du ik længer har helt styr på det længer, for så smarte er "voldelige" mænd nemlig. De få kvinderne de leve med til at tro at det er ok og normalt! 

Og jeg syntes det er rigtig flot og måske et skridt i den rigtig retning at du her beder om råd og hjælp! Vh stine

Anmeld

25. marts 2013

nielsen80

Anonym skriver:

Tak. så kommunen kan hjælpe mig?

Der skulle være en familierådgiver tilknyttet, som kan hjælpe dig med rådgivning og handlemuligheder. Google familierådgivning og din kommunes navn, og du skulle kunne se et tlf du kan ringe på. De kan hjælpe med trivsel, alkohol problemer i familien m.m, så tror bestemt også de kan rådgive dig.

Håber virkelig du ringer allerede i morgen, så du kan arbejde dig ud af den situation du står i.

Anmeld

25. marts 2013

Laulund87

Anonym skriver:

Det har jeg sgu da aldrig sagt.

" Børnene fortjener heller ikke at skulle væk fra deres vante ting."

Dette skriver du og de må åbenbart fortjene den situation de er i nu, siden du ikke er flyttet??

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Der er ingen tvivl i min verden om at det han har gjort mod jeres søn er vold, og det er både fysik ( at smide vand i hovedet ) og psysisk! Og jeg ville aldrig nogensinde finde mig i det! 

Syntes du ska tage en seriøs snak med ham om at han ska søge noget hjælp, og hvis ik han mander sig op til at gi jeres søn en ordenlig undskyldning, og behandle ham ordenlig så flytter du med børnene!! 

Det er bare ik ok, og noget ku tyde på at du har levet med det så længe at du ik længer har helt styr på det længer, for så smarte er "voldelige" mænd nemlig. De få kvinderne de leve med til at tro at det er ok og normalt! 

Og jeg syntes det er rigtig flot og måske et skridt i den rigtig retning at du her beder om råd og hjælp! Vh stine

Mange tak for din opbakning og ja jeg er meget forvirret og meget ked af det.

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

" Børnene fortjener heller ikke at skulle væk fra deres vante ting."

Dette skriver du og de må åbenbart fortjene den situation de er i nu, siden du ikke er flyttet??

Du tolker. lad vær med det.

Anmeld

25. marts 2013

Anonym trådstarter

nielsen80 skriver:

Der skulle være en familierådgiver tilknyttet, som kan hjælpe dig med rådgivning og handlemuligheder. Google familierådgivning og din kommunes navn, og du skulle kunne se et tlf du kan ringe på. De kan hjælpe med trivsel, alkohol problemer i familien m.m, så tror bestemt også de kan rådgive dig.

Håber virkelig du ringer allerede i morgen, så du kan arbejde dig ud af den situation du står i.

Tak det vil jeg gøre.

Anmeld

25. marts 2013

Tigger

Det ER vold! Vold er ikke kun defineret ud fra at der sker noget fysisk håndgemæng, men også at der bliver kørt psykisk terror (der findes også "økonomisk vold), hvilket det her må siges at være.

Jeg dømmer dig ikke, for jeg ser dig som et ligeså stort offer i det her, som din søn. Du har været i det så længe, at du formentlig har mistet greb om rigtigt og forkert. Han behandler sikkert heller ikke dig så pænt, har jeg ret? (Du behøver ikke svare)

Det der er farligt i sådan en situation, er, at der sker en normaliseringsproces, hvor man ikke længere kan se det forkerte i en given adfærd. Det sker, fordi det får lov at eskalere ligeså stille uden nogen siger fra. Det er allerede sket, når du fx siger, "det er bare vand".

Os der ikke lever dit liv, er helt ude på kanten af stolen lige nu, fordi det er så voldsomt og grænseoverskridende forkert, det han har gjort.

Den gode nyhed er, at der er noget i dig, det stopper op og spørger, om det er ok. Det er det ikke!

Du er nødt til at tage dine børn og komme væk derfra. Hvis du bliver, er der stor risiko for, at hans adfærd bliver værre endnu og før du ved af det, har du ikke længere styrke til at rejse og og gå. Det har du nu.

Vr stolt af sig selv, fordi du har set det nu, før det blev rigtig grelt.

Stort kram til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.